DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 25.7.2016 14:54

Paloiko sulake? Onko mopossa kaikki valot ja vilkut sekä Räikkä kytkettynä?
miksuuh22
Liittynyt:
2.6.2016 19:35
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut miksuuh22 » 25.7.2016 15:02

Malagutisti kirjoitti:Paloiko sulake? Onko mopossa kaikki valot ja vilkut sekä Räikkä kytkettynä?

sulaketta itekki veikkaisin, mutta antaa isäpuolen tästä eteenpäi hoitaa nää sähköhommat :D mutta joo valot ja vilkut on kiinni ja kaikki toimii, mut mikä toi räikkä on
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 25.7.2016 16:43

Tööttiä tarkoitan. Joskus myös valojohtojen tms. Maihinlyönti aiheuttaa käynti ongelmia.
miksuuh22
Liittynyt:
2.6.2016 19:35
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut miksuuh22 » 25.7.2016 17:03

ok, täytyy sit seuraavaks kattella töötin ja valojen johtoja
alppiboi
Liittynyt:
28.5.2016 19:17
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut alppiboi » 25.7.2016 18:16

Noni mikä detsis on ku ei lähe enää käyntii ja lykkäämällä lähti ja pysy hetken käynnissä? Kaasari tukossa? Vaiko joku muu syy
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 26.7.2016 11:26

Tarkista nyt ensimmäisenä saako bensaa ja antaako kipinän. Samalla voi tulpan vaihtaa. Mahdollisesti voi olla kaasari tukossa tai voihan se tankkikin tyhjä olla.
miksuuh22
Liittynyt:
2.6.2016 19:35
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut miksuuh22 » 27.7.2016 21:50

Mikä detsissä on ku vaihettii tulppa,jänäri,sytytyspuola, staattori ja nyt kun polkasee niin poksauttaa sulakkeen
E: tosiaan 3 eri jänäriä koitettu ja alkuperäisellä ei poksauta sulaketta, noilla kahella poksauttaa, jänärit haettu stormista ja yamaha centteristä. Muokataan vielä, että onko SH671-12 jänärillä ja Top Performancen RE00015 jänärin johtojen liitännöillä eroa.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 28.7.2016 8:21

Varmaan oikosulku jossain ja vanha jännitteensäädin palanut. Tarkista että jännitteensäätimen maa on kiinni kunnolla puhtaassa metallissa. Melko hankala tapaus on kyllä. Jännitteensäätimeksi suosittelen vain alkuperäistä.

E: molempien pitäisi olla toimivia.
miksuuh22
Liittynyt:
2.6.2016 19:35
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut miksuuh22 » 28.7.2016 14:05

joo ei oo koskaan tullu tämmöstä tapausta vastaa, osaakko yhtee sanoo et missä oikkari vois olla? Isäpuoli nimittäi irrottanut kaikki liittimet ja sähköjohdot että kiinni on vaan staattorin liitin, jänäri ja akku. Meillä ainakin loppuu ideat että mitä tehdä. Tällä hetkellä ainoa vaihtoehto on viedä korjaamolle, mutta sitä nyt ei tietenkään haluta, vaikka nytkin on jo satanen uponnu :nolo:
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 29.7.2016 16:16

Silti polttaa sulakkeen molemmilla jännitteensäätimillä? Miten vanhalla staattorilla? Onhan akussakin navat oikein päin?
miksuuh22
Liittynyt:
2.6.2016 19:35
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut miksuuh22 » 29.7.2016 17:08

Malagutisti kirjoitti:Silti polttaa sulakkeen molemmilla jännitteensäätimillä? Miten vanhalla staattorilla? Onhan akussakin navat oikein päin?

joo molemmilla uusilla polttaa sulakkeen, myös vanhalla staattorilla kun jompi kumpi uusista jänäreistä on kiinni. Kun uus staattori on kii ja vanha jänäri kii ei polta sulaketta, kun sitte taas uus jänäri ja uus staattori tai vanha staattori niin polttaa
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 30.7.2016 8:31

Pienellä netin selauksella molemmat noista jännitteensäätimistä pitäisi toimia. Se vanha varmaankin on rikki. Piipparilla johtoja läpi ja etsiä mahdollista oikosulkua. Melko mysteeri vika alkaa olla... sitä moriccia vois koittaa vaihtaa jos on sielä vika.
miksuuh22
Liittynyt:
2.6.2016 19:35
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut miksuuh22 » 30.7.2016 21:10

En usko että on moricissa koska mulla on moricin se johto irti. Et oikkari siellä jossain on
alppiboi
Liittynyt:
28.5.2016 19:17
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut alppiboi » 31.7.2016 14:12

Mikä detsissä ku ei meinaa polkemalla lähtee käyntii mut mäkilähdöllä meni käyntii ja pysy hetken päällä?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 31.7.2016 15:33

Vaihda tulppa ja putsaa kaasari.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista