Puch-moottoriset Tunturit

Pappis Clubiin
Liittynyt:
2.9.2011 19:13
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Pappis Clubiin » 3.6.2012 22:05

keuliikaasusta kirjoitti:Mun pappa nyki kun bingi oli tukossa ja ei saanu bensaa. Kaasarin putsaus ja säätö niin rupes pelittään. Säätösuutin on kyllä mahtava keksintö.


Mutta milläs tuota säätösuutinta pääsee hyväkis käyttää kun ei lähde edes käntiin? Pitääkös siis neulaa säätää kaasarissa vaiko mikäs on siihen vaihtoehtona muuten?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 3.6.2012 22:49

Just putsasin ja vieläki nykii, vaikkaki harvemmi. Se teki tämmöstä kerran tankkaamisenki jälkee ni sovitaa et se menee ohi.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 3.6.2012 22:53

Voisiko sulla olla tulppa kastunut kun sitä olet sen verta käymään potkinut?
'80 Trial
Pyörä:
1980 Tunturi Trial
Paikkakunta:
Vantaa.
Liittynyt:
17.3.2011 21:36
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut '80 Trial » 5.6.2012 12:22

Jos toi ongelma jatkuu, ja mopo ei enää pätki vaan oikeastaan hyytyy eikä kulje mihinkään, niin pakoputki voi olla tukossa. Mulla oli tuo ongelma, mutta karstan poiston jälkeen toimii taas hienosti.
"I Step On A Gas And Motor Running Wild - I Can't Imagine For A Better Sound"
Pappis Clubiin
Liittynyt:
2.9.2011 19:13
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Pappis Clubiin » 5.6.2012 21:55

Slerpa_ kirjoitti:Voisiko sulla olla tulppa kastunut kun sitä olet sen verta käymään potkinut?


ENpä siihenkää oikeen usko kun vaihdoin sitten normi suuttimen tilalle niin toisella potkulla läks käyntiin. Eli jotenki ihmetyttää mikä siinä säätösuuttimessa nyt mulla ahistaa niin kovin...

Mites muilla nopeusmitari,onkos kuin tarkka via heittääkös kuinka kovin?
Tuge
Paikkakunta:
Vihanti
Liittynyt:
2.4.2002 10:28
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Tuge » 6.6.2012 15:12

Joskus olen säätösuuttimen kanssa törmännyt sellaiseen ongelmaan että suutin on väännetty ihan liian lujaan kaasuttimeen kiinni, ja suuttimen reiät on painuneet umpeen.
Pappatunturi 1969
Tunturi Tiger Aqua 1988
Solifer SM 75cc 1980
Jawa CZ 175 1959
Yamaha YZF 1000R Thunderace 1999
Kawasaki Z750s 2006
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 6.6.2012 17:43

Riippuu vähän mistä se säätösuutin on hankittu. Voimakoneen säätösuutin toimii ainaski ja väitetään että muualla myynnissä olevat säätösuuttimet olis huonoja. Väitetään myös että sen ruuvin jota pyöritetään siinä suuttimessa niin sen kärjen pitää olla "terävä" eikä tylppä.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
ssakke
Pyörä:
Tunturi Pappa
Liittynyt:
21.2.2010 13:06
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut ssakke » 6.6.2012 17:51

Osaako kukaa sanoo et pitääkö tää räjäytyskuva paikkaasa ja mistä saa tollasen "numero 16". kun multa puuttuu sellane? eikä meinaa kytkin oikee pelata.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut P U C H » 6.6.2012 19:07

Jos sulla on puchin VZ50N4 kone, niin sen kytkimen räjäytyskuva tuossa on. Itekkin olen tuota numero 16 osaa joskus ihmetellyt ja ei sitä mulla koneessa ole, mutta hyvin toimii kytkin silti.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
ssakke
Pyörä:
Tunturi Pappa
Liittynyt:
21.2.2010 13:06
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut ssakke » 6.6.2012 20:10

P U C H kirjoitti:Jos sulla on puchin VZ50N4 kone, niin sen kytkimen räjäytyskuva tuossa on. Itekkin olen tuota numero 16 osaa joskus ihmetellyt ja ei sitä mulla koneessa ole, mutta hyvin toimii kytkin silti.



No osaatko kertoo mikä vaivaa kun se irrotus/painelaakeri tappi kehyksinee heiluu aika löysänä ja kun säätää kytkimen niin että kytkin kahva tuntuu hyvältä niin polkimet polkee tyhjää ja kytkin luistaa. se siis ei irrota kunnolla
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut pbt » 6.6.2012 21:47

Oot sitte säätäny liika kireelle vaijerin taikka kytkinlevyt on lopussa itellä teki samaa kun oli levyt lopussa.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 6.6.2012 22:08

Tämmänen on hyvä säätösuutin: http://kuvat2.huuto.net/6/0a/1476770153c8278ad127c5add61ea-orig.jpg

itellä tollanen ja toiminut aika loistavasti.

Mites muilla nopeusmitari,onkos kuin tarkka via heittääkös kuinka kovin?
itellä heitti originaalilla pyörittäjällä 5km/h yläkanttiin, nyt en tällä uudella pyörittäjällä ole testannut, luultavasti kusee vielä enemmän.
Jermuli96
Pyörä:
Skyteam Monkey 125
Paikkakunta:
Jns
Liittynyt:
19.7.2011 0:53
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Jermuli96 » 8.6.2012 12:08

Miten tuo kuvassa vasemmalla oleva jousi kuuluisi olla, kun avattiin toi koppa niin oli tolleen vaan tuossa ilman mitään virkaa. ja jousen varmaan kuuluisi palauttaa vaidepoljin keskiasentoon?
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo14018/
Just saatiin muuten tuo vaihteisto toimimaan mutta tuo herättää kysymyksiä että mikä virka tuolla on tuossa ja miten se on tarkoitus laittaa. jos jollakin sattuisi olemaan esim. kuva jousen oikeasta asennosta?
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut P U C H » 8.6.2012 19:27

Saakohan tästä selityksestä mitään selvää :) No kokeillaan. Ota tuo nyt irti ja pistä sillain että tuo vasemman puolen tappi menee tuon oikean puoleisen taakse. Sen jälkeen asetat sen tuohon kohtaan mihin se tulee ja pistät tasapää meisselin tuosta tappien välistä läpi ja pyöräytät sitä meisseliä niin että se menee tuonne kohilleen.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 12.6.2012 11:25

Huoltomies sano et pitäis kärjet vaihtaa jos nykii, kui vaikee homma se on tehä ite jos ei oo enne sytkähommia tehny? Saisko tarkat ohjeet magneetonsuojan irrottamisesta alkaen?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista