Derbin huolto ja ongelmat #1

jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jukke96 » 20.11.2012 22:35

suunnilleen viis - viistoista kokoa isompi suutin kiinni
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Bärräxä
Pyörä:
Aprilia RX -07
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
8.9.2010 22:20
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Bärräxä » 21.11.2012 0:15

Semmosta kyselisin että kellään mitään hajua mikä johto mahtaa olla kyseessa? Eli johto tulee samasta nipusta ,kun töötin johdot . Johdon päässä rengasliitin , joka viittaa että sen pitäisi mennä maihin , mutta kun laittaa sen maihin alkaa kipinät lennellä. Ja johto keltavihreä. Ja toinen kysymys , miksi valot pätkii ajaessa / huudattaessa mopoa paikallaan ja samaan aikaan alkaa mittariston valot temppuilemaan.
Valeksi
Pyörä:
Husqvarna WR 250 1994
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.7.2011 21:13
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Valeksi » 21.11.2012 15:50

Takaiskari on melkee ku pomppulinnas olis? Miten saan fixattuu ja mitä semmone operaatio vaatis?
cookiemonster
Liittynyt:
15.10.2012 20:45
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut cookiemonster » 21.11.2012 22:43

lyät jonkunäkösen koropalan sinne. ;) ainaki detsissä toimi
malossi95
Liittynyt:
1.9.2011 18:25
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut malossi95 » 21.11.2012 22:50

Mikäköhän tohon drdhen tullu kun normisti kulkenu joku 65 viel kevyesti, mutta nyt tullu semmonen vika ette menee hikisesti joku 55 ja ottais niinku kokoaika rajottimelle, tökkii sillai oudosti? Ei kierrä paskaakaan vaihde silmässä, vapaalla kyllä. Ja hyytyy ylämäkiin ihan pirusti..
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jukke96 » 21.11.2012 23:16

Isompi suutin kiinni kylmemmille keleille :)
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Tuppuman
Pyörä:
MBK Nitro
Liittynyt:
10.3.2011 23:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuppuman » 22.11.2012 0:54

malossi95 kirjoitti:Mikäköhän tohon drdhen tullu kun normisti kulkenu joku 65 viel kevyesti, mutta nyt tullu semmonen vika ette menee hikisesti joku 55 ja ottais niinku kokoaika rajottimelle, tökkii sillai oudosti? Ei kierrä paskaakaan vaihde silmässä, vapaalla kyllä. Ja hyytyy ylämäkiin ihan pirusti..


Kato onko putki tukossa, varsinkin talvella tykkää karstoitua ja omassa drd: ssä aikonaan oli aika hyvin karstoitunut siinä 20 000km kohdalla. Ja sitten tuo suutin, ja jos haluat nii katso myös ilmanputsariin :)
Tuppuman
Pyörä:
MBK Nitro
Liittynyt:
10.3.2011 23:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuppuman » 22.11.2012 0:57

Bärräxä kirjoitti:Semmosta kyselisin että kellään mitään hajua mikä johto mahtaa olla kyseessa? Eli johto tulee samasta nipusta ,kun töötin johdot . Johdon päässä rengasliitin , joka viittaa että sen pitäisi mennä maihin , mutta kun laittaa sen maihin alkaa kipinät lennellä. Ja johto keltavihreä. Ja toinen kysymys , miksi valot pätkii ajaessa / huudattaessa mopoa paikallaan ja samaan aikaan alkaa mittariston valot temppuilemaan.



Jos on sen värinen nii sen pitäis melkeempä pakosta olla maadotus, saattaa siitä johtua tuo valojen pätkimenen sekä mittarin sekoaminen, koita lyödä se johonkin maihin kipinöistä huolimatta ja katso paraneeko tilanne, sekä sitten oli samantapaista ongelmaa omassa derbissäni kun oli akulta lähteny plussanpuolelta johto :)
malossi95
Liittynyt:
1.9.2011 18:25
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut malossi95 » 22.11.2012 15:42

Tuppuman kirjoitti:
malossi95 kirjoitti:Mikäköhän tohon drdhen tullu kun normisti kulkenu joku 65 viel kevyesti, mutta nyt tullu semmonen vika ette menee hikisesti joku 55 ja ottais niinku kokoaika rajottimelle, tökkii sillai oudosti? Ei kierrä paskaakaan vaihde silmässä, vapaalla kyllä. Ja hyytyy ylämäkiin ihan pirusti..


Kato onko putki tukossa, varsinkin talvella tykkää karstoitua ja omassa drd: ssä aikonaan oli aika hyvin karstoitunut siinä 20 000km kohdalla. Ja sitten tuo suutin, ja jos haluat nii katso myös ilmanputsariin :)


Juu suutin mulla on ainaki tarpeeks iso että ei ole siitä kiinni mutta tuo putki vois kyllä olla. Miten sieltä kannattas polttaa ne karstat, jollain kaasupolttimella antais lämpöö siihen vähän aika?
Devis
Liittynyt:
1.6.2012 12:17
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Devis » 22.11.2012 17:13

Moi TAAS....
Eli ajoin mopollani sisäänajossa kakspäällä ja lopulta pamahti sylinteriin menevä vesiletku. Löin välittömästi jarrut pohjaan, mitään moposta ei hajonnut koska ajoin noin 20 metriä letku puhki linkkuasemalle. Nyt ongelma on se että tuo romu ei suostu käynnistymään enään. Tarkistin pytyn/sylinterin, kaikki kunnossa kansitiivistettä myöten. Putsasin kaasari, kokeilin tuleeko tulpasta kipinää, (tuli.) olen kokeillut melkein kaikkea. Hitto en käsitä mikä siinä on.. Ja ei muuten edes lupaa käynnistyä.

Työntämällä lähtee päälle mutta ei pysy päällä jollei paina kaasua jatkuvasti.


Sieltä muuten tuli savua kun se letku mossahti... En käsitä.
Devis
Liittynyt:
1.6.2012 12:17
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Devis » 22.11.2012 18:50

Tuppuman kirjoitti:
Kville kirjoitti:Kannentiiiviste kaiketi rikki niin pukkaa paineet jäähytysjärjestelmään ja jossaki vaiheessa käy just nuin :D
Devis kirjoitti:Joop, tällä kertaa siis räjähti vesiputki hirveän mossauksen kanssa.
Olisiko syytä tarkistaa pytty/mäntä varmuuden vuoksi?
Vuosimallihan oli 1997 joten voiko olla että paineet oli liikaa vanhalle vesiputkelle


Ei periaattessa ole mahdollista että pytystä lykkäisi sellaiset paineet jäähdytysetkulle ja muutenkin sielä on aika paljon tavaraa pytyn ja letkun välissä, mutta eihän sitä tiiä jos letku on hapertunut, sen näkee helposti päältäpäin kun taivuttelee. Eikä vesipumppukaan luo sinne sellaisia paineita että seinämäpaksuudeltaan oleva n. puolisen senttiä oleva kumiletku paukkuisi. Vai nimenomaan räjähtämällä räjähti vai alkoiko vain valumaan? Ja kyllä josei ikinä ole vaihdettu nii en kyllä yhtään ihmettele että 15 vuotiaasta värkistä alkaa jokunen letku hapertua =D Ei ole kuin korkeintaan tunnin homma kattoa mitä sinne pyttyyn kuuluu :)


Sinne tuli pienen pienireikä mistä sylkäs jäähytysnesteet jaloille :)
Mutta nyt ei suostu käynnistymään. Pytty oli pienellä vilkaisulla kunnossa, mutta voiko olla että pytty ei ole ottanut damagee vaan pelkästään mäntä? Työntämällä lähtee päälle ja pärisee kivasti mutta sammuu välittömästi kun päästää kaasusta irti :D
Valeksi
Pyörä:
Husqvarna WR 250 1994
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.7.2011 21:13
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Valeksi » 22.11.2012 19:16

Nii en saanu vieläkää kunnon vastausta iskarin huoltamiseen (koropala ei oo vaihtoehto).

Eli ongelmana on se, että takaiskari on pomppulinna. Mitä pitäis tehä? Onnistuuko kotona? Mitä tarvis hommata? Öljyt?

E: mallihan on derbi senda sm '00
Devis
Liittynyt:
1.6.2012 12:17
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Devis » 22.11.2012 19:48

Kiristä sitä iskaria. Siinä on semmonen kierrepultti joka on aika iso, sitä väännät kireämmälle iiisoollaa jakoavaimella niin kiristyy.
Viimeksi muokannut kossusukka päivämäärä 22.11.2012 22:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei edellisen viestin lainailua
^nikke^
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
18.9.2010 21:55
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ^nikke^ » 22.11.2012 22:29

Osaisiko joku neuvoa miten tuo käynnistyspolkimen palautus jousi menee tarkalleen sinne. En ymmärtänyt oikein ylempää selitystä, pystyisikö joku laittamaan kuvan josta jousen/akselin asento näkyisi? Kiitos!

Ja vuosimallihan siis on -08 xtrem
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 23.11.2012 2:26

Onkos kellään tietoa minkä kokoset/mistä sais uudenmallin rabasan koneen vaihteiston laakerit? Alkuperäsiä ei viittis ostaa kun yhelläki laakerilla hintaa 45e...
Präääm pärpärpärpär

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista