Derbien virittäminen

johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut johnnyw » 26.8.2016 11:48

En ole kyllä yhtään 50cc vehjettä kokeillut/tullut vastaan joka kulkisi edes lähelle 90km/h oikeaa nopeutta tasaisella koskemattomalla vakio sylinterillä. Toki alamäkeen voi mennä jos jotkut aavikkovälit. Nuo puhelintenkin GPS appsit näyttää kyllä välillä ihan omiaan. Omat nopeudet oli mitattu autosta lainatulla navin GPS:llä joka todetusti näyttää prikuulleen oikein.

Näkemättä en kyllä usko että mikään koskemattomalla vakio 50cc sylinterillä varustettu mopo kulkee 90km/h-> tasaisella tiellä normaalipainoisen (60-70kg) kuskin alla.
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 26.8.2016 17:55

Mitä tarkoitat tuolla "koskemattomalla vakiosylinterillä"?
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut johnnyw » 26.8.2016 19:30

No juurikin sitä mitä kirjoitin :) Koskematon = täysin vakiokuntoinen/Ei viilattu
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 27.8.2016 12:50

Aaa :). Mutta kyllähän nää nyky rabasat saa kurittomina kulkee sen 80 ja Fanticit ja Betat sitte jopa 90. Sitten nämä Athena 50cc pakonaukonsäätimillä, Prorace 50cc tai TPR 50cc saa kulkemaa viilaamattomina helposti 100km/h
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut johnnyw » 1.9.2016 20:25

Mikähän olis ns normaali kulutus derbillä seuraavalla setillä?

Airsal 70cc sport
Phbg 21 DS racing + Malossin red filter & 100 suutin
Malossin läppärunko & hiilikuituläpät
Gianellin putki/änkkä
13/53 välit

Just pari viikkoa takaperin vaihdoin metran 70cc hm pytystä tuohon airsaliin ja bensaa tuntuu menevän ihan tuhottomasti. Metralla ajo about 80km tankillisella muuten samalla setupilla vaikka antoi kunnolla kenkää, nyt tällä airsalilla ei pääse kun max 50km vaikka ajellut vielä suht rauhallisesti ekat tankilliset, täyskaasua käytetty vaan hetkellisesti. Pikkasen rikkaalla tuo nyt käy ja antanut nyt olla ihan tarkoituksella nää muutamat ekat tankit, mutta ei se kyllä selitä miten samalla kaasarilla / identtisillä suuttimilla pytyn vaihdon jälkeen menee noin paljon enemmän bensaa :s

Mahdolliset vuodot tarkistin,eikä kyllä vuoda mistään. Pikkasen kyllä ihmetyttää mistä moinen nyt johtuu, en usko että noin iso kulutus normaaliakaan on noilla osilla? Mopo toimii kuitenkin ihan normaalisti, mitä nyt savuttaa pikkasen kun hitusen rikkaalla ja 4% seokset oli noi pari ekaa tankkia.
thepyäräiliä
Liittynyt:
3.9.2016 1:32
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut thepyäräiliä » 3.9.2016 23:20

miten mahtas toimii 21mm kaasari , 50cc tarvike pytty, enox ja piperi. onko mahotonta saada säätöihi vai meneekö muuten vituiks?
Jurvelin
Liittynyt:
1.8.2016 15:45
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Jurvelin » 4.9.2016 0:45

kellään tietoa mikä ois aikalailla sopiva suutin 70cc airsal,tk,21pwk, vapariputsari
Ja huomaako paljonki eroa jos laittas vielä hiilikuituläpät?
derbiboy85
Liittynyt:
6.9.2016 22:25
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut derbiboy85 » 6.9.2016 22:36

Paljon kulkisi vuoden 2013 derbi pelkästään kurittomalla putkella?
Tällänenjäbä
Pyörä:
Aprilli pila RX 50 -13
Liittynyt:
14.8.2016 21:56
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Tällänenjäbä » 28.9.2016 22:00

derbiboy85 kirjoitti:Paljon kulkisi vuoden 2013 derbi pelkästään kurittomalla putkella?

Oma terpi kulkee sen 60-65 pois otetulla pillikuristimella ja varmaan vähän päälle 70 ilman kaasarin reikälevyä ja 88 suuttimella.
Reqlay
Liittynyt:
1.10.2016 13:47
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Reqlay » 1.10.2016 14:15

Itelläni derbissä vanhanmallin metrakit, vaparia, imupuolen kuri pois, 12-60 välit, 80 suutin ja tuntuis että tarviis isompaa suutinta. Mitä porukka suosittelee jotai 90 luokkaa?
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 20.10.2016 13:34

onks kellää tietoo et toimiiks 80cc pytty jos siihe laittaa 45mm iskusen kampuran eli sillo 90cc vai jääks kanavat pieneks vai pitääks lohkoi avartaa vai mitä. nopeaa vastausta kiitos
jess3em
Liittynyt:
25.10.2016 10:11
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut jess3em » 26.10.2016 10:39

Kellään kokemusta motoforcen imukaulasta, miten vaikuttaa? Mikä suutin olisi hyvä teharille ja motoforcen imukaulalle? :D
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 27.10.2016 11:49

Ööh... se itse imukaula vakiokaasarin kanssa ei kyllä vaikuta yhtään mitään. Jos sulla on isompi kaasari, esim 19mm, niin silloin on kyl hyötyä.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Jertzuuu
Pyörä:
Gilera SMT
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
12.9.2016 23:10
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Jertzuuu » 28.10.2016 0:44

Osaisko joku kertoa miten nämä eri paksuset läpät toimivat(https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/9503)? Tarkoituksena olisi saada 50cc gilerasta kaikki irti, joten viilaus, ilmanputsari, läpät yms. ja kuitenkin tiukalla budjetilla mennään niin ei kaasaria vaihdeta tai kisasähköjä laiteta, vaikka mieli tekisi:D
Keulii ja kukkuu
sitkuura
Liittynyt:
1.7.2012 10:54
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut sitkuura » 28.10.2016 17:46

ohuemmat on herkemmät toimii paremmin alaalta/kaasuun vastaavuus on parempi, toisaalta kovilla kierroksilla läpät voi ruveta "leijumaan" eikä sulkeudu kunnolla mikä rajottaa tehoja ja kierroksia.. paksummat taas toimiii jokseenkin päin vastoin. Ainakin periaattellisella tasolla, käytäntö voi olla myös jotain muuta...

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista