Puch-moottoriset Tunturit

deseiner
Pyörä:
Tunturi Supersport -82 Tunturi raaseripappa -?? Yamaha TZR 125 -90
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.7.2011 20:36
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut deseiner » 3.5.2012 22:45

Välityksiä muutamalla, isompaa kaasaria, vaihtoehtoja on useampi.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 4.5.2012 23:37

Isoa eturatasta (13 piikkinen), vakiokaasarin tilalle joku 12-14mm mikke, ja kannen lasku. Jos konerempattu äskettäin, voi kannesta siipasta koko korokkeen pois, jos siellä koneessa on joku perintökiertokanki, kannattaa maltilla laskea. Sitten voi vähän viilailla männästä sellasta viritysmäntää, huuhteluitten kohalta vähän pois, pakoaukon kohdalta vähän pois, ja helmasta vähän pois.

Noilla vois jo alkaa kulkemaan vähän paremmin.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 16.5.2012 19:27

Mulla ois ny pojjaat joku kosketushäiriö papiskan töötis. Mitä pitäis kattoo eka?
AGK
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme & Tiger.
Paikkakunta:
Jossain pohjoisessa.
Liittynyt:
1.9.2010 11:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut AGK » 16.5.2012 20:14

Johdot
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 16.5.2012 20:17

Ja se tööttinapin rasia.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 16.5.2012 21:48

Selvennän, se pitää koko ajan pientä ääntä ku mopo on käynnissä.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 16.5.2012 22:56

Mulla oli sama vika, ja sen tööttinapin jousi oli kuolleentunu. Venuta sitä vähän ni alkaa taas toimimaan.
ssakke
Pyörä:
Tunturi Pappa
Liittynyt:
21.2.2010 13:06
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut ssakke » 17.5.2012 16:05

Osaako kukaa sanoo et mite toi pappatunturin kytkin pitäs pelata ku omasta se paine laakeri heiluu ihan löysänä ja kahvakin tuntuu iha löysältä. Se iso roppu mistä voi säätää kytkintä ni se ei mee paikalleen kunolla kun se säätö on nii vinossa. Vaikka oon vaihtanu just uudet kytkin levyt ja paine laakerin. Sit viel et se mutteri mikä on siinä painelaakerin takan täytyykö se vetää kuinka tiukkaan. itse laitoin niin tiukkaan että se jousi siinä kytkimen sisällä painui pohjaan.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 17.5.2012 16:23

No toimiiko se kytkin?
ssakke
Pyörä:
Tunturi Pappa
Liittynyt:
21.2.2010 13:06
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut ssakke » 17.5.2012 17:50

se oli samanlaine ennekii eikä se toiminu en oo kyl kokeillu toimiikse nyt ku ensaa sitä roppua kiinni siihe tai saan mut sit se kytkin jumittuu kokonaa ku se roppu ottaa kiinni siihe säätöruuvii.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 17.5.2012 18:50

Töötti piti ääntä koko ajan vaikka otin sen napin kromisen suojuksen pois mis oli kans se tööttinappi ni irrotin vaa johon koko töötist. Son muutenki nii hiljane ettei sitä tarvi.
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 17.5.2012 18:58

ssakke kirjoitti:Osaako kukaa sanoo et mite toi pappatunturin kytkin pitäs pelata ku omasta se paine laakeri heiluu ihan löysänä ja kahvakin tuntuu iha löysältä. Se iso roppu mistä voi säätää kytkintä ni se ei mee paikalleen kunolla kun se säätö on nii vinossa. Vaikka oon vaihtanu just uudet kytkin levyt ja paine laakerin. Sit viel et se mutteri mikä on siinä painelaakerin takan täytyykö se vetää kuinka tiukkaan. itse laitoin niin tiukkaan että se jousi siinä kytkimen sisällä painui pohjaan.


Mulla oli jokseenkin sama ongelma ja se korjaantu kun laitoin sen ihme akselin oikein päin eli se iso lovi siinä akselin kyljessä menosuuntaan ja sitten säädin sen mutterin jossa on lovet sokalle samaan tasoon sen akselin pään kanssa.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
ssakke
Pyörä:
Tunturi Pappa
Liittynyt:
21.2.2010 13:06
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut ssakke » 20.5.2012 15:47

Selvä pitää kokeilla. Mutta pitääkö sen painelaakerin säätöineen olla löysä niin että se heiluu.
Sitten vielä et mistä mahtaa johtua kun kääntää bensahanan auki niin kohta alkaa bensaa valua ilmaputsarin ja kaasarin välistä ja jokapuolelta eikä lähe käyntiin kun se työntää koneeseenkiin liikaabensaa??
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 20.5.2012 16:00

No ei sen pitäisi heilua kovin paljoa, joku paremmin tietävä vois neuvoa siinä asiassa. Sulla on varmaan kaasuttimen koho jumissa ja siksi bensaa tulvii kaasuttimeen.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 23.5.2012 16:26

Vetäjätapin laakeri saa olla vaikka kuinka väljä, itsellä pääsikin jumiin kieroon jos laittaa käsin.
Toimii ja toimii.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista