Gilera RCR/SMT

50ccSMT
Pyörä:
Gilera SMT 2012
Liittynyt:
15.4.2013 19:05
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut 50ccSMT » 30.5.2013 15:51

Jep jep, aika erikoista, onko tuo nyt se holkki vai pilli kun eikös holkin pitäisi olla koneen ja alkukäyrän välissä eikä paisarin ja alkukäyrän välissä? Outoa on, motot.netin tietopankki kusettaa :D. Mutta mitä mieltä olette liian pieni vai suuri suutin mulla kun tänään yritin saada käyntiin niin ei vaikka poljin melkein 10 min välillä ilman ryyppyä välillä ryypyn kanssa, välillä hörähteli mutta ei reagoinut kaasuun ja sitten lopulta työntämällä käyntiin paska.. Kuumana lähtee käyntiin hyvin ilman ryyppyä, eli liian pieni suutin? Mutta toisaalta siihen laitoin 5 numeroa isomman suuttimen vain kun tukin hukkiksen, ettei vaan ois sittenkin liian iso? Kertokaa viisaammat ;)
50ccSMT
Pyörä:
Gilera SMT 2012
Liittynyt:
15.4.2013 19:05
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut 50ccSMT » 30.5.2013 18:01

Blacklake kirjoitti:Ja tuota, pistäisin vähän lyhyemmät välit kuin vakiona. Ne ovat vitusti liika raskaat, siks varmaan paska alavääntö sulla.

Mitkäs välit ois hyvät? Eikös kuitenkin 11/53 oo aika lyhyet jo? Mitä sit suosittelet väleiks?
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Blacklake » 30.5.2013 18:16

No, 11/53 oli kurittomalla vitun raskaat. Huiput 89 alamäkeen mittariin, ei jaksanut vääntää hyvin isommilla vaihteilla.

11/65 oli helvetin lyhyet, kiihdyttäessä lähdin välillä 2.:lla, huiput varmaan 75 mittariin. 70 kohdalla kierrosmittari täynnä. Vääntää hyvin korkeimmillakin vaihteilla.

12/65 tällä hetkellä, aika sopivat, vaikka kovin lyhyet. Huiput varmaan 82-84 mittariin, mutta en suosittele noilla väleillä :D Ite ajan sen 74-76 mittariin kokoajan, ettei lahoa. Vääntää kans hyvin isommilla vaihteilla melkeen kaikilla kierroksilla.
6. Vaihteella kiihdyttäessä ihan alusta asti, noin 35-40 kohdalla lähtee vetämään aika iloisesti melkeempä loppuun asti.
Siinä on vaan sellanen ikävä juttu, kun lähtee kiihdyttämään niin 0-55/60 mittariin asti vääntää ilosesti, tuntuu melkeen tehopiikkinä välillä kiihdytyksissä :D Mutta jo tuon 60 jälkeen alkaa pikkuhiljaa kelaamaan sinne 75 asti.
En tiiä pitäisköhän joskus ehkä jotenkin saada väsättyä joku video tuosta kiihdytyksestä, en kyllä tiedä miten siinä onnistun mutta pitänee joskus koittaa.
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut -MJU- » 31.5.2013 17:27

11/53 vastaa 13/65 välejä ettei ne nyt kyllä kovin raskaat ole. Joten sanosin että turha noita lyhentämään lähtä.
Tsekkaa galleria
50ccSMT
Pyörä:
Gilera SMT 2012
Liittynyt:
15.4.2013 19:05
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut 50ccSMT » 31.5.2013 18:00

No nii mustaki vähä tuntus, jos nää nyt vielä kelpais, pitää vaan sit käyttää kierroksia että saa vääntöä. Onko teillä muilla muuten sillä tavalla että kun laittaa ryypyn päälle ajossa niin menee kovempaa vaikka olisi sopiva suutin? Ja kun laittaa sen ja vaihtaa esim. vaihdetta tai muuten vaan kaasun laittaa pois ja takaisin niin se ei heti rupea vetämään ja silleensä nykäsee?
-TKH-
Pyörä:
Gilera RCR 13'
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
1.5.2013 19:29
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut -TKH- » 31.5.2013 22:16

Tulipa hokattua tossa ajellessani että jos jaksaa vinguttaa niin kulkee 4 vaihteella kovempaa kuin 5 tai 6 vaihteella :lol: Nappaa ikäänkuin piikin kuhan jaksaa vinguttaa,ja sitten kun pykältää isommalle niin vauhti hidastuu....eli 4 vinguttamalla 63 mittariin,6 vaihteella 57-58 mittariin :lol:
Youtube kanava; katso ja tilaa!
http://www.youtube.com/user/Viripeli
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Blacklake » 31.5.2013 22:38

Talvella ajellessa 5.:lla 69 mittariin, 6.:lla 70-71 :D
Tuuninkiva
Pyörä:
Gilera Smt -07
Liittynyt:
22.8.2011 21:22
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Tuuninkiva » 31.5.2013 23:22

minun kokemuksilla ainaki nuo vakiot 11/53 on aika pirun lyhyet ja jos siitä vielä lyhentää nii seojjo yhtä helvettiä. itsellä ainaki väänti vakioväleillä ihi mihin tahansa mäkeen eikä hyytyny. koitettu on 14-53 ja sillo vähä meinaa vakioputkella nöyrtyä mäkii mut gianellilla 14-53 ku vaa kehtaa kaasupohjassa vetää ylämäkii nii ei hyydy
-TKH-
Pyörä:
Gilera RCR 13'
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
1.5.2013 19:29
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut -TKH- » 1.6.2013 0:01

Kyllä ainakin itellä on nuilla vakioväleillä yhtä tuskaa vetää ylös vähänkään jyrkempää mäkeä,vauhti tippuu ja joutuu joissan kohdin ykkösellä jurraamaan,välillä työntämäänkin...ja en nyt puhu jostain perus alikulkusillan ylämäestä tms. vaan ihan "kunnon" mäestä,kuten jos joku esim. iinatin mäet tietää....
Youtube kanava; katso ja tilaa!
http://www.youtube.com/user/Viripeli
50ccSMT
Pyörä:
Gilera SMT 2012
Liittynyt:
15.4.2013 19:05
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut 50ccSMT » 3.6.2013 20:35

Voisiko kertoa liian pienestä suuttimesta kun tuntuu että kun ajaa jtn 60 niin sirisee, mutta kun laittaa ryypyn päälle niin sirinä loppuu.. Ei kai se meinaa leikata kii?
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Blacklake » 3.6.2013 22:44

Kokeilemallahan sekin selviää :)
emppuuw
Liittynyt:
4.6.2013 21:02
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut emppuuw » 4.6.2013 21:17

Hei, osaisko joku sanoa mitä tehdä kun juorureikä vuotaa ja ei ole hajua että mikä tiiviste ja missä vuotaa, jos siitä edes johtuu?:D
Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Alluu- » 5.6.2013 22:28

emppuuw kirjoitti:Hei, osaisko joku sanoa mitä tehdä kun juorureikä vuotaa ja ei ole hajua että mikä tiiviste ja missä vuotaa, jos siitä edes johtuu?:D


Mitä helvettiä sää selität?

50ccSMT kirjoitti:Voisiko kertoa liian pienestä suuttimesta kun tuntuu että kun ajaa jtn 60 niin sirisee, mutta kun laittaa ryypyn päälle niin sirinä loppuu.. Ei kai se meinaa leikata kii?


Ootko säädellyt kaasaria? Jos käy niin laihalla (eli saa liikaa ilmaa) ? Tosiaan itsellä oli -09 SMT:ssä 90??? suutin kiinni ostaessa KURILLA ja toimi vielä holkittomalla putkella, pystyi ajaa ryyppypäällä, mutta ei toiminut oikein hyvin saatikka käynyt tyhjäkäyntiä. Jos sulla on ihan sopiva suutin, nii pitäisi tukehtua kokonaan ryypystä. Sinuna laittaisin sen isomman suuttimen...

[quote="Blacklake"]No, 11/53 oli kurittomalla vitun raskaat. Huiput 89 alamäkeen mittariin, ei jaksanut vääntää hyvin isommilla vaihteilla.

Viitsitkö gpsällä mitata nopeudet? Yksikin tuttu ajoi -11 RCR:llä +90 mittariin alamäkeen :lol: Ja vaan kuri porattu eikä ees suutinta viittiny vaihtaa..
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Blacklake » 5.6.2013 23:26

Ei oo enään noita välejä, niin enpä pääse kokeilemaan :D Tiedän vaan sen verran että 80 mittariin on n. 72. Eli oisko se 89 mittariin noin 79-80 :D
emppuuw
Liittynyt:
4.6.2013 21:02
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut emppuuw » 6.6.2013 19:39

Alluu- kirjoitti:
emppuuw kirjoitti:Hei, osaisko joku sanoa mitä tehdä kun juorureikä vuotaa ja ei ole hajua että mikä tiiviste ja missä vuotaa, jos siitä edes johtuu?:D


Alluu- kirjoitti:Mitä helvettiä sää selität?


Etkö jumalauta tosiaan tiiä mikä on juorureikä??:D vesipumpun alla on sellane saatanan pieni reikä, mistä se vuotaa jos joku tiiviste on paskana, ja olisin vaa kysyny että mikähän tiiviste mahdollisesti on kyseessä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista