Pappis Clubiin
- Liittynyt:
- 2.9.2011 19:13
keuliikaasusta kirjoitti:Mun pappa nyki kun bingi oli tukossa ja ei saanu bensaa. Kaasarin putsaus ja säätö niin rupes pelittään. Säätösuutin on kyllä mahtava keksintö.
Mutta milläs tuota säätösuutinta pääsee hyväkis käyttää kun ei lähde edes käntiin? Pitääkös siis neulaa säätää kaasarissa vaiko mikäs on siihen vaihtoehtona muuten?
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Just putsasin ja vieläki nykii, vaikkaki harvemmi. Se teki tämmöstä kerran tankkaamisenki jälkee ni sovitaa et se menee ohi.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Voisiko sulla olla tulppa kastunut kun sitä olet sen verta käymään potkinut?
'80 Trial
- Pyörä:
- 1980 Tunturi Trial
- Paikkakunta:
- Vantaa.
- Liittynyt:
- 17.3.2011 21:36
Jos toi ongelma jatkuu, ja mopo ei enää pätki vaan oikeastaan hyytyy eikä kulje mihinkään, niin pakoputki voi olla tukossa. Mulla oli tuo ongelma, mutta karstan poiston jälkeen toimii taas hienosti.
Pappis Clubiin
- Liittynyt:
- 2.9.2011 19:13
Slerpa_ kirjoitti:Voisiko sulla olla tulppa kastunut kun sitä olet sen verta käymään potkinut?
ENpä siihenkää oikeen usko kun vaihdoin sitten normi suuttimen tilalle niin toisella potkulla läks käyntiin. Eli jotenki ihmetyttää mikä siinä säätösuuttimessa nyt mulla ahistaa niin kovin...
Mites muilla nopeusmitari,onkos kuin tarkka via heittääkös kuinka kovin?
Tuge
- Paikkakunta:
- Vihanti
- Liittynyt:
- 2.4.2002 10:28
Joskus olen säätösuuttimen kanssa törmännyt sellaiseen ongelmaan että suutin on väännetty ihan liian lujaan kaasuttimeen kiinni, ja suuttimen reiät on painuneet umpeen.
Pappatunturi 1969
Tunturi Tiger Aqua 1988
Solifer SM 75cc 1980
Jawa CZ 175 1959
Yamaha YZF 1000R Thunderace 1999
Kawasaki Z750s 2006
keuliikaasusta
- Pyörä:
- Tunturi Start -74
- Liittynyt:
- 15.1.2012 13:00
Riippuu vähän mistä se säätösuutin on hankittu. Voimakoneen säätösuutin toimii ainaski ja väitetään että muualla myynnissä olevat säätösuuttimet olis huonoja. Väitetään myös että sen ruuvin jota pyöritetään siinä suuttimessa niin sen kärjen pitää olla "terävä" eikä tylppä.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
ssakke
- Pyörä:
- Tunturi Pappa
- Liittynyt:
- 21.2.2010 13:06
Osaako kukaa sanoo et pitääkö tää räjäytyskuva paikkaasa ja mistä saa tollasen "numero 16". kun multa puuttuu sellane? eikä meinaa kytkin oikee pelata.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
P U C H
- Pyörä:
- Tunturi Tiger, Benelli 49X
- Paikkakunta:
- Saarijärvi
- Liittynyt:
- 17.11.2009 19:48
Jos sulla on puchin VZ50N4 kone, niin sen kytkimen räjäytyskuva tuossa on. Itekkin olen tuota numero 16 osaa joskus ihmetellyt ja ei sitä mulla koneessa ole, mutta hyvin toimii kytkin silti.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
ssakke
- Pyörä:
- Tunturi Pappa
- Liittynyt:
- 21.2.2010 13:06
P U C H kirjoitti:Jos sulla on puchin VZ50N4 kone, niin sen kytkimen räjäytyskuva tuossa on. Itekkin olen tuota numero 16 osaa joskus ihmetellyt ja ei sitä mulla koneessa ole, mutta hyvin toimii kytkin silti.
No osaatko kertoo mikä vaivaa kun se irrotus/painelaakeri tappi kehyksinee heiluu aika löysänä ja kun säätää kytkimen niin että kytkin kahva tuntuu hyvältä niin polkimet polkee tyhjää ja kytkin luistaa. se siis ei irrota kunnolla
pbt
- Pyörä:
- Takaa työntävä kahenlitranDohc
- Paikkakunta:
- Töysä
- Liittynyt:
- 29.11.2010 23:50
Oot sitte säätäny liika kireelle vaijerin taikka kytkinlevyt on lopussa itellä teki samaa kun oli levyt lopussa.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Tämmänen on hyvä säätösuutin:
http://kuvat2.huuto.net/6/0a/1476770153c8278ad127c5add61ea-orig.jpgitellä tollanen ja toiminut aika loistavasti.
Mites muilla nopeusmitari,onkos kuin tarkka via heittääkös kuinka kovin?
itellä heitti originaalilla pyörittäjällä 5km/h yläkanttiin, nyt en tällä uudella pyörittäjällä ole testannut, luultavasti kusee vielä enemmän.
Jermuli96
- Pyörä:
- Skyteam Monkey 125
- Paikkakunta:
- Jns
- Liittynyt:
- 19.7.2011 0:53
Miten tuo kuvassa vasemmalla oleva jousi kuuluisi olla, kun avattiin toi koppa niin oli tolleen vaan tuossa ilman mitään virkaa. ja jousen varmaan kuuluisi palauttaa vaidepoljin keskiasentoon?
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo14018/Just saatiin muuten tuo vaihteisto toimimaan mutta tuo herättää kysymyksiä että mikä virka tuolla on tuossa ja miten se on tarkoitus laittaa. jos jollakin sattuisi olemaan esim. kuva jousen oikeasta asennosta?
P U C H
- Pyörä:
- Tunturi Tiger, Benelli 49X
- Paikkakunta:
- Saarijärvi
- Liittynyt:
- 17.11.2009 19:48
Saakohan tästä selityksestä mitään selvää
No kokeillaan. Ota tuo nyt irti ja pistä sillain että tuo vasemman puolen tappi menee tuon oikean puoleisen taakse. Sen jälkeen asetat sen tuohon kohtaan mihin se tulee ja pistät tasapää meisselin tuosta tappien välistä läpi ja pyöräytät sitä meisseliä niin että se menee tuonne kohilleen.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Huoltomies sano et pitäis kärjet vaihtaa jos nykii, kui vaikee homma se on tehä ite jos ei oo enne sytkähommia tehny? Saisko tarkat ohjeet magneetonsuojan irrottamisesta alkaen?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista