ive1234
- Pyörä:
- peugeot xps-10
- Liittynyt:
- 21.5.2010 20:16
isompi suutin tottakai
peugeot50cc
- Liittynyt:
- 9.12.2012 23:09
oisko kellään myyä e-noxia?
ja minkä kokonen suutin pitäisi olla noxin kans? nyt on semmonen suutin joka on porattu 1.3mm terällä
Rantsukka
- Pyörä:
- Peugeot XPS Enduro '05 Kymco Agility '07
- Liittynyt:
- 29.11.2012 14:15
Itel ois 05 XPS enduro ja siin tuli pari päivää sitten outo vika että kun laitan käyntiin ja lähen kotoa mopo pelaa kuin enkeli mutta parin kilsan jälkeen yskii ja räkii ja potkii ja sammuu joskus lähtee uudestaan käyntiin melkein heti yleensä ei edes yritä vaikka kuinka polkee työntämällä hörähtää lähtee uuestaan käyntiin noin puolentunnin päästä.
Tulppa vaihettu tänää se oli liti märkä ja ihan musta uuella tulpal lähti heti käymään mutta teki saman tempun hetken päästä. Ja se tosiaan toimii ihan normaalisti kun lähen kotoa kulkee ja kiihtyy niinkuin pitääkin ja yhtäkkiä hyytyy lisättäköön että pakokaasut haisee oudolle kun sammuu ja kuuluu pientä pauketta moottorista ja polkiessa potkii joskus takasin. Maailmaa moppe on nähnyt vain sen 4500 kilsaa ja mäntä vaihettu 3000 kohal samal ku vaihoin kannentiivisteet silloin tosin huomasin et oli liian pieni mäntä vakiona?
Viriä tietenkin on ja se kulkee sen 75
tyhjä putki
Vakio välit
100 suutin
Tosin teki ennen tuota sen tempun että 5-6 vaihteil loppu teho täysin ja vauhti toppas ku seinään...
Hirveä romaani mutta apu ois tarpeen
yoyota
- Pyörä:
- Peugeot XP7
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 4.4.2007 16:47
Itselläni teppuili samanlailla, kun leikin re85:n kanssa ja ilmeisesti vettä kondesoitunut polttoaineen sekaan. Tyhjensin tankin ja tuoretta bensaa tilalle, niin alkoi toimimaan.
motoxi
- Liittynyt:
- 26.3.2013 22:08
motoxi kirjoitti:Mikä voisi olla vikana kun ajoin mopolla ja sammutin sen eikä meinannut lähteä käymään mutta sain kuitenki käyntiin ja jatkoin ajamista. Sitten kun tulin kotia sammutin mopon ja vähän ajan päästä yritin saada käymään eikä lähtenyt ollenkaan. Kipinää ei tullut ollenkaan. Sitten vähän kattelin johtoja. Virtalukossa oli joku liitin hiukan huonosti kiinni ja laitoin kunnolla paikoilleen ja muutamalla polkasulla käymään mutta en lähtenyt ajamaan. Sen jälkeen ei ole lähtenyt käyntiin. Tulpan vaihdosta ei ollut hyötyä. Tulpanjohto ja hattu on kunnossa. Puolaan tulee heikko signaali.
Mopona peugeot xps 09
Tuohon vikaan liittyen kun polkaisee niin mittariin tulee valot hetkeksi mutta en tiedä onko sillä mitään väliä.
Tonto33
- Liittynyt:
- 28.7.2012 18:25
Moi. Mulla on peugeot xps 2010 power-up enduro. Kun vaihtaa kylmänä vapaalta ykköselle ni rusahtaa, tyhjäkäynti kierroksilta se yleensä sammuu. Kytkin toimii ajossa ihan hyvin ja on säädetty siten että alkaa ottaa melkein heti ku koskee kahvaan. Vika ilmeni kun vaihoin vaihteisto öljyt viime vuonna. Menny vaan pahemmaksi. Oon kokeillu eri öljyillä, nyt ostin motonetistä 10w-30 motulin gearoilia. En oo ajanu noilla öljyillä ku 5km. Voiko öljymäärä olla vikana, ku tuonne meni reilu 8dl enneku alko tulee tarkistus ruuvista? Pitäs mopo myydä pois ja ois hyvä et sais vian korjattuu ennen sitä. Eli onko vika öljyissä, vai vaihteistossa/kytkimessä?
Samu_96
- Pyörä:
- XPS '06 Enduro
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 31.7.2011 16:56
AKUTTOMAN XPS ETUVALO
Onko maajohto musta vai valkoinen? Ranskan vehe ni ei voi tietää!
EDIT: Mikä v***n kysymys toi oli
kokeilemalla selviää ja selvisi
skadm
- Liittynyt:
- 24.6.2012 19:22
Moro!
Semmone ongelma, että mittaristo ei näytä nopeutta, mutta kaiken muun näyttää ja kaikki muu toimii. Edellinen omistaja sanoi, että oli uusinu koko mittariston, mutta eipä kauaakaan, kun ei näkyny tolla mittaristolla enää nopeus. Mistä siis se voisi johtua? Mittaristosta vai anturista? itse veikkaan mittaristoa. Semmonen vielä, että silloin kun "veteli viimeisiään" eli toimi välillä ja välillä ei kunnes ei toiminut enää lainkaan voisiko tämä johtua jostain liitoksesta vai mistä? Olisiko kellään mitään kuvaa siitä anturista (en ole varma minkä näkönen se on ja missä se on siellä mopossa. Veikkaan että se on siinä etupyörässä jarrun vieressä, mutta olen kuullut "villiä huhua" että se ois jokin muu kuin anturi) ja sitten mittariston sähkökuvio.
Kiitoksia etukäteen
(tällä kertaa laitetaan tää viesti nyt oikeeseen paikkaan, jos joku sattui tämän saman viestin huomaamaan tuolla)
Lisätään tähän nyt vielä semmoinenkin, että moposta on alkukäyrän kuri otettu pois, suutin vaihettu 100 ja eturatas kokoa 10 (vakio välit 11/52) en tiedä johtuuko ilmasta vai mistä, mutta pintakaasulla käy epätasaisesti tai röpöttää niin sanotusti. Pitäskö sitä sitten pienempi suutin vaihtaa?
XPSsm
- Pyörä:
- Peugeot XPS sm -11
- Paikkakunta:
- Punkaharju
- Liittynyt:
- 9.12.2011 20:21
Tonto33 kirjoitti:Moi. Mulla on peugeot xps 2010 power-up enduro. Kun vaihtaa kylmänä vapaalta ykköselle ni rusahtaa, tyhjäkäynti kierroksilta se yleensä sammuu. Kytkin toimii ajossa ihan hyvin ja on säädetty siten että alkaa ottaa melkein heti ku koskee kahvaan. Vika ilmeni kun vaihoin vaihteisto öljyt viime vuonna. Menny vaan pahemmaksi. Oon kokeillu eri öljyillä, nyt ostin motonetistä 10w-30 motulin gearoilia. En oo ajanu noilla öljyillä ku 5km. Voiko öljymäärä olla vikana, ku tuonne meni reilu 8dl enneku alko tulee tarkistus ruuvista? Pitäs mopo myydä pois ja ois hyvä et sais vian korjattuu ennen sitä. Eli onko vika öljyissä, vai vaihteistossa/kytkimessä?
Kytkin ei irrota kunnolla. Miullakin tekkee joskus noin. Olihan vaihteistoöljyssä varmasti kytkinlisäaineet?! Muuten kytkin voipi "leipoa"..
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsmHommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Juhoqqeli
- Pyörä:
- Peugeot xps-05 (EX), Derbi gpr125- 05, saab 96l -77
- Paikkakunta:
- Järvenpää
- Liittynyt:
- 8.11.2010 21:05
Toinen vaihtoehto rusahdukseen on se, että öljyt eivät ole vielä lämmenneet --> Ei voitele vielä kunnolla. Ja se että vaihtaisi tyhjäkäyntikierroksilla vaihteen alaspain vähentäisi huomattavasti rusahdusta.
"Yamaha ei Pamaha."
Äkspee7
- Pyörä:
- Peugeot XP7 -12
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 15.10.2012 17:53
Juhoqqeli kirjoitti:Toinen vaihtoehto rusahdukseen on se, että öljyt eivät ole vielä lämmenneet --> Ei voitele vielä kunnolla. Ja se että vaihtaisi tyhjäkäyntikierroksilla vaihteen alaspain vähentäisi huomattavasti rusahdusta.
Niin siis mullahan on toi sama rusahus, kaveri sano, että kytkin on saattanu kuluu tai jotain tämmöstä muuta. Kytkin pommeista ja ei jaksa pitää kiinni enää. Eli se vika saattais olla ihan kytkimestä itsestään?
Tonto33
- Liittynyt:
- 28.7.2012 18:25
Tais selvitä toi miks vaihteet tökkää. Kytkin ei irrota niitä levyjä kunnolla ja on vähä veto päällä vaikka painaa kytkintä. Tossa vähä niitä levyjä heiluttelin ruuvarilla öljyntäyttö aukosta ja ne alko liikkuu vähä paremmin. Entiset öljyt ollu huono/väärän laatusia ja sen takia levyt vähä jumittaa. Jos se käyttämällä rupeis paranee ja sais myytyy ton pois. On vähä perseest ruveta avaa kytkintä myyntiä varten
ive1234
- Pyörä:
- peugeot xps-10
- Liittynyt:
- 21.5.2010 20:16
skadm kirjoitti:Moro!
Semmone ongelma, että mittaristo ei näytä nopeutta, mutta kaiken muun näyttää ja kaikki muu toimii. Edellinen omistaja sanoi, että oli uusinu koko mittariston, mutta eipä kauaakaan, kun ei näkyny tolla mittaristolla enää nopeus. Mistä siis se voisi johtua? Mittaristosta vai anturista? itse veikkaan mittaristoa. Semmonen vielä, että silloin kun "veteli viimeisiään" eli toimi välillä ja välillä ei kunnes ei toiminut enää lainkaan voisiko tämä johtua jostain liitoksesta vai mistä? Olisiko kellään mitään kuvaa siitä anturista (en ole varma minkä näkönen se on ja missä se on siellä mopossa. Veikkaan että se on siinä etupyörässä jarrun vieressä, mutta olen kuullut "villiä huhua" että se ois jokin muu kuin anturi) ja sitten mittariston sähkökuvio.
Kiitoksia etukäteen
(tällä kertaa laitetaan tää viesti nyt oikeeseen paikkaan, jos joku sattui tämän saman viestin huomaamaan tuolla)
Lisätään tähän nyt vielä semmoinenkin, että moposta on alkukäyrän kuri otettu pois, suutin vaihettu 100 ja eturatas kokoa 10 (vakio välit 11/52) en tiedä johtuuko ilmasta vai mistä, mutta pintakaasulla käy epätasaisesti tai röpöttää niin sanotusti. Pitäskö sitä sitten pienempi suutin vaihtaa?
Mulla ainakin kävi samallalailla kun mittarin vaijeri oli katkennut
skadm
- Liittynyt:
- 24.6.2012 19:22
ive1234 kirjoitti:skadm kirjoitti:Moro!
Semmone ongelma, että mittaristo ei näytä nopeutta, mutta kaiken muun näyttää ja kaikki muu toimii. Edellinen omistaja sanoi, että oli uusinu koko mittariston, mutta eipä kauaakaan, kun ei näkyny tolla mittaristolla enää nopeus. Mistä siis se voisi johtua? Mittaristosta vai anturista? itse veikkaan mittaristoa. Semmonen vielä, että silloin kun "veteli viimeisiään" eli toimi välillä ja välillä ei kunnes ei toiminut enää lainkaan voisiko tämä johtua jostain liitoksesta vai mistä? Olisiko kellään mitään kuvaa siitä anturista (en ole varma minkä näkönen se on ja missä se on siellä mopossa. Veikkaan että se on siinä etupyörässä jarrun vieressä, mutta olen kuullut "villiä huhua" että se ois jokin muu kuin anturi) ja sitten mittariston sähkökuvio.
Kiitoksia etukäteen
(tällä kertaa laitetaan tää viesti nyt oikeeseen paikkaan, jos joku sattui tämän saman viestin huomaamaan tuolla)
Lisätään tähän nyt vielä semmoinenkin, että moposta on alkukäyrän kuri otettu pois, suutin vaihettu 100 ja eturatas kokoa 10 (vakio välit 11/52) en tiedä johtuuko ilmasta vai mistä, mutta pintakaasulla käy epätasaisesti tai röpöttää niin sanotusti. Pitäskö sitä sitten pienempi suutin vaihtaa?
Mulla ainakin kävi samallalailla kun mittarin vaijeri oli katkennut
Mistäs uuden sais?
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Nyt taas järki käteen, edellistä viestiä ei tarvitse lainata etenkään jos se sisältää noinkin pitkän lainauksen.
Varaosia kannattaa kysellä maahantuojalta tai easyparts.nl.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista