Kville
- Pyörä:
- terpin romu
- Paikkakunta:
- roi
- Liittynyt:
- 16.5.2012 11:43
Jos löytyy omasta takaa noin kokoa 30kiinto tai sitte iso jakari ja jos on tilat missä vaihtaa niin ei ole vaikea, mutta jos ei ole paikkaa ja työkaluja niin suosittelen vaihtaan kaverin kans jolla on tilat tai viiä johonkin kone korjaamolle.
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
masentaja
- Pyörä:
- Derbi senda x-race 08
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.8.2012 19:39
Eli vaihoin normibensahanan alipaineisen tilalle, käynnistysvika jatkuu silti. Siis lähtee käyntiin kun kaataa bensaa tulpanreiästä sisään, joskus lähtee käyntiin myös ilman bensankaatoa
mutta ihan kuin hanan vaihdon lähtee hetken ajan olisi toiminut aivan normaalisti
taurus96
- Liittynyt:
- 20.6.2012 20:53
mikä mahtaa olla vikana kun vaihdoin tänään uuden sylinterisarjan nii ehdin ajaa 700m ja sit leipas. otettii samalla tuorevoitelu pois käytöstä ja sekotettii öljyt tankkii. tuntu myös hieman tiukalta ollessa tyhjäkäynnillä. siis miten voi olla mahdollista että heti leipas, voiko olla mahollista että männänrengas meni poikki koska yks renkainen mäntä? sylkkä on airsalin 50cc.
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
olithan jäähdytyksen ilmannu?
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
taurus96
- Liittynyt:
- 20.6.2012 20:53
laitoin nesteet sisään sen letkun yläpäästä mikä menee kanteen ja nestettä tuli jäähyttimen reijästä
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
Eli siis jäähytyksessä ei ollu ongelmaa
Minkäslaista viriä sulla on ja millaset säädöt?
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
taurus96
- Liittynyt:
- 20.6.2012 20:53
e-noxi kiinni ja sitte ne ilmanoton kurit pois ja suutin on 80 ennen toimi 75 moitteettomasti.
Jönsky
- Pyörä:
- Solifer x2, Tunturi x2, Derbi, Aprilia RS 125 '06
- Paikkakunta:
- Kerimäki
- Liittynyt:
- 24.6.2008 17:44
Se pien ylivuotoreikä, mikä on vesipumpun kopan alla, niin ennen siitä tuli öljyä, nytten vaihdoin siihen uuden vesipumpunakselin, rattaat ja stefat, enää ei tule öljyä, vaan nytten tulee sitten siitä vettä? Mistä vois johtuu? Kumminpäi tulee se stefa, mikä on siinä siipirattaan alla, tuleeko se jousipuoli sitä ratasta vasten vai tasainenpuoli ?
Kville
- Pyörä:
- terpin romu
- Paikkakunta:
- roi
- Liittynyt:
- 16.5.2012 11:43
Sisempi stefa tulee jousi osa ulospäin ja ulompi taas jousi sisälle päni. Muista että ulompi stefa tulee lohkon tasalle.
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
taurus96 kirjoitti:e-noxi kiinni ja sitte ne ilmanoton kurit pois ja suutin on 80 ennen toimi 75 moitteettomasti.
Käytitkö myös asennusöljyjä, ja menikö mäntä ja m-renkaat helposti pyttyyn?
oliko aluksi puristuksia paljonki?
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
taurus96
- Liittynyt:
- 20.6.2012 20:53
käytin myyjän suosittelemaa öljyä ja kyllä se suht helposti meni ja puristuksia oli paljon saman verran kuin uudessa mopossa
MrAllu666
- Liittynyt:
- 12.7.2012 20:16
[Ei lähe käyntiin. Koneremontti tehty noin 100 km sitten ja alussa toimi ihan normaalisti. Remontissa vaihdettiin kiertokanki laakereineen, kampiakselin laakerit, mäntä+renkaat, sylinteri hoonautettiin ja kaikki koneen stefat ja tiivisteet vaihdettiin. Tulppa antaa kipinää ja kastuu kun yrittää jonkin aikaa käynnistää. Polkaisu ja mäkistartti - ei käynnisty. Puristukset ovat kohdallaan. Noin 80km kohdilla alko välillä hyytyä ylämäkiin ja kun laski kierroksia vaikka ennen risteystä. Kiinni turbokitti ja 85 suutin.Näillä säädöillä kone ennen kiertokankiremonttia toiminut hienosti. Hjelppiä!]
Elikkä päivitystä vikoihin. Koneen saa käyntiin pienen odottelun jälkeen (muutama tunti), ja käy normaalisti. Viimeksi kun yritin tutkia vikaa paisari ja kampikammio oli täynnä bensaa. Eli koneen sisällä olevien ylimääräisten bensojen kuivattamisen jälkeen käynnistyy ja käy normisti. Miten sitä bensaa sitten sinne kampikammioon ja pakoputkeen noin runsaasti
pääsee? Ja että voiko kylmäkäynnistäminen vaikuttaa asiaan? Välillä saan ajettua kolmisenkymmentä kilsaa pienen koneen lämmittelyn jälkeen ja toimii hienosti ja kun seuraavan kerran lähden vaikka kylmiltään meno tyssää reilun kilometrin päähän.
Miinux
- Pyörä:
- Derbi senda xtreme -05
- Liittynyt:
- 26.4.2012 18:52
Missä töötti muuten on? Ja kun se on rikki nii mitenkäs vaihan sen ? Ollu jo keväästä asti rikki mut nyt tekis mieli korjata
Waxon
- Pyörä:
- Derbi X-Treme
- Liittynyt:
- 24.7.2012 22:39
Töötti sijaitsee vasemman etukatteen alla. Sellainen virheä "kiekko" pitäis löytyy ja sen vaihtaminen pitäis auttaa, ellei piuhoissa sitten vika ole
rriikuu
- Liittynyt:
- 25.10.2010 15:14
Elikkäs mulla ois tollane Derbi DRD Pro R vm. -06. Mitäköhä sille osais nyt tehä ku ollu sellasta vikaa ettei nesteet kierrä kunnolla/ välillä kiertää,välilläei. On niinku jonkuasteisesti lämpöleikannu muutaman kerran, sitte ei lähteny polkemalla enää käyntii vaikka puristukset normaalit ja ottaa kipinää. Pätkii todella paljon kylmänä, mutta nyt kävin ostaa korkeamman lämpöasteen tulpan että jos sesiihen auttaisi. Eli vinkkejä mitä siitä pitäisi nyt aukoo ja kahtoo.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista