Nyt kun sopivan pääsuuttimen kokoa näyttää useampikin aprikoineen, niin kerrottakoon että kurittomalla mopolla se on todennäköisesti jossain hieman alle 100 ja tehariviritteisessä jossain päälle 100 tuntumassa. Tarkka koko riippuu kaasarin muista säädöistä, lämpötilasta, moposta ja muista muuttujista, joten oikea koko selviää vain kokeilemalla muutamaa vaihtoehtoa. Koska moottorin laihalla käyminen on sekä hankalampaa havaita että haitallisempaa mopolle kuin rikkaan puolella oleva seos, suosittelen aloittamaan mielummin isommasta kun pienemmästä suuttimesta ja kokeilemaan muutamaa eri vaihtoehtoa. Ja koska oikotietä onneen harvemmin löytyy, kannattaa suosiolla ostaa
suutinsarja jossa on useampia suuttimia kuin koittaa arvaamalla löytää kerrasta oikea suutin.
Lisää tietoa kaasuttimen säätämisestä ja eri säätöjen tarpeellisuudesta löytyy Tietopankin artikkelista
2T kaasuttimen säätö, suositeltavaa luettavaa kaikille mopon omistajille.
Välitysten vaikutusta huippunopeuteen voi arvioida
rissalaskurilla ja matemaattisesti viitseliäät voivat hyödyntää esimerkiksi topikin ensimmäisellä sivulla mainittua kaavaa, jolla voi laskennallisesti etsiä parhaita välityksiä.
Mikäli mopossa tuntuu olevan turhankin paljon tehoa ja liikaa huippuja, voi nopeutta rajoittaa esimerkiksi sylinterin ja alkukäyrän väliseen liitokseen asennettavalla kuristuslevyllä. Nykyisenä ulkoistamisen aikakautena näitäkin on saatavilla esimerkiksi Mototallin kautta.