Mubez
- Liittynyt:
- 10.3.2014 18:35
tarviiko mitään muuta ostaa jos vaihtaa sen suuttimen ? ja voisko joku kertoo sivuston missä olis niitä ja mikä koko sopis??
aksuus
- Pyörä:
- HM Cre
- Paikkakunta:
- oulu
- Liittynyt:
- 12.12.2013 20:12
@Mubez Eihän siihen muuta tarvi. Nuitahan löytyy mistä vaan esim
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/12651 ja koko on 6mm (kierre). 115 suutin, kuri pois ja vakiovälit niin pitäis kulkee n. 65
Mubez
- Liittynyt:
- 10.3.2014 18:35
Kiitti ja ei oo hinnalla pilattu nuo
Mubez
- Liittynyt:
- 10.3.2014 18:35
Voiko tuo hm:än mittari heittää nuin paljon kun mun hm on vakio niin suoral näytti että huiput oli 65 ?
aksuus
- Pyörä:
- HM Cre
- Paikkakunta:
- oulu
- Liittynyt:
- 12.12.2013 20:12
joo tuo mittari heittää aika paljon... mut en ole ennen kuulu että nuin paljon
KisaKirppu
- Liittynyt:
- 3.1.2014 0:22
Moi!
Tietäiskö kukaan miksi hooämmän tyhjäkäynti on ok kylmällä koneella, mutta kun olen ajanut n. 1 km niin kone ei pysy 10 sekuntia kauempaa käynnissä? Ei sitä vissiin voi oikein lisätä kun sitten se kävisi liian kovaa kylmänä?
Edelleen HM röpöttää 2-5 vaihteilla isommilla kierroksilla... johtuuko tuo liian pienestä suuttimesta, kun jostain kuulin, että uusissa vakio mopoissa on usein liian pieni suutin? Olen jo tätä kysymystä esittänyt useamman kerran, mutta päätin nyt kysyä vielä kerran, kun en ole muiltakaan keskustelu palstoilta vastausta löytänyt!
Ps... Parin viikon päästä kortti niin sitten pääsee ajelemaan, kun sitäkin jo reilut 6 vuotta odottanut joka päivä! ( saattaa muuten tulla ajovideoo ja mlogeja jos jaksaa modata mikin goprohon
voin lähettää linkkiä kanavaan jos porukoita kiinnostaa:))
aksuus
- Pyörä:
- HM Cre
- Paikkakunta:
- oulu
- Liittynyt:
- 12.12.2013 20:12
jostain oon kuullu et vois kokeilla ajaa ryyppy päällä silloin ainakin selviää että onko liian pieni suutin. joo kyllähän ne videot aina kiinostaa
Mubez
- Liittynyt:
- 10.3.2014 18:35
KisaKirppu kirjoitti:Moi!
Tietäiskö kukaan miksi hooämmän tyhjäkäynti on ok kylmällä koneella, mutta kun olen ajanut n. 1 km niin kone ei pysy 10 sekuntia kauempaa käynnissä? Ei sitä vissiin voi oikein lisätä kun sitten se kävisi liian kovaa kylmänä?
Edelleen HM röpöttää 2-5 vaihteilla isommilla kierroksilla... johtuuko tuo liian pienestä suuttimesta, kun jostain kuulin, että uusissa vakio mopoissa on usein liian pieni suutin? Olen jo tätä kysymystä esittänyt useamman kerran, mutta päätin nyt kysyä vielä kerran, kun en ole muiltakaan keskustelu palstoilta vastausta löytänyt!
Ps... Parin viikon päästä kortti niin sitten pääsee ajelemaan, kun sitäkin jo reilut 6 vuotta odottanut joka päivä! ( saattaa muuten tulla ajovideoo ja mlogeja jos jaksaa modata mikin goprohon
voin lähettää linkkiä kanavaan jos porukoita kiinnostaa:))
Joo noihin en osaa vastata mutta mulla on ollu jo viikon kortti ja kiva ajella hemmillä :3
KisaKirppu
- Liittynyt:
- 3.1.2014 0:22
Nyt tarvittais pikasta apua jälleen!
Onko kenelläkään tietoa, että kummassa asennossa rikastin on päällä .Ohjekirjasta ei saa selkoa kummassa asennossa rikastin on päällä. Oon nyt pitänyt ajaessa sitä siinä asennossa, jossa se on kauempana minusta! Rupeilin epäilemään, että olenko ajanut rikastin päällä kun mopo röpöttää suuremmilla kierroksilla ja sammuu lämpimänä tyhjäkäynnillä. Jos nyt on tapahtunut niin suuri moka, että olen tehnyt niin 18km matkan ajan, niin ei kai se moottori vielä ole karstoittunut?? Ja mun mopossa ( vm. 2013) se rikastin vipu on kytkinkahvan päällä! En tiedä, onko vanhemmissa malleissa jossain muualla...
aksuus
- Pyörä:
- HM Cre
- Paikkakunta:
- oulu
- Liittynyt:
- 12.12.2013 20:12
en kyllä osaa sanoa... käännä toiseen asentoon ja koita
Mönki123
- Liittynyt:
- 5.6.2013 16:37
Se rikastin on luultavasti samanlaine ku vanhemmissa vuosimalleissa eli vaijerilla toimiva pikku vipu kytkimen päällä. Eli eteen vedettynä ryyppy päällä ja takana kiinni!
KisaKirppu
- Liittynyt:
- 3.1.2014 0:22
No nyt löysin käsikirjasta rikastimen käytön ja siellä sanottiin, että rikastin on päällä takana ja kiinni edessä? Tarkoittaako tuo "takana" asento että se on lähempänä sinua vai kauempana??? Mutta kuitenkin siis juuri päin vastoin kuin kerroit! En tiedä kumpi on oikein, kun käsikirja on kyllä niin puutteellinen, että en tiedä onko siihen luottamista. Käsikirjan mukaan olen ajanut koko ajan rikastin päällä, joka voi selittää aiemmin mun kysymät asiat, eli röpöttäminen isommilla kierroksilla ja tyhjäkäynnin sammuminen lämpimänä, muttei moottorin ollessa kylmänä:0 Voisiko joku selventää asiaa, tai kertoa miten saan selville milloin rikastin on päällä vai ei?
KisaKirppu
- Liittynyt:
- 3.1.2014 0:22
Onko kenellään tietoa miten tohon saa rattilukon päälle? Ettei nyt heti varastettais! Ohjekirja on kyllä suorastaan niin paska, että siellä vain mainittiin rattilukko, muttei sanaakaan siitä miten sen sais päälle
varmaan pitää mennä liikkeeseen kyselemään loput kysymyksistä, kun täälläkään ei nähtävästi porukkaa paljon enää käy, tai sitten mun kysymykset on ollu niin tyhmiä, ettei kukaan viitsi vastata?:D Tuo röpöttäminen ja tyhjäkäynnin sammuminen lämpimällä moottorilla menee varmaan takuuseen... Johtuu ilmeisesti liian suuresta suuttimesta, mutta kun ei missään lue kuinka iso on vakio suutin niin vähän huono mennä itse vaihteemaan ja kun korjaustaitojakaan liieemin ole!
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
En varmaksi voi sanoa, kun ei tämmöisestä moposta ole kokemusta, mutta rattilukot on toiminu itellä jokaisessa mopossa seuraavalla tavalla ja uskoisin sen toimivan tässäkin samaan tyyliin: Stongaa käännetään vasemmalle, painetaan avain kerran pohjaan virtalukossa sen ollessa off-asennossa, jonka jälkeen sitä pitäisi pystyä kääntää vasemmalle ja sen pitäisi estää stongaa kääntymästä takaisin keskiasentoon, eli rattilukko menee siitä päälle.
KisaKirppu
- Liittynyt:
- 3.1.2014 0:22
Kiitos nopeasta vastauksesta! Jostain syystä tuo ei toiminut?!
. Olisiko kellään jotain toista ehdotusta?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista