Aprilia SX / RX 2006->

.A.P.
Liittynyt:
28.3.2012 19:44
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut .A.P. » 7.4.2012 0:19

Oliskos aprilia sx mahollista saaha sähköstartti jos ostas rabasaan käypän starttimoottorin? + muut tarvittavat hilut.
TurboYhZ
Pyörä:
Yamaha WR 125 -11
Liittynyt:
19.2.2012 17:13
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut TurboYhZ » 7.4.2012 1:20

kaipa se mahollista ois mutta ite en alkais rakentelmaan, koska on todennäköisesti aika hintavaa ja osaamista vaativaa touhua. poljin rules :D
Bärräxä
Pyörä:
Aprilia RX -07
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
8.9.2010 22:20
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut Bärräxä » 7.4.2012 13:35

No on se juu mahollista ,mutta muistaakseni oikeanpuolemmainen lohko pitää vaihtaa/avartaa paikka sähköstartille. Jote ite en lähtis näkemään vaivaa.
xJoooniiix
Pyörä:
Aprilia SX 50 -11 Husqvarna SM 125S -09
Liittynyt:
31.7.2011 1:44
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut xJoooniiix » 7.4.2012 22:38

Mitäs kokoo näissä on tk suutin vakiona? Kun pitäis vaihtaa isompaa kun booaa ja sammuu pari kertaa kun käynnistää kylmänä.
Viimeksi muokannut xJoooniiix päivämäärä 8.4.2012 1:42, muokattu yhteensä 1 kerran
TurboYhZ
Pyörä:
Yamaha WR 125 -11
Liittynyt:
19.2.2012 17:13
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut TurboYhZ » 7.4.2012 23:39

Tässä kk sisällä ois tarkotus ostaa apikka -12 malli. Ajaisin tietenkin 500km sisään rauhallisesti ja sitten sitä nopeutta lisää. Eli alle verorajojen eli n. 65km/h. Kovaako kulkisi tyhjennetyllä vakiputkella, ja eikö esim derbi xtremen putki käy apriliaan?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut Rajis- » 7.4.2012 23:41

Jos laitat kulkemaan sen perus alle 65, niin tyhjätty vakioränni järkevin vaihtoehto. Ostat vaikka tuolta tallin puolelta joltain valmiiksi tyhjätyn ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
J00N4
Pyörä:
[EX] Aprilia Sx 50 '10, [EX] Kymco Vitality 50 '05, Tunturi Super Sport 50 '82
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.11.2009 15:40
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut J00N4 » 8.4.2012 14:24

xJoooniiix kirjoitti:Mitäs kokoo näissä on tk suutin vakiona? Kun pitäis vaihtaa isompaa kun booaa ja sammuu pari kertaa kun käynnistää kylmänä.

Muistaakseni oon joskus kuullu täällä topikilla puhuttavan 35 kokoisesta (voi olla ihan päin ahteria). Mutta jos nyt et ihan täysi tukki ole, niin avaat sen kaasarin pohjan (2min homma) ja katsot siitä suuttimesta.

Aaro_N kirjoitti:
J00N4 kirjoitti:Siinä pakoputkessa on joku pinnote, jakun kiilotat sen pinnoite lähtee ja putki alkaa ruostumaan. Putki ei siis ole rosteria, koska rosteri ei ruostu. Kyllä sen kiiltämään saa ja pysyy kiiltävänä jos hinkkaat säännöllisesti, niinkuin kaikkia kiilotettuja palikoita pitää :D Et vaan päästä sitä ruostumaan :)

Putki on ruostumatonta terästä, joka on kromi pinnoitettu ja pinnoite on erittäin kovaa (ei lähde hiomallakaan) joten kestää killotuksen helposti.

Tästä on aikaisemmin tosiaan täällä väännetty.. Itse olen kyllä nähnyt ruostuneen vakioputken -07 mallisessa Apriliassa Porin Yyterissä kesällä -11. Tunnistan kyllä ruostuneen ja värjääntyneen putken eron. Kaverini Aprilian putki taas muuttui hieman ruskeaksi, koska lämpeni niin paljon. Silti Porissa nähty putki oli ruostunut, ei värjääntynyt lämmöstä.
Galleria KLIKK!
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut Rajis- » 8.4.2012 14:33

Ei kyllä mun säxän putki mihkään ruostunut, vaikka sen kiillottelin :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
J00N4
Pyörä:
[EX] Aprilia Sx 50 '10, [EX] Kymco Vitality 50 '05, Tunturi Super Sport 50 '82
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.11.2009 15:40
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut J00N4 » 8.4.2012 16:26

Rajis- kirjoitti:Ei kyllä mun säxän putki mihkään ruostunut, vaikka sen kiillottelin :D

En tiedä onko kiilotuksella vaikutusta asiaan vai ei, mutta pointti oli se että olen nähnyt 100% varmasti _ruostuneen_ vakioputken.
Galleria KLIKK!
--50cc--
Pyörä:
Aprilia sx 50 -09
Paikkakunta:
Lappi
Liittynyt:
8.4.2012 16:59
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut --50cc-- » 8.4.2012 17:06

Tänään tulin päivitäiseltä lenkiltä mopolla joka on Aprilia sx 50 -09 niin lähtiessä kävi aivan hyvin, mutta kun tulin kotia niin ei enään käynyt tyhjä käyntiä. Tyhjä käynnin ruuvi ei auttanu mitään vaikka pyörritti isommalle. No isäntä sattuipaikalle ja alkoi kattomaan minun kanssa että missä vika, isäntä väänsi kaasun pohjaan ja kun oli saamassa täyet kierrokset niin poh... sammu ja ei enään lähe käyntiin tulppa vaihettu ja kaikki bensan saannit varmistettu sun muut. Niin liekkö sylinteri menny? Mistä sais 50cc sylinterin hilppeineen ei haittaa varmaan vaikka ei ole vakio sylinteri kunhan 50cc. ;) Ja meneekö esim. airsalin 50cc vakio pyttyyn?
TurboYhZ
Pyörä:
Yamaha WR 125 -11
Liittynyt:
19.2.2012 17:13
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut TurboYhZ » 8.4.2012 18:29

No kato eka vaikka männän ja sylinterin kunto ennenku alat uutta ostamaan. Paljoko ajettu?
.A.P.
Liittynyt:
28.3.2012 19:44
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut .A.P. » 9.4.2012 0:37

Onko 11-65 välit hyvät kun pitäisi saaha nopeutta vähä rajotettua tollahan olis kiihtyvyys aika hyvä mutta onko muita haittoja kun tuo toivottu huippunopeuden lasku?
sxboy
Pyörä:
Aprilia sx 07
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
1.9.2010 21:51
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut sxboy » 9.4.2012 1:11

vaihteita joudut vaihtamaan puolen sekunnin välein ja kone huutaa niiin vitusti. Ei ehkä tollasii välei kannata laittaa. Nappirajotinki on oiva vaihtoehto :)
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut Hepex » 9.4.2012 6:35

Juujuu. Vekotin läks käymään ja kävi oikein nätisti kun laitoin ruiskulla bensaa letkuista sisään. Tankin kun laitoin paikalleen ja tankkasin pari litraa niin ei edes lupaa. Kaasarin oon puhistanu pariin otteeseen huolellisesti eikä auta. Missä lie vika? Viimeeksi toiminut ihan kohtuullisesti, pitäs nyt lähteä edes käyntiin. Ei lähe työntämälläkään. Saa bensaa, bensahana ihan uus ja tankkikin putsailtu. Kaasarin tiivisteet ehjät.

Piikkikortti kohta taskussa, ei kerenny viime vuodelle. Ajokausi rupeaa kohta alkamaan meikäläisellä ja ois kiva saaha toi SM- Räxä kuntoon. Uusin tossa viimevuonna joskus syksyllä CDI-boxin, jännitteensäätäjän, magneeton ja muuta pientä, vissiin oli magneetossa vika mut tulipahan uusittua kerralla sähköpuoli.

Ja tulipahan hirveet ajohimot kun RX kävi puol minuuttia :) Kunhan saan ton kikottimen ajoon niin pääsen taas kyselemään tänne että missä vika, varmaan yleisin kysymys tässä topicissa meikäläiseltä. Tää talvi menny ajellessa traktorilla, viimeks ajanu omalla mopolla joskus puolvuotta sitten, RMällä joskus vähän syksymmällä, kävi pien äksidentti enkä oo sen jälkeen ajanu, taju läks ja kypärä pelasti hengen. Hiilikuitupotta meni täysin paskaks, ei kuitenkaan halki. Sen siitä saa kun kaatuu 80-110 vauhista, pari minuuttia taju pois, isot asfaltti-ihottumat, murtumaa ja muuta. Meneepäs taas paskanjauhamiseks mut mitäpäs tässä muutakaan, otanpahan opikseni!

RX ennen.. Kuva Kuva
... Ja RX nyt: Kuva Siellä se on tallissa seisonut loppukesästä asti.
.A.P.
Liittynyt:
28.3.2012 19:44
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut .A.P. » 9.4.2012 11:43

No mitkäs olisivat sitten parhaimmat välit tuolta väliltä joilla saataisiin lisää kiihtyvyyttä, 11-53 - 11-65 väliltä, toki muitakin saa ehdotella.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista