hassukka
- Pyörä:
- Ei ole
- Paikkakunta:
- Helsinki, Etelä-Haaga
- Liittynyt:
- 30.7.2009 17:19
.A.P. kirjoitti:Tarvisko suutinta vaihtaa jos vaihtasin apriliaan tyhjän alkukäyrän vai olisko vaarana että leikkaa kiinni,
mut kuitenki toi bensan kulutus pitäis olla kuitenkin kohtuullista. Vai säädetäänkö kaasarista rikkautta.
Tietenkin tarvii vaihtaa isompi suutin jos otat kuristuksia pois. Vie vähemmän bensaakin.
.A.P.
- Liittynyt:
- 28.3.2012 19:44
Juu kurit tuli otettua pois ja suutin on nyt kokoa 90, säätöjä on tehty jonkin verran mutta nyt kun kävin heittämässä 7km lenkin niin puolikilometriä ennen kotia jouduin työntämään mopon pois. Mopon kierrokset rupesivat nousemaan kaasusta välittämättä eli siis kierrokset vaan nousivat ja jouduin sammuttamaan mopon ja kun uudelleen yritin käynnistää niin kone ei edes lupaillut käynnistyä.
Kotona sain koneen käyntiin mutta huomasin että änkän liitoksesta putkeen tuli läpi öljyn ja bensan sekaista nestettä. Tarkoittaako tämä että kone käy liian rikkaalla vai onko muuta vikaa. Pahoittelen jos kyselen vähän liikaa
Juk5uu
- Pyörä:
- Aprilia Sx -07 [EX]
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 28.1.2009 22:40
.A.P. kirjoitti:Juu kurit tuli otettua pois ja suutin on nyt kokoa 90, säätöjä on tehty jonkin verran mutta nyt kun kävin heittämässä 7km lenkin niin puolikilometriä ennen kotia jouduin työntämään mopon pois. Mopon kierrokset rupesivat nousemaan kaasusta välittämättä eli siis kierrokset vaan nousivat ja jouduin sammuttamaan mopon ja kun uudelleen yritin käynnistää niin kone ei edes lupaillut käynnistyä.
Kotona sain koneen käyntiin mutta huomasin että änkän liitoksesta putkeen tuli läpi öljyn ja bensan sekaista nestettä. Tarkoittaako tämä että kone käy liian rikkaalla vai onko muuta vikaa. Pahoittelen jos kyselen vähän liikaa
Kierroksien nouseminen viittaa imuvuotoon, kato että imukaulan kumi on kunnolla paikallaan/hyvin kiristetty ja tuo öljyn tuleminen putkesta on ihan normaalia kun vakiolla ajanut. Kunnolla vaan monoa sille, jos öljyn tuleminen ei lopu niin sitten säätää laihemmalle.
Bärräxä
- Pyörä:
- Aprilia RX -07
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 8.9.2010 22:20
Juu tosiaan se imuvuoto on yks mahollinen , tai sitten toinen ni kato siitä mihin kaasarin menee kaasuvaijeri ,siinä on sellanen säätörulla (Siinä voi olla kuminen suojus päällä ,lähtee vetämällä) Niin katot että se kaasuvaijeri on kunnolla sen säätörullan sisällä eikä jumita säätörullan kulmaan.
J00N4
- Pyörä:
- [EX] Aprilia Sx 50 '10, [EX] Kymco Vitality 50 '05, Tunturi Super Sport 50 '82
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 17.11.2009 15:40
.A.P. kirjoitti:Pahoittelen jos kyselen vähän liikaa
Tohon vielä, että juuri kyselemistä vartenhan nämä topikit on pystyssä
Eli ei kannata turhaan miettiä kyseleekö liikaa, itsekkin olen kysellyt enemmän kun tarpeeksi, mutta sen takia pyörä toimi aina hyvin ja "viisaiden" oppi on omassa päässä
säxä-11
- Pyörä:
- Aprilia sx 50
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 29.3.2012 16:31
Elikkäs oma säxäni vm-11 on TODELLA laiska. Tasasella ajettaessa ei vauhtia kerry kuin 39km/h mittariin
Mikä mahtaa olla vikana? Onko vaan todella rajut kuristukset vai mistäköhän olisi kysymys
Nyt kuitenkin pyörä viritettävänä ja tuloksia malttamattomana odotelle. Toivottavasti kylkis vähän lujempaa
eQ123
- Liittynyt:
- 18.3.2011 19:59
Kaikki apriliat on ollu minarellin ja rabasan koneella vakiona laiskoja pitkien välien ansiosta. Eli moposi on vain laiska
Akulaattori
- Liittynyt:
- 31.3.2012 22:33
Mikähän tossa mun räxässä on? Airsalin 50cc pytyllä, vakiokaasarilla ja vanhanmallisella metran putkella.. 1,2,3 vaihteet kelaa hienosti loppuun korkealle mutta kun laitta 4,5 tai 6 vaihteen niin aluksi kiertää hienosti mutta lopussa rupeaa moomottamaan eikä vastaa kaasuun, sitten kun taas laittaa pienemmälle niin toimii??
Puuro
- Pyörä:
- -09 säxä EX, -08 yzf-r125
- Paikkakunta:
- Helsinki, Herttoniemi
- Liittynyt:
- 24.5.2010 18:28
Meinaat varmaa tällä moomottamisella booamista eli isompaa suutinta vaa nii pitäs alkaa toimii paremmin. Noilla osilla suosittelisin jotai 90-95 välistä.
Akulaattori
- Liittynyt:
- 31.3.2012 22:33
Juu booaamista meinaan siis. Ja joo kiitos sulle, koitan kattella maanantaina ku liikkeet auki
junzku
- Pyörä:
- Aprilia sx -08
- Paikkakunta:
- Uimaharju
- Liittynyt:
- 29.11.2008 21:06
Onko tuossa paisarin sisällä jotain, kun ei mene mikään siitä läpi ja helisee aika kovasti? Suunnilleen tuossa puolivälissä paisaria, hitsi sauman kohdalla.
Rajis-
- Pyörä:
- Bemari, KTM
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 30.7.2010 19:57
Siinä on katalysaattori
Putki poikki sauman kohalta ja revit katoin poijes ja sitten hitsillä kasaan.
Osaa kaupan!Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
junzku
- Pyörä:
- Aprilia sx -08
- Paikkakunta:
- Uimaharju
- Liittynyt:
- 29.11.2008 21:06
Vaikuttaako miten kulkuun jos sen ottaa pois? Kun se siellä irti on.
Rajis-
- Pyörä:
- Bemari, KTM
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 30.7.2010 19:57
Pikkasen, jos on muuten kurit paikallaan niin ei oikeestaan ollenkaan, mutta jos muut kurit on pois niin tulee vielä pikkasen pirteempi
Osaa kaupan!Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Pemppis
- Pyörä:
- --> Aprilia sx 50cc vm -09, Cagiva mito vm -91 & -04, Aprilia Rs 154cc vm -12 <--- EX, Husqvarna Sm/WR 125 vm -11
- Paikkakunta:
- Varpaisjärvi
- Liittynyt:
- 30.6.2010 19:10
Joo... Elikkä, tossa eilen rupes mun -08 säxä kusemaan öljyä öljypumpusta. Avasin sen ja puhistin ja kiristin kaikki mitä pysty kiristää. Jätin sen sit yöks auki ja nyt aamulla oli taas öljyläikkä siinä alla. Missä vois olla vika? Kiristin vielä sen tulevan ja lähtevän letkun päät nippusiteillä, mut äske ku katoin ni vuotaa vieläki.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista