Monkey viritys ja tekniikka

juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 12.12.2011 1:09

Ei oikei taho toimia tuo Wanha kansi mulla, polttaa öljyä ihan kunnolla ja ei tehojen nousua havaittavissa tuohon 110cc kanteen verrattuna :| Tuohon tehohäviikkii epäilen venttiilinjousia kun ne on todella löysät, venttiilit & jouset kun paikaillaan niin venat sai avattua ihan näppivoimilla kun samurain kannessa ehkä just ja just sai vähä raottamaan venat, vissii jouset vähä kulahtaneet? No ens viikolla haen moposopista nuo Kitacon jouset nii luulis toimivan vähän paremmin. Jos ei tuota tulosta niin se on ruvettava virinokkaa hommaamaan :D
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 12.12.2011 20:12

ehottomasti virinokkaa!!
monkeydude
Liittynyt:
24.7.2011 13:09
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut monkeydude » 13.12.2011 21:48

Virinokkaa vaan! 8)
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 14.12.2011 14:00

Niino kyllä ne tehot aina jossai vaiheessa loppuu että lisää on saatava, että vois sen virinokanki laittaa tilauksee :D
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
Monkey_99
Pyörä:
Honda Monkey -99
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
16.6.2011 17:12
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Monkey_99 » 16.12.2011 22:34

Nyt on mankissa dellorto 16mm kiinni ja eipä tuo kauhean hyvin vielä ole toiminut. Tällä hetkellä neula ylimmässä lovessa ja 68 suutin kiinni. Kierrokset nousee vähän nykivästi ja ei meinaa kylmänä lähtee oikeen mitenkään käyntii ryypynkään kanssa, joten kertokaa jos osaatte jotain mikä voisi olla vikana!!
"Viritys on onnistunut, kun teho laskee, äänet kovenee ja bensankulutus kasvaa"
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 16.12.2011 23:11

Monkey_99 kirjoitti:Nyt on mankissa dellorto 16mm kiinni ja eipä tuo kauhean hyvin vielä ole toiminut. Tällä hetkellä neula ylimmässä lovessa ja 68 suutin kiinni. Kierrokset nousee vähän nykivästi ja ei meinaa kylmänä lähtee oikeen mitenkään käyntii ryypynkään kanssa, joten kertokaa jos osaatte jotain mikä voisi olla vikana!!
Kato ettei ota imuvuotoo kaasarin ja imukaulan välistä, siitä se yleesä tahtoo ottaa...
** kysymyyys! ** Manki hajottaa tulpan hetkessä mikä vois olla pielessä? Eka rupes pätkimään, sitte sammu, vaihoin tien päällä toise tulpanhatun ja uuen tulpan, heti lähti käymää eikä pätkiny yhtää sitte pääsin alle 500m ja teki taas saman. Tulpanjohto ja hattu on kunnossa siihen asti kipinä tulee ehdotuksia mikä vikana ? puola? :s
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 17.12.2011 17:13

Nuista Dellortoista, luulisin että isompaa suutinta tartteis, mutta paskoja ne on ihan muutenkin. Ei niitä saa mankissa toimimaan, syynä se susipaska imukaulan kiinnitys kaasariin.
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 17.12.2011 23:04

Noniin alko vääntö:

Sanokaa mulle rehellisesti PALJONKO manki ottaa huippuja näillä jutuilla

16 35­­ välit
16mm kaasari

MUUTEN TÄYSIN VAKIO SKYTEAM
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 17.12.2011 23:10

Hyvällä lykyllä 50km/h, kolmosvaihteella. Nelosella ei jaksa vetää. Mulla oli Skyteamissa 72cc:nkin kanssa kevyemmät välit ja niillä kisko 85km/h.

Maksimivälit 50cc Skyteamiin on 16/40, niilläkin vetää aika laiskasti...
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 18.12.2011 23:41

mb saa kyllä tosi hyvin säätöihin kun tekee vaa ite imukaulan!
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 22.12.2011 21:45

Oon aatellu ostaa jotain +110cc mankia. Kysymykset kuuluu siis että onko eri koneiden välillä hirveästi tehoeroja? Ja onko 125cc selvästi tehokkaampi kun 110cc? Saako tollasia koneita viritettyä helposti, kestääkö hyvin? Ja sitte sellanen kysymys, että mitä hyötyä on 3 venttiilisestä kannesta?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 22.12.2011 23:30

Koneiden välillä on tehoeroja jos verrataan vaikka Lifania ja Daytonaa toisiinsa. Tosin Lifanit maksaa 200€, Daytonat sun muut jaappaaninmerkit kuten Takegawat sen 2000€. Kiinalaiset on aika pitkälti samaa paskaa.

Tuosta että onko tehokkaampi, niin riippuu taas koneen spekseistä. Jos otetaan vaikka kiinankrossista 110cc ja 125cc niin isompi on tehokkaampi, monen eri tekijän ansiosta. Meinasitko alivireistä, normivireistä vai tappivirettä? Koska tietysti tappiviri-110cc vie alivireisen 125cc:n, sehän on päivänselvää. 110cc:issäkin tykkää kannet olla aika ahdistavia (venat melkein poikkeuksetta 23/20mm), 125cc:ssä ne on yleensä isommat. Ainakin Lifania on ollu isovenakannella (27/23mm), siitä löytyy hyvän kaasarin ja putken kanssa jo mukavasti potkua, lisää saa pattimännällä, virinokalla ja kannen työstöllä jos se sitä vaatii.

Viritys on suht helppoa, samankokoinen mäntä on yleisesti 110cc:ssä ja 125cc:ssä (52,4mm), viriosaa saa esim. OORacingilta, Suomestakin saa mutta tykkää olla vähän kalliimpaa täällä. Tuohon Lifanin 125cc-mottiin saa aika hyvin varaosia, melkein kaikkihan menee soveltamalla ja arpomalla mutta Lifanin varaosavalikoima on suht kattava kaiken osalta. Kesto riippuu onko kone maanantaimalli vai ei. Kunhan huollot tekee ajallaan ja ajaa vähän rauhallisemmin alussa niin luulis kestävän.

Tolla 3-venakannella tarkoitat varmaan tota Skyteamin 110cc 3-valve-konetta? Jätä ostamatta. Varaosaventtiileja ei saa kuulemma mistään, muutenkin aika pitkälti samaa paskaa kuin 110cc:t, mutta tehot on kuulemma ylemmällä.

Eli siis joku kiinalainen 125cc taitaa olla se järkevin vaihtoehto, kaveriksi vähintään 20mm kaasari että saa tehoakin jonkunverran pihalle.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 22.12.2011 23:47

Joo, tarkotin ihan normiviritteistä, päivittäiseen ajoon kun tulis. Mutta mites noihin kinkkikoneisiin saa varaosia? Ja minkä maalainen Lifan siis on? Eikös Lifan oo hyvä kone, kun pitää kunnossa tietenkin.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 22.12.2011 23:57

Pingpong-konehan sen on, tietääkseni kinukkien laadukkaimmasta päästä. Kutenkin kehtaan väittää että samaa paskaa ne on kaikki.

Osiahan saa hyvin, varsinkin ulkomailta. Itse en 110cc:tä ottais, vaan mielummin 125cc:n. On niissäkin se eronsa, kuitenkin vähän pitempi isku ja yleensä parempi kansi, eli 125cc potkii paremmin.
Jakelol
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
14.3.2008 13:25
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Jakelol » 24.12.2011 1:30

SÄHKÖT!!! Ostin minimotoracingiltä tollasen yx 125cc (http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=107) koneen (ycf125) nii miten saisin sen toimii honda monkey alkuperäsil sähköil. Uudesta koneesta tulee magneetolta kolme johtoa: Vihreä, Puna-Musta, Sini-Valkonen. Koitin jo itse laitoin koneen johdot saman värisiin mitä mankissa on ja ei kipunoitte.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista