Derbin huolto ja ongelmat #1

masentaja
Pyörä:
Derbi senda x-race 08
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.8.2012 19:39
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut masentaja » 16.11.2012 17:50

Siis tyhjä vakioputki, 17,5mm phva , rajoittamaton boksi, 12-65 välit
suutin 82, onko liian pieni?
Tulppa aika vaalean näköinen mutta nyt kun seosruuvi n.2kierrosta auki, ei nyi täyskaasulla
tulppaa en ole vielä katsonut
aksim97
Pyörä:
Honda CBR 125 2013, Honda CBR 125 2006 (+1kpl honda osina), Vespa Lx50 06', Yamaha XT 125 08'[EX], Honda CBR125 R 08' [EX], Aprilia rx '10 [EX], Derbi Senda Sm '10'[EX]
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
10.7.2012 22:32
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut aksim97 » 16.11.2012 22:38

morjes, minkälaiset vaihteistoöljyt 2010 derbi sendaan pitäis laittaa?
Tarvitsetko Cebariin osia? http://www.motot.net/talli/osat/id62789/
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 17.11.2012 0:03

Märkäkytkimelle soveltuvaa moottoripyörän vaihteistoöljyä. Suosittuja ja hyväksi todettuja merkkejä ovat esimerkiksi Motul Transoil, Bel Ray Gear saver ja Castrol MTX. Näitä löytynee paikallisesta MP-liikkeestä tai Motonetista.
masentaja kirjoitti:Siis tyhjä vakioputki, 17,5mm phva , rajoittamaton boksi, 12-65 välit
suutin 82, onko liian pieni?
Tulppa aika vaalean näköinen mutta nyt kun seosruuvi n.2kierrosta auki, ei nyi täyskaasulla
tulppaa en ole vielä katsonut
Ei tuo suutin erityisen pieneltä kuulosta. Kokeilehan miten ryypyn käyttö vaikuttaa ajettavuuteen, jos täyskaasulla ryyppy ei tee mitään tai jopa parantaa kiihtyvyyttä on suutin liian pieni. Tulpasta tuota seoksen oikeellisuutta on kovin hankalaa tarkasti määrittää.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
aksim97
Pyörä:
Honda CBR 125 2013, Honda CBR 125 2006 (+1kpl honda osina), Vespa Lx50 06', Yamaha XT 125 08'[EX], Honda CBR125 R 08' [EX], Aprilia rx '10 [EX], Derbi Senda Sm '10'[EX]
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
10.7.2012 22:32
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut aksim97 » 17.11.2012 0:25

http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... uut-oljyt/
https://sparewheel.fi/index.php/cPath/40_146

Auttakaa nyt keltanokkaa :D tuolta sivulta suomenmaalle sopivaa oljyä :) Eli tarpeeks juoksevaa, että pakkasessakin pelittää? Mitä itse laittaisitte?
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 17.11.2012 3:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
Tarvitsetko Cebariin osia? http://www.motot.net/talli/osat/id62789/
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 17.11.2012 4:05

Öljyjen SAE-merkinnät kuvaavat öljyn ominaisuuksia, yksinkertaistaen sen viskositeettia. Tärkein ominaisuus on w-kirjaimella merkitty kylmäviskositeetti. Mitä pienempi w-arvo, sitä kylmemmässä öljy täyttää SAE-luokituksen ja voitelee riittävän luotttavasti. Vaihteistoöljyillä ja moottoriöljyillä on erilaiset viskositeetit, moottoriöljyn 10w vastaa karkeasti vaihteistoöljyn SAE75w-luokitusta. Käytännössä tuo luokitus tarkoittaa, että öljy voitelee moottoria riittävällä tavalla kylmäkäynnistyksessä alimillaan -30 asteen lämpötilassa. Näin kylmässä harva mopoilija säilyttää mopoaan tai varsinkaan lähtee ajamaan.

Itse laittaisin noista Bel-Rayn 75w lootaan jos tosissaan aiot kovilla pakkasilla ajella, mutta ei tuossa MTX 10w-40 mitään vikaa liene. MTX full synthetic on tuplasti kalliimpaa ja etkä käytössä huomaa mitään eroa.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
aksim97
Pyörä:
Honda CBR 125 2013, Honda CBR 125 2006 (+1kpl honda osina), Vespa Lx50 06', Yamaha XT 125 08'[EX], Honda CBR125 R 08' [EX], Aprilia rx '10 [EX], Derbi Senda Sm '10'[EX]
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
10.7.2012 22:32
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut aksim97 » 17.11.2012 10:22

Kiitokset avusta ja neuvoista :)
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 17.11.2012 15:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edelliseen viestiin vastatessa sitä ei tarvitse lainata, sivu venyy vain turhaan.
Tarvitsetko Cebariin osia? http://www.motot.net/talli/osat/id62789/
velimatti saikko
Pyörä:
derbi
Liittynyt:
18.4.2011 16:05
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut velimatti saikko » 17.11.2012 22:53

mikä vikana ku 1 ja 2 vaihteella antaa hyvi kaasuu ja sit 3 vaihe tai siit ylemmäs nii booaa täydellä kaasulla?
cookiemonster
Liittynyt:
15.10.2012 20:45
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut cookiemonster » 18.11.2012 11:32

mites onko kellään kokoemusta derbi gpr 50cc että onko tyyppivikoja sun muuta. olis vuosimallia 2003.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 18.11.2012 23:05

velimatti saikko kirjoitti:mikä vikana ku 1 ja 2 vaihteella antaa hyvi kaasuu ja sit 3 vaihe tai siit ylemmäs nii booaa täydellä kaasulla?
Oireet viittaavat liian pieneen pääsuuttimeen. Katso aloitusviestistä suuntaa antava koko.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
RiZu
Pyörä:
Husqvarna SM125 '08, Honda Monkey '88
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
25.4.2011 12:11
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut RiZu » 19.11.2012 0:52

Mikä on ongelma kun derbi käy kylmänä hyvin mutta lämpimänä röpöttää ja sammuu? Ennen sammumista lyö kipinää/liekkiä putkesta. Kaasari ja ilmanputsari puhdistettu, tulpanhattu ja tulppa vaihdettu mutta ei auta.
GAS OR ASS, no free rides!
Derbikuski69
Liittynyt:
23.11.2010 21:39
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Derbikuski69 » 20.11.2012 2:26

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Öljyjen SAE-merkinnät kuvaavat öljyn ominaisuuksia, yksinkertaistaen sen viskositeettia. Tärkein ominaisuus on w-kirjaimella merkitty kylmäviskositeetti. Mitä pienempi w-arvo, sitä kylmemmässä öljy täyttää SAE-luokituksen ja voitelee riittävän luotttavasti. Vaihteistoöljyillä ja moottoriöljyillä on erilaiset viskositeetit, moottoriöljyn 10w vastaa karkeasti vaihteistoöljyn SAE75w-luokitusta. Käytännössä tuo luokitus tarkoittaa, että öljy voitelee moottoria riittävällä tavalla kylmäkäynnistyksessä alimillaan -30 asteen lämpötilassa. Näin kylmässä harva mopoilija säilyttää mopoaan tai varsinkaan lähtee ajamaan.

Itse laittaisin noista Bel-Rayn 75w lootaan jos tosissaan aiot kovilla pakkasilla ajella, mutta ei tuossa MTX 10w-40 mitään vikaa liene. MTX full synthetic on tuplasti kalliimpaa ja etkä käytössä huomaa mitään eroa.


Ittellä oli repslolin halvimmat 10w 40 sisässä ja -35pakkasessa parhaimmillaa paukutin ja kylmiltää melekee aina. Toi 10w 40 on tarpeeksilaihaa pakkasille
mertzii97
Liittynyt:
28.5.2012 21:13
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut mertzii97 » 20.11.2012 15:34

Mikä avuks ku derbi tuppaa nostaan kierroksia aina kun käynnistää? Vaikka ajais pidempäänkin, alkaa aina vapaalla kierrokset nouseen. Tyhjäkäynnin säätöö oon pyöritelly, mutta ei auta.
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kville » 20.11.2012 15:55

Imuvuoto, tai ei oo sääjöissä
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
jonssa
Pyörä:
Derbi senda X-treme sm -06
Liittynyt:
27.9.2011 0:23
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jonssa » 20.11.2012 17:54

Kertokaas mikä voisi olla vikana kun käynnistyy hyvin ja sitten kun on ajanut n.5km derbi sammuu. Sitten kun hetken odottaa ja työntää mopon käyntiin se lähtee käyntiin ja 5 kilsan päästä sama juttu taas. Miettinyt että jos ois liian pientä suutinta kylmille keleille?
mertzii97
Liittynyt:
28.5.2012 21:13
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut mertzii97 » 20.11.2012 19:10

Kville kirjoitti:Imuvuoto, tai ei oo sääjöissä


Kävi siististi ennen kylmiä kelejä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista