DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

Detsiboy222
Liittynyt:
10.6.2016 18:03
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detsiboy222 » 12.6.2016 23:00

Mitenkäs noihin etupumppuihi lisätään öljyä kun yläpuolella on vain kumisuoja ja sen alla jonkinlainen levy? Kuuluuko öljyt lisätä alakautta mistä ne öljyt tyhjennetään?
sitkuura
Liittynyt:
1.7.2012 10:54
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut sitkuura » 13.6.2016 9:36

marzocchin keula? kumitulpan alla valkea? muovi tulppa? painaa sitä pikkasen alaspäin ja rassaa vaikka pienellä ruuvarilla sen lukkorenkaan pois. sit painaa pikkasen ja varovasti keulaa kasaan ni jousi ponnaa sen tulpan pois, kannattaa olla varovainen et se ei tule silmille/ lennä mihkään kuuseen ;) öljyn lisäys/vaihto ja kasaan..
jamsku00
Liittynyt:
3.2.2016 1:05
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jamsku00 » 15.6.2016 1:44

Osaisko joku auttaa mikä on, kun antaa kaasua kunnolla niin kaasu alkaa "porisemaan" ja pätkimään (peli on detsi vm 2010)? Muuten toimii aivan moitteettomasti ja kiihtyy hyvin. Kyseinen ongelma esiintyy vasta vikoilla vaihteilla tai kaks päällä ajattaessa. Viripuolelta sevverta, että enoxin kokoputkisto, 110 suutin, yksinkertastetut sähköt ja rajottamaton cdi. Voisko vika johtua mun ilmanputsarista (liikaa ilmaa) ku se ei oikein pysy kunnolla kiinni niin oon vetäny pienen teippipatentin siihen :D
gHody
Liittynyt:
11.6.2016 19:24
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut gHody » 21.6.2016 21:01

Mikähän voisi olla vikana Yamaha DT:ssä, kun lähtee parhaiten käyntiin bensahana kiinni? Kun bensahanan aukaisee niin silloin käynti rupeaa hiipumaan ja lopulta sammuu. Käykö liian rikkaalla? Kokeiltu on jo säätää neulan paikkaa, keskellä tuntuisi olevan paras, seos- ja ilmaruuvia käännetty kiinniolevasta melkein auki. Muutenkin käyntiinlähtö tuntuu olevan päivästä kiinni, välillä toimii hyvin, mutta sitten kohta ei saa käyntiin edes työntämällä. Booaa vaan. Vuoden 2004 malli, huonossa kunnossa tuli projektiksi, vaihdettu tiivisteet, stefat ja tasapainoakselin laakerit. Mäntä oli uusittu aika vasta ja sylinteri porautettu.
gHody
Liittynyt:
11.6.2016 19:24
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut gHody » 21.6.2016 21:05

Ja sitten vielä vuotaa kaasarin tyhjennysnipasta välillä bensaa, ruuvi on kiinni tiukasti, voiko tulvia? Miten korjataan?
Detsiboy222
Liittynyt:
10.6.2016 18:03
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detsiboy222 » 6.7.2016 21:47

Nyt on tämmönen ongelma että kaasari oli irti kun huolsin sen imukaula oli kans irti jolloin pistin ohuen rätin kaasukammion reikään ettei paskaa menis sinne, nå kannesta tulevat lämmitysletkut oli yön aikana vuotanu jäähdytinnestettä niin että rätti oli märkä ja meni vissiin vähän kohokammioon myös, nå sitten kun iskin kaikki kiinni ja mopon tulille niin käy ihan tavallisesti mutta pakoputki savuttaa aivan perkeleesti ja haise vähän omituiselle, johtuuko jäähdytinnesteestä? Vai onko kaasarissa jotain häikkää tuorevoitelu on oikeissa säädöissä niin epäilen nestettä kammiossa. Häipyyköhän tuo ihan ajamalla?
sitkuura
Liittynyt:
1.7.2012 10:54
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut sitkuura » 6.7.2016 22:31

pakkasnesteestä tuleva savu on semmosta valkosen harmaata ja haisee pikkasen imelältä. jos siellä on vaan pienesti jostai ulkoa tullutta ettei varmasti vuoda mistään se kyllä tod.näk. lähtee ajamalla. tosin se myös pesee öljyjä pois sieltä missä voitelua tarttee, ei tekis pahaa lisätä voitelua siks aikaa kunnes vesi/glygoli on varmasti poistunut kampikammiosta. lienee helpoin pistää vaikka 2% öljyä pensan sekaan ja tankkailee sitä vaikka litran kerrallaan...
Detsiboy222
Liittynyt:
10.6.2016 18:03
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detsiboy222 » 6.7.2016 22:51

Kiitos vastauksesta, taidan kyllä vähän sekiotta öljyä bensan mukaan varmuudenvuoksi kunnes savuaa taas tavallisesti
laripitkalaa
Liittynyt:
8.5.2016 19:14
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut laripitkalaa » 11.7.2016 10:44

Mikähä vois olla vikana ku röpöttää aina kun alan kiihdyttämään :s
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 11.7.2016 16:05

Liian iso pääsuutin, tukossa oleva ilmanputsari tai tulviva kaasari.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
kasarotta
Liittynyt:
21.5.2016 16:11
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kasarotta » 14.7.2016 23:28

Kyseessä yamaha dt 50 2010. Nyt siis kävi niin että kannen tiivisteet sanoi sopimuksen irti ja jäähdytysnesteet anto osittain pihalle. Onko miten hankala vaihtaa tiiviste ja mitä kaikkea pitää vaihtaa? Ainakin kannen suoruus pitää tarkistaa? Löytyykö jostain ohjetta näiltä sivuilta? Ymmärsinkö oikein että jotakin pultteja tms. pitää vääntää tiettyyn momenttiin? Kaikesta avusta olen kiitollinen.
miksuuh22
Liittynyt:
2.6.2016 19:35
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut miksuuh22 » 15.7.2016 19:51

kävi niin että detsi kesken ajon sammui ja kun aloin polkemaan niin ei lähtenyt käymään, ei myöskään työntämällä. Kun työnsi, niin vähän lupaili. Takarengas ei mennyt lukkoon ja puristuksia on eikä kyllä mitään leipomisen merkkejä ole. Tuntuu siltä, että detsi ei saisi kipinää niin onko vain uutta tulppaa kehiin? Tulppa kylläkin vaihdettiin uuteen kun kesäkuun alussa kun remppasin. Mistä muualta etsiä vikaa jos uusi tulppa ei auta? Voiko yksi syy olla, että läpät raottaa? :roll: edit: niin ja poljettaessa välillä ampuu putkeen, tai kuuluu semmonen tufh ( :D) ääni
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 16.7.2016 9:23

miksuuh22 kirjoitti:kävi niin että detsi kesken ajon sammui ja kun aloin polkemaan niin ei lähtenyt käymään, ei myöskään työntämällä. Kun työnsi, niin vähän lupaili. Takarengas ei mennyt lukkoon ja puristuksia on eikä kyllä mitään leipomisen merkkejä ole. Tuntuu siltä, että detsi ei saisi kipinää niin onko vain uutta tulppaa kehiin? Tulppa kylläkin vaihdettiin uuteen kun kesäkuun alussa kun remppasin. Mistä muualta etsiä vikaa jos uusi tulppa ei auta? Voiko yksi syy olla, että läpät raottaa? :roll: edit: niin ja poljettaessa välillä ampuu putkeen, tai kuuluu semmonen tufh ( :D) ääni

Vaihda nyt se tulppa ja häikkäri ensin. Antaako kunnon kipinää? Mikäli tiedät että läpät raottavat kannattanee nekin vaihtaa.
kasarotta kirjoitti:Kyseessä yamaha dt 50 2010. Nyt siis kävi niin että kannen tiivisteet sanoi sopimuksen irti ja jäähdytysnesteet anto osittain pihalle. Onko miten hankala vaihtaa tiiviste ja mitä kaikkea pitää vaihtaa? Ainakin kannen suoruus pitää tarkistaa? Löytyykö jostain ohjetta näiltä sivuilta? Ymmärsinkö oikein että jotakin pultteja tms. pitää vääntää tiettyyn momenttiin? Kaikesta avusta olen kiitollinen.

Mistä nesteet tulivat ulos? Palotilan tiivistepinnan suoruuden voi tarkistaa käsin lasin päällä olevan hiomapaperin kanssa, ulkoreuna on matalampi, joten siihen tarvitaan sorvia. Kannen pulttien kiristysmomentti 14 Nm. Jäähdytysnesteet on hyvä vaihtaa.

Kannen saat irrotettua tankin ja tankin lämpösuojan irrottamalla. Sylinteri ei tällöin vielä mahdu pois, mutta ei ole tarvettakaan.
garbo1
Liittynyt:
14.7.2016 23:32
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut garbo1 » 16.7.2016 15:14

Minulla on yamaha dt 2008 ja siihen ilmeni nyt vika että se ei lähde käyntiin. Mopo oli vakio mutta nyt aloin sitä virittämään porasin moricin laitoin enoxin ja laitoin isomman pääsuuttimen(105) mopo toimi aikasemmin mutta nyt ei lähde käyntiin en tiedä mistö lähtisin liikkeelle kipinää tulee kaasari saa bensaa. Jos joku voisi neuvoa mitä kannattaisi tehdä seuraavaksi.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 16.7.2016 17:03

Vaihda tulppa ja häiriönpoistaja näin aluksi. Myös kaasutin kannattaa puhdistaa. Kokeile työntää käyntiin?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista