Aprilia RX/MX

maironi
Pyörä:
Aprilia Rx 50, MBA KART temmin 125 koneella
Liittynyt:
12.1.2011 2:01
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut maironi » 30.8.2011 22:43

Tapra kirjoitti:Pystyykö räxän vakio sylinteriä poraamaan? kyseessä siis 112- merkinnällä varustettu pytty. Kyllä nyt näkee ajaakkin kun vaihdoin koko maskin uuteen :) ja ei kenelläkään olis myydä uudenmallisia takakatteita räxään?

toi 112 merkinnällä varustettu pytty on hyvä, koska siellä ei ole kanavakureja, eli on ns. tehosylinteri. porauttaahan se pystyy kai jonkun verran. varovasti ku tekee niin pitäis onnistua. minkä vm. katteita tarviit??
Ei riemulla rajaa kun kotarilla ajaa!
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut eQ123 » 1.9.2011 15:23

Temesklk kirjoitti:Multaki löytyy tommoi 05 räxä. Kulkee sen 70 mutta pitäis saada kulkee noin 60 ja lisää kiihtyvyyttä. Ajattelin 60 hampaista takaratasta mutta tuollaista ei mistään tahdo löytyä. Kelpaako joku muu merkki? Täytyykö paljon modailla?
Sitten on toinenkin ongelma: Mopedi ei tahdo oikein kiihtyä lähdettäessä vaan ääni ns. pätkii vähän aikaa. Kolmos vaihteella vasta lähtee normaalisti kiihtymään. Onko vika mahdollisesti kaasuttimen säädöissä?

Luultavasti liian iso suutin jos sen pätkimisen jälkeen lähtee kiihtymään normaalisti. Voi korjaantua esim. power filsulla tai sitten vaihdat vaan pienempää suutinta.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
xFuzzle
Pyörä:
Aprilia rx50, Yamaha DT125 R
Liittynyt:
5.7.2011 17:47
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut xFuzzle » 2.9.2011 14:36

Oma räxä kulkee ny sen 91 gepsii :D kiinni o tosiaa gianelli ja pipercross, suutin 120 mut ei se paljoo enempää bensaa vie vaik pitäs viiä n. 50% enemmä ku tyhjennetyl vakioputkel ja vakiosuuttimel. Kannattaa kokeilla jos rahaa on :D välit o vakiovälit eli 11/51
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut eQ123 » 2.9.2011 14:56

Vääntääkö hyvin noilla väleillä? Itellä oli ennen giannellia ja metrakitin 50pyttyä, 14-51 välit ja oli just sopivat välit ku pysty ajamaan kaasu pohjassa(kierrokset 9500-10000) ja pysty keulimaan :D
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Saari^
Pyörä:
Honda VFR '99
Paikkakunta:
Kallela [24/7]
Liittynyt:
6.8.2007 21:26
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut Saari^ » 2.9.2011 18:44

xFuzzle kirjoitti:Oma räxä kulkee ny sen 91 gepsii :D kiinni o tosiaa gianelli ja pipercross, suutin 120 mut ei se paljoo enempää bensaa vie vaik pitäs viiä n. 50% enemmä ku tyhjennetyl vakioputkel ja vakiosuuttimel. Kannattaa kokeilla jos rahaa on :D välit o vakiovälit eli 11/51

Kukahan vitun reikäpää on sanonu et bensankulutus nousis 50% tollasilla vireillä? Joo ja kannattaa koittaa laittaa vakiosuutin kurittoman kans, nammmm.
Eikä toi 91 oo viel paljoa noilla väleillä, itellä meni joku 110 n.100 gps mittariin noilla väleillä, oli vaan turbokitti.
mikerin
Pyörä:
Nitro+ Derbi GPR 125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
28.2.2011 23:11
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut mikerin » 3.9.2011 12:21

eli olisin ostamassa tommosta rx50 projua...siin on vikana ettei se kierrä ollenka..mut tyhjäkäyntiä käy kummiski..
Mikä vois olla vikana? :D
http://www.motot.net/talli/osat/id52472/ Terpin osaa tuossa.
Jos roxin viriosaa myynnissä halvalla niin yyveetä vaan.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 3.9.2011 13:45

Kaasarin säädöt mettässä?

Dellorto SHA voi olla kanssa yksi ongelma...
mikerin
Pyörä:
Nitro+ Derbi GPR 125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
28.2.2011 23:11
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut mikerin » 3.9.2011 13:47

Slerpa_ kirjoitti:Kaasarin säädöt mettässä?

Dellorto SHA voi olla kanssa yksi ongelma...



Mutta yhtäkkiä hiipu että ei enää kulkenu ku 30 ja sit 15 ja sit ei kiertäny ollenka..ei kai kaasarin säädot voi ajossa muuttua :D
http://www.motot.net/talli/osat/id52472/ Terpin osaa tuossa.
Jos roxin viriosaa myynnissä halvalla niin yyveetä vaan.
Fill3r
Pyörä:
muutama ruoska
Paikkakunta:
letku city
Liittynyt:
26.2.2009 19:58
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut Fill3r » 3.9.2011 16:12

kokeile vaikka aluks eri tulppaa
pege-94
Pyörä:
Aprilia RX50 Racing -05
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
6.2.2010 14:32
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut pege-94 » 3.9.2011 16:19

Mitenkäs, vaihon taakse eile jarrupalat, ja siel jarrusatulan sisäl oli joku metallinen "pinni", ja se nyt on irrallaan siel jarrusatulan "kannen" (siis sen yläosan, mikälie) ja jarrupalojen välisessä tilassa. Kuulusko ton olla siel jotenki tietyin päin, tai jossain lovessa?
Tossa kuva, nro 9 ja se oikeen puolimmainen niistä, se "H" muotonen.. :roll:
http://www.easyparts.nl/showdrawing/2665/47767/-/0-968-1-m412-m2662-s2665-d47767/Rear_brake_caliper.html
(ei kyl oo iha samallainen, tosta valokuvasta huomaa et koostuu joustavasta metallilätkästä ja kahesta tapista, mut mulla se on vaa yhtenäinen metallilätkä, noi tapit o vaa sellaset ulokeet)

Eli miten toi kuuluu laittaa tonne??
Korone
Liittynyt:
5.9.2009 19:58
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut Korone » 3.9.2011 19:56

Mikä 03-05 räxissä on erilaista kuin vanhemmissa? Kun itsellä ja kaverilla suurinpiirtein samat virit, mutta kaverin rx kulkee enemmän gps kuin oma? Ja olen muutenkin kuullut että vanhemmat räxät kulkevat enemmän
tonyyqi
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Turenki
Liittynyt:
23.6.2008 0:21
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut tonyyqi » 3.9.2011 20:09

pege-94 kirjoitti:Mitenkäs, vaihon taakse eile jarrupalat, ja siel jarrusatulan sisäl oli joku metallinen "pinni", ja se nyt on irrallaan
Eli miten toi kuuluu laittaa tonne??


Muistaakseni jokaselle kulmalle oli kolonen ja ne haarat molemmista päistä meni palojen taakse. Se osa siis pitää palat paikallaan liikkumatta, kun pelkän tapin kanssa ne pääsee muljuamaan siinä. Ettei kulu epätasaisesti.

Korone kirjoitti:Mikä 03-05 räxissä on erilaista kuin vanhemmissa? Kun itsellä ja kaverilla suurinpiirtein samat virit, mutta kaverin rx kulkee enemmän gps kuin oma? Ja olen muutenkin kuullut että vanhemmat räxät kulkevat enemmän


Motot.net Tietopankki kirjoitti:Moottoripuolella taasen sylinterin teho on vaihdellut vuosimalleittain siten, että vuonna 1998 sylinteri oli kuristettu, 1999-2002 tehokkain ja 2003-> hieman edellistä matalatehoisempaa mallia. Tehokkaaman sylinteri tunnistaa kyljessä lukevasta 112-merkinnästä. Uudemmissa malleissa, eli vuodesta 2002 ylöspäin, lukee sylinterin kyljessä 113. Eroa näissä sylintereissä on pakoaukon fyysiset mitat.
http://tonyyqi.kuvat.fi
Saari^
Pyörä:
Honda VFR '99
Paikkakunta:
Kallela [24/7]
Liittynyt:
6.8.2007 21:26
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut Saari^ » 3.9.2011 22:48

^Niin ja 113 sylinterillisissä on 16mm kaasari.
Tapra
Liittynyt:
10.8.2010 16:11
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut Tapra » 4.9.2011 11:16

Meneekös tuo 16mm phbn kiinni räxän vakio imukaulaan? Siis jos vakiona on 14mm sha, kun on liikkellä vähän ristiriitasta tietoa tusota sopivuudesta.
Fill3r
Pyörä:
muutama ruoska
Paikkakunta:
letku city
Liittynyt:
26.2.2009 19:58
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut Fill3r » 4.9.2011 12:53

ei mene

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista