Monkey viritys ja tekniikka

Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 12.2.2012 21:16

Ahaa, noo jos ovat ihan normi kiinan sähköt niin vihreä menee vihreään, hondan sinivalkoinen kiinan punavalkoiseen ja hondan mustapunainen kiinan keltaseen.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Monkeyz50
Liittynyt:
30.3.2010 21:27
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Monkeyz50 » 13.2.2012 0:31

Onko järkevää laittaa 72cc 9mm kassun kanssa?
Tuoko mitään etuja?

Käykö vakiokansi jos laittaa isomman kaasarin ja seitenkakkosen?
En viiti viilata kantta.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 13.2.2012 2:05

Saahan siittä jonku verran tehoo, mutta ei kyllä paljoo, toi 9mm kaasari on ihan liian pieni.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 13.2.2012 8:48

Ei oikeen toimeis toi vakiokansi ja 9mm kaasari 72cc sylkän kanssa. Josm einaa vakiokannen laittaa 72cc kanssa pitää laittaa pytyn alle muutama alatiivari enemmän ja vaikka vähän männän venataskuja kovertaa. Kaasariksi perinteinen 19mm jinke ja rajottamaton cdi. Avarampi putki olis kanssa poikaa tai edes kuriton.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Monkeyz50
Liittynyt:
30.3.2010 21:27
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Monkeyz50 » 13.2.2012 17:46

Eli siis ottaako venat kiinni mäntään vakiokannella? Ja jinkun putki on jo.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 13.2.2012 18:17

Noo, ei se välttämättä ota, mutta suosittelen heittämään pytyn alle muutaman ylimääräsen alatiivarin. Osta vaikka biltemasta millin tiivistepaperia ja siitä leikkelet niitä vaikka neljä. Sitten kone tulille ja toivo parasta. Jos kuuluu naputusta se voi olla joko venavälykset tai venat ottaa mäntään. Jos ottaa mäntän syvennä männän venataskuja inasen dremelillä. Tehojen kannalta paras olisi kyllä laskettu 110 kansi.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Monkeyz50
Liittynyt:
30.3.2010 21:27
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Monkeyz50 » 15.2.2012 20:06

Okei. Minkä kokosta kaasaria suosittelet, jos ostan vanhanmallin kannen ja hion sitä tai 110 kansi jonka madallan? Siis 72cc pytylle.

Olen ajatellut Dellorto PHBG 16mm, onko hyvä, kokemuksia?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 15.2.2012 20:21

Älä mitään dellortoa kiinni paa. Osta 110cc kansi ja vie koneistamolle madallettavaksi. Siihen kylkeen 19mm jinke tms. kiinakaasari ja rajottamaton cdi niin toimii.

16mm kaasari vois olla 50cc yläkerralle hyvä.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Monkeyz50
Liittynyt:
30.3.2010 21:27
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Monkeyz50 » 15.2.2012 20:53

Paljonko ois hyvä madallus?
Eikö se jinke vastaa jtn 16mm ku eikö se oo soikea?
Eikö ohitin riitä?
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54
Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 15.2.2012 21:14

72cc:selle 18mm dellorto on todella hyvä vaihtoehto,ja kyllä 19mm jinke vastaa 16-17mm kaasaria.madallat kantta vaikka ihan venttiilien tasolle,mutta sitten joudut syventään mäntään ventiilinkoloja.ja jos kerran koneistamolle viet käsket avartaa samalla kanavia..
Viimeksi muokannut t0mppaa päivämäärä 15.2.2012 21:16, muokattu yhteensä 1 kerran
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 15.2.2012 21:15

Kunhan ostaa nelarikaasarin niin ei ongelmia pitäisi tulla. Itse olisin enemmän 24-16mm mikunikopion kannalla.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 15.2.2012 21:17

Ja minkähän takia pitää olla just nelarikaasari? Yhtäläillä ne toimii nelarissa ja 2-Tssä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54
Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 15.2.2012 21:18

2 ja 4 tahti kaasareilla ei ole mitään muuta eroo paitsi suuttimen koko.
Junnujee
Pyörä:
Aprilia sx 125cc, 2x manki, Masai 150cc, Polini 125cc
Paikkakunta:
Nakkila
Liittynyt:
10.4.2011 14:34

ViestiKirjoittanut Junnujee » 15.2.2012 22:44

Moro ! Ehdotelkaas kun manki tuntuu nyt aika nuhalta ja pitäs saada enemmän vääntöä. Tällä hetkellä mankissa on kuriton imukaula,16mm kaasari, tyhjennetty vakiputki ja vakio ilmanputsari. (Uus kunnon vaahtomuovillinen suodatin tulossa, sama mitä käytetään minicrosseissa). Välit ovat 15-40 ajattelin koittaa 14-40 välejä nyt alkuunsa mutta kertokaapa hyviä tapoja virittää, kiitos !
Bomber
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 15.2.2012 23:02

Mitäs mankeli kulkee? Jos kulkee sen 55-65km/h niin ihan normi noille seteille. Onhan cdi boksi rajoittamaton? Sitten olisi toki seuraava askel kannen avarrus, virinokka tai 72cc sylkkä ja isovenakansi. Tai joku näiden edellisten yhdistelmistä.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista