Puch-moottoriset Tunturit

Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 27.4.2012 22:09

deseiner kirjoitti:Mistäs mahtaa johtua kun sytytys pätkäsee aina välil alamäessä tai mäen jälkee ku kierrokset on korkeat?
syttyy putkessa vast seos.

Onko sytkä säädetty oikein ja sytkäosat kunnossa`?
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut P U C H » 27.4.2012 23:47

Retroilija kirjoitti:Ny on vanhus rekisteris :D
Tulin ekalt ajolt ja pistin säätösuuttimen kiinni. Mihin suuntaa käännän ku kiihtyy huonosti?


Kuuntelee röpöttääkö vai booaako täyskaasulla ajettaessa.
Jos röpöttää niin pienemmälle ja jos booaa niin enemmän auki. Senhän varmaan löydät siitä suuttimesta pyörittämällä, kumpaan suuntaan menee laihemalle ja kumpaan rikkaammalle.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 28.4.2012 0:06

Suutin on itellä joku 1/4-1/3 kierrosta auki. Mopon käynnistä sen kuulee miten sitä pitää säätää, ja sen oppii kuulemaan kun vähän aikaa sillä ajelee. Yleensä jos tahtoo alakierroksille vääntöä (esim joku mäki jossa mopo ei jaksa kiertää kovilla kierroksilla) saa voimaa lisää kun säätää rikkaammalle, kun taas pitää mopo saada kiertämään, ruuvaa ruuvia ensin niin laihalle että alkaa jo käymään huonosti, siitä vähän rikkaammalle alkaa säätämään pikku hiljaa, ja kun se parhaat kulut antava kohta löytyy, ite vähän tökkään sitä rikkaammalle ettei laihalla pääse käymään. Kulut ei paljoa pienene, ja on ainakin varmuus ettei kone leikkaa.

Jotenkin tohon tapaan ite sitä suutinta säätelen.
FKillers
Pyörä:
Pösö ja Tuna
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
3.1.2003 1:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut FKillers » 29.4.2012 17:13

Mikäs tossa nyt oikein mättää kun tota DX:n konetta vm. 85 olen kasaillut, ei meinaa onnistua millään. Siis vaihteita ei löydy oikein, kun kone on nipussa. Ekalla yrittämällä pöydällä tuntu että poljin liikkuis kyllä mutta mopossa ollessaan ei löytynyt kuin yksi vaihde ja vapaa saatto kans joskus tulla. Purkasin sen ja sitä vaihderumpua siinä vähän ihmettelin, nyt on vain vapaa ja joskus säkällä saattaa jonkun pykälän saada. Miten tuo nyt kuuluis siis laittaa?

Teininä muinoin meni supersportin kone ihan tuostavain nippuun ilman mitään ongelmia. Miksi ei nyt :D
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 29.4.2012 17:19

Katso Nalle-Puch käyttäjän galleriasta kasausohjekuva.
FKillers
Pyörä:
Pösö ja Tuna
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
3.1.2003 1:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut FKillers » 29.4.2012 17:37

Slerpa_ kirjoitti:Katso Nalle-Puch käyttäjän galleriasta kasausohjekuva.


Siellä oli "ei kuvia"
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 29.4.2012 17:56

Katos vaan, on näemmä otettu iseltä pois. Voin itse skannata tuon kuvan koneelle tässä tänään jossain vaiheessa.
FKillers
Pyörä:
Pösö ja Tuna
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
3.1.2003 1:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut FKillers » 29.4.2012 18:07

Slerpa_ kirjoitti:Katos vaan, on näemmä otettu iseltä pois. Voin itse skannata tuon kuvan koneelle tässä tänään jossain vaiheessa.


Sen jos teet, olen sangen kiitollinen!
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Betaversio » 29.4.2012 18:56

http://s609.photobucket.com/albums/tt176/Nalle-Puch/?action=view&current=Puch-laatikonkasaus.jpg

Kuva
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
FKillers
Pyörä:
Pösö ja Tuna
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
3.1.2003 1:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut FKillers » 29.4.2012 23:15

Iso suurkiitos ohjeesta. Nyt on kone kasassa ja vaihteet pelaa. hieno juttu. Käyntiin tuo vielä pitäs saada, nyt tuli jo ilta ja nukkumaanmenoaika joten jatkuu huomena, onneks on vapaapäivä.

Onko muuten mitä vinkkejä, kun ei taho käynnistyä? Kipinä on hyvä mutta tulppa märkä. Magneettohan tottakai oli irti mutta merkkasin ja kaikki pitäs olla samassa kohtaa kun ennen purkamista.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 29.4.2012 23:26

Koita toisella tulpalla. Vaikka tulee kipinä, niin paineen alasena ei välttämättä tuukkaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
FKillers
Pyörä:
Pösö ja Tuna
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
3.1.2003 1:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut FKillers » 30.4.2012 0:09

Reetuhai2 kirjoitti:Koita toisella tulpalla. Vaikka tulee kipinä, niin paineen alasena ei välttämättä tuukkaa.


Parilla uudella olen kokeillut ilman vaikutusta.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 30.4.2012 0:12

Ja lämpöarvo on 6 NGKn asteikolla?

Entäs onko kärkiväli säädetty siihen kohtaan missä tulee isoin kipinä, tai edes ohjearvoonsa?
FKillers
Pyörä:
Pösö ja Tuna
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
3.1.2003 1:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut FKillers » 30.4.2012 10:54

Täytyy kohta mennä taas rassaamaan. Lämpöarvo on oikea kylläkin vain siinä tulpassa joka tuossa on aiemminkin ollut, lisäksi kärkiväliin en ole kajonnut ja tulppa oli koko rempan ajan kannessa kiinni ja tuolla se aiemmin lähti kuin "palmun alta". Mut tarvii fiksailla vielä niitä välyksiäkin.
Jermuli96
Pyörä:
Skyteam Monkey 125
Paikkakunta:
Jns
Liittynyt:
19.7.2011 0:53
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Jermuli96 » 3.5.2012 22:22

Tyhmä kymysys, mutta kysympä kummiski. miten sais tunturi breakin kulkee +/- 55kmh teharilla. eli mitä muuta pitäs laittaa teharin lisäks. Pitäs kesäks saaha mopeti mut ei kehtais veroja ottaa kun kevarikorttiki ois tulossa loppukesästä :lol:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista