johnnyw kirjoitti:Nuo metrakitin HM sylinterit on kyllä muutenkin outoja tapauksia, olevinaan "vääntöpyttyjä" mutta silti hyvät tehot melkein pelkästään yläkierroksilla. Itellä oli aikasemmin 70cc versio tuosta metran valurautaisesta HM pytystä ja siinä oli kanssa omituinen tehokuoppa keskikierroksilla ( about 6000-7500 ).
...
Nykyinen airsal 70cc vetää paljon tasaisemmin / tehoa löytyy suht hyvin alakierroksilta asti, eikä ole mitään tuollaisia kohtia jossa hyytyy totaalisesti. Toki tuosta airsalista kyl tuntuu tehot hiipuvan 12k kohdilla, mutta ajettavuus on ihan eri luokkaa kun metrakitillä.
70cc versio tuosta handmade sylkästä on joskus miulla pyörinyt nurkissa..
Sen muistan ainakin, että huuhtelukanavat oli aika huonosti tehdyn näköiset.
Eli sylinterin täytös jää huomattavasti pienemmäksi huuhtelukanavien suuntauksien ja muodon takia, lähinnä.
1 -osainen pakoaukko luo omat rajoituksena ja haittansa myöskin verratuna 2, tai 3-osaiseen.
Taitaa 50cc versiossa olla samat ongelmat.. vaikka poraus pienempi.
70cc versio kun todennäköisesti on yksinkertaisesti vain isommalla porauksella oleva versio 50cc handmade sylinteristä.
Alumiininen versio sen sijaan on jo ihan kohtuullisen hyvä.
Toki Derbin ollessa kyseessä, vakio sylinteri on ihan hyvä siihen verrattuna.
Vakio sylkkäsarja on paljon parempi vaihtoehto verrattuna tuohon handmade pyttyyn.. sillä voisi korjata tuota hengettömyyttä, jos haluaa.