E4gle kirjoitti:noniin, elikkä männänvaihto-operaatiota suunnittelin gassuun, ja jos samalla hieman lisätehoja ottais.. Suunnitelma: vehje auki, laakereiden jne. tarkistus ja mahdollinen vaihto. nyt ajettu alle 20k vehkeellä niin tuskin kampuran/kiertokangen vaihto aiheellista, mikäli siis 40tkm vaihtoväli pitää ollenkaan paikkaansa. sylinteriä tarkoitus nostaa, ns. "perimätiedon" mukaan 2mm nostolla saisi parhaan tuloksen, vai onko liikaa? kantta meinasin sen millin verran alentaa, sen pitäisi ainakin olla ok. jos pikkasen paremmin lähtis, nyt 12/52 väleillä ja vakiosuuttimella (uutta tulee mahd. pian, viime inssauksen yhteydessä hävisi isompi ja tuo ainoa joka tallella..) kulkee sen reilut 70 ja jättää teharillisiakin minarelli-mopoja, nyt himoitsee pidempiä välejä ja jos kiihtyvyyden saisi pidettyä edes osapuilleen samoissa, se kun ainoa joka hyvä tällä hetkellä.
Kannattaa kokeilla tuon pytyn viilausta, suhteellisen helposti viilattavissa kun alumiiniä koko pytty, ja parin millin kromiseinämä on lopuksi joka sitten vähän kovempaa, huuhteluiden ja pakoaukon seinämät kannattaa siistiä huolella ja sitten myös ihan sylinterin seinämän luonta, tekee pahaa jälkeä jos sinne pieniä kromipaloja jää pyörimään.
Pytyn noston tiedät itse parhaiten, n. 1,3mm aikalailla passeli nostokorkeus itsellä, kannattaa tilata Easyparts.nl:ästä erikokoisia tiivisteitä, joilla passaa kohdalleen ja sitten ottaa pytystä pois tarpeeksi, ja kantta kannattaa vähän laskea kun näissä ei mitkään mahottomat puristukset ole, ja saahan niitä sitten laskettua tarpeen vaatiessa helposti.
Mullahan toimi 26mm kaasari helvetin hyvin tässä vekkaassa teharin kanssa
ja kyllä muuten jäi monet mopot taakse kun oli morini+26mm+metrakit rk replica, huippuja otti n. 15kmh enemmän mitä vakiokaasarilla, eli aika lähelle 100 mentiin.
Kampiakseli alkaa olla väljä ensimmäisenä runkolaakerien laakaeripinnasta, kiertokanki ei ala klappaamaan mitenkään herkästi..