DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut siimo- » 12.1.2013 17:52

Ite oon törkkiny wurthin super rtv-silikoonia mustana kun sitä on hyllystä sattunu löytymään eikä oo ikinä ongelmia ollu ;)
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
cookiemonster
Liittynyt:
15.10.2012 20:45
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut cookiemonster » 12.1.2013 19:37

aattelin ostaa tommosen -04 detsonin ns "varaosa mopoksi" käytössä on -07 dt, 04 ei ole moric sun muuta mutta meneekö moottorin osat yms suoraan 07? :roll:
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 12.1.2013 19:50

Menee, sama mottihan niissä on, ainut vaan että sähköt tosiaan eri.
Aurezzalmi
Pyörä:
Yamaha DT50 & Tunturi super sport
Paikkakunta:
Karijoki
Liittynyt:
29.4.2011 15:51
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Aurezzalmi » 13.1.2013 7:39

Elikkäs, sellaanen ongelma että mittaristo ei näytä mitään lukemia, eli ei nopeutta, kierroksia tai lämpöjä ja lämpövalo vilkkuu heti käynnistyksen jälkeen. Muuten kaikki vapaanvalot ja mittarin taustavalot toimii.

Vaihdoin juuri uudet sähköt, mutta vanhoilla toimi, joten tuskin kaikki 3 anturia olisi samaan aikaan menneet? Sulake on tarkistettu..

Mittaristoa epäilen ja kaverilta käyn joku päivä lainaamassa, että saa testattua onko siinä ongelma, mutta ajattelin täältä kysyä jos jollakin on ollut samanlaisia ongelmia.
"Life is a bitch and then you die"
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 13.1.2013 13:13

Jos et vielä tiennyt niin mittari ja sen hajoaminen on DT:n hyvin yleinen tyyppivika.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Aurezzalmi
Pyörä:
Yamaha DT50 & Tunturi super sport
Paikkakunta:
Karijoki
Liittynyt:
29.4.2011 15:51
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Aurezzalmi » 13.1.2013 14:33

Kyllä olen tästä tietoinen, mutta hajoaisi säilytyksessä pahvilaatikossa, niin vähän ihmettelen..
"Life is a bitch and then you die"
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 13.1.2013 17:21

Nyt huomioin että sanoit vaihtanees uudet sähköt, miks? Kai oot kaikki liitokset kattonu että on kunnossa, ei oo hapettumaa tms.?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
scorehunt3r
Pyörä:
yamaha dt50r 07
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
21.3.2012 18:47
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut scorehunt3r » 13.1.2013 23:23

minkä vuoden sähköt laitoit minkävuoden mopoon? kun 06 alaspäin mittarin merkkivalot oli muistaakseni vähän erillaiset ku 07 ylöspäin vai oliko se vain sweitsin mallissa joissa on pitkille valoille merkkivalo?en ole varma
Andis
Pyörä:
VW / EX Derbi Senda SM 125 4T -05 / Derbi DRD R/SM -03 / Solifer SM -85 / Rieju RR -01 / EX Yamaha DT50x -06
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
2.6.2011 21:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Andis » 13.1.2013 23:31

Juu vaan Sveitsin mallissa on pitkien katkasija. Ois voinu laittaa kyllä tänne pimeään pohjolaan tuleviin mopoihin myös! :D

Olihan mulla jotain kysyttävääkin: Kylmänä kuuluu jotain rahinaa koneesta, varmaan joku laakeri (?). Että mitenköhän vakavaa se mahtaa olla kun lämpimänä kuitenkin loppuu. Keväällä on luultavasti koneremppaa tulossa missä aattelin vaihtaa kaikki laakerit ja tiivisteet. Kestääköhän se tuollaisena lopputalven? Mopohan on siis vm.2006 ja kilometrejä n.22 000.
MYYDÄÄN DERBI SENDA 125 SM:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id36291/
scorehunt3r
Pyörä:
yamaha dt50r 07
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
21.3.2012 18:47
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut scorehunt3r » 14.1.2013 11:12

sama homma mut konerempan teen huomenna ja sullon runkolaakerit ja kampura varmaan lähellä loppua jos ei ole ennemmin vaihdettu ja ajettu 20000
Andis
Pyörä:
VW / EX Derbi Senda SM 125 4T -05 / Derbi DRD R/SM -03 / Solifer SM -85 / Rieju RR -01 / EX Yamaha DT50x -06
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
2.6.2011 21:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Andis » 14.1.2013 16:12

Joo pittää kattoo sitte kun koneen aukasee, että paljon löytyy välystä. Eikös se ollut, että pystysuuntainen välys on pahempi kuin sivuttaissuuntainen?
MYYDÄÄN DERBI SENDA 125 SM:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id36291/
detsileipoo_
Pyörä:
Yamaha DT 125R
Liittynyt:
29.10.2012 19:13
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut detsileipoo_ » 14.1.2013 16:17

Kyllä.
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut siimo- » 15.1.2013 0:05

scorehunt3r kirjoitti:minkä vuoden sähköt laitoit minkävuoden mopoon? kun 06 alaspäin mittarin merkkivalot oli muistaakseni vähän erillaiset ku 07 ylöspäin vai oliko se vain sweitsin mallissa joissa on pitkille valoille merkkivalo?en ole varma

Löytyy myöskin omasta -04 vuoden limitistä tuo valojen merkkivalo mittaristosta, eli näissä vanhemmissa se on ja uudemmissa ei. Ja vielä lisäyksenä muillekki jos aikoo sähköjä vaihdella nii kannattaa muistaa että minusta tuota vanhempaakin mittaria on valmistettu kahella eri liittimellä, eli toinen on semmonen pitempi kaksrivinen ja toinen on vähän pienempi ja useampi rivinen, mun galleriasta taitaa vielä löytyä kuvat molemmista liittimistä.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
jespo13
Pyörä:
yamaha dt 50cc sm 05
Paikkakunta:
kouvola
Liittynyt:
3.8.2011 20:35
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jespo13 » 16.1.2013 18:29

Tällänen kysymys:
että onko kellään ollut koneöljy täysin hamaata kun on öljyjä vaihtanut tai tarkistannut? minulla nimittäin on ollut jo useaan otteesen. ja olisiko kellään tietoa että mistä tämä johtuu ??
yamaha ei pamaha
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 17.1.2013 1:26

Siis vaihteistoöljy. DT on kakstahti, eli ei ole varsinaista koneöljyä, voitelun hoitaa 2T-öljy ja vaihteistossa laatikkoöljy ;)

Öljyjen muuttuminen harmaaks johtuu siitä että jostain pääsee laatikkoon vettä. Se sitte sekottuu öljyyn ja öljy muuttuu harmaaks. Ei ole hyvä asia. Kuinkas usein vaihdat öljyjä?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista