DT/X-Limit 2004-> Viritys

Yamaha-poju
Pyörä:
Yamaha DT 50/70cc -10, Yamaha YZ 125 -05, Aprilia RX 80cc -03, Lynx Rave RC600sdi
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
3.9.2011 18:45
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Yamaha-poju » 14.6.2012 21:42

kyllä se vapaavirtaussuodatin auttaa jo teharillakin.
YAMAHA EI PAMAHA! ;
Lpr
Pyörä:
Yamaha DT 50x 2010
Paikkakunta:
Lpr
Liittynyt:
29.8.2011 9:05
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Lpr » 15.6.2012 15:55

minkälaista suutinta mk throwerin kanssa? +100?=D mopokohtaista on tiedetään. mutta mistä lähtisi liikkeelle,jos ostan 102,105,108.. 8)
Saatetaan ostaa mikä tahansa tehari am6! mieluiten mk thrower vai vince;) tarjoilkaas
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Miiggael » 15.6.2012 16:29

Paha sanoo, ostappa vaikka nuo.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 15.6.2012 18:32

Ekaks vaikka 100 ja 110, tai vaikka 95, 105 ja 115. Sitte kokeilee ja millä toimii parhaiten, mihin sitte pitää säätää ni sitä mukaa ostaa lisää.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
nooa10
Pyörä:
Ex Yamaha Dt 50x 2006, Ex Skyteam St 125 Y, Ex Derbi DRD R, Ex Samurai 110cc, Orion CXR 200cc, Ex Suzuki Pv 60cc, Ex Husqvarna SMR 125
Paikkakunta:
Forssa, Kanta-Häme
Liittynyt:
24.11.2011 22:18
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut nooa10 » 15.6.2012 19:36

Joo elikkä. Minulla on vuoden 2006 Yamaha Dt50X. http://www.google.fi/imgres?q=yamaha+dt ... ,s:0,i:105. Tuossa on kuva siitä minkä näköinen se on. Ajattelin ostaa tehoputken ja katalysaattori alkoi mietityttää. Pitääkö se tukkia vai mitä pitää tehdä jos ostan teharin? Jos se pitää tukkia, onko siitä mitään haittaa ja miten se tukitaan, ja pitääkö ostaa jotain uutta osaa, kuten suuttimia tai muita? Vai saako sen letkun jättää vaan lerpattamaan siihen ilman mitään niin että se imee puhdasta ilmaa kun se on käynnissä?

Entä jos otan kurit pois, mitä haittaa saattaa tulla? pitääkö tulppa vaihtaa ja suuttimen koko jäi arveluttamaan, eli netissä luki 90-100 kokoa oleva pääsuutin. Mikä olisi niistä se sopiva? Ja jos kurit ottaa pois, niin mopo kulkee enemmän = kuluttaa enemmän bensaa. Kun se kuluttaa bensaa, pitää säätää bensansaantia, tuon homman osaan itsekkin mutta pitääkö/joutuuko tuorevoitelua säätämään ja jos joutuu niin miten sitä säädetään ja millä? Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Viimeksi muokannut nooa10 päivämäärä 16.6.2012 10:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Jammu95
Pyörä:
Yamaha dt50x 08
Liittynyt:
20.4.2011 16:25
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Jammu95 » 15.6.2012 21:58

Jos ostat teharin ni mahtaaks niis ees olla mitään katalysaattorii?? ja suutin tarvi tietty vaihtaa ja mikä jää lerpattaa???
ja jos otat kurit vaan pois ni laitat vaa 95-100 suuttimen kii ja homma on sillä selvä ;)
Lassukka
Pyörä:
Yamaha DT50x-07
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
24.3.2012 20:57
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Lassukka » 15.6.2012 22:02

Mahtaakohan kysyjä meinata pakokaasun takasinkierrätystä?
Urheilu on vaarallista
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 15.6.2012 22:05

(Siis tuut pokkana väittää, että oot pölliny mun DT:n? :D )

Mutta siis katalysaattori on putkessa. Se letku joka putkesta lähtee, on pakokaasun kierrätys/katalysaattorin hapetus. En oo iha varma kumpi se ny on. Mutta revit kaikki siihen kuuluvat höskät vaan pois, tai jonku letkun tukit ja jätät siihe. Tehari kiinni, kaasarin säätö ja menoks.

Jos otat kurit pois, niin ei tuu mitään haittaa (paitsi ehkä poliiseilta). Tulppaa ei tarvii vaihtaa, ja suutin täytyy kokeilla. Kaikki mopot ovat yksilöitä, ja jotkut tarvii isomman suuttimen ku toiset. Sen takia kukaan ei voi sanoa sulle oikean kokosta suutinta, pelkästään jonku koon mistä kannattaa alottaa säätäminen. Jos et ite osaa säätää kaasaria, niin pyydä vaikka joku osaava kaveri auttamaan siinä.

Sekä päinvastoin, jos otat kurit pois, niin ei siitä haittaa tule, vaan pikemminkin se on parempi koneelle. Kun putki ei ole täynnä kuristavaa, pakokaasuja estävää paskaa, niin pakokaasut poistuu paremmin, mikä on koneelle vaan hyväks.

Tuorevoitelua ei tarvii säätää kurittomalla, voi sitä vähä isommalle ruuvata. Ei teharillakaa tarvii, jos sen haluu pitää. Seosbensa on tietenkin luotettavin. Ja kun avaat tuorevoitelun kopan, niin tajuut kyllä hetken katottuas mitä ruuvia pitää säätää että tourevoitelu ruiskii enemmän öljyä. Ei se myöskään mene ihan niin, että kulkee kovempaa=kuluttaa enemmän. Teharillakin voi päästä jopa vähemmällä kun kurillisella, kulutus riippuu hirveästi kuskista ja ajotavasta. Ei niinkään virityksistä. (Näillä pikkuvireillä.)

Toivottavasti tästä ny selvis ees jotain ku tuli näin paljo tekstii. :)
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 15.6.2012 23:13

Reetuhai2 kirjoitti:Se letku joka putkesta lähtee, on pakokaasun kierrätys/katalysaattorin hapetus. En oo iha varma kumpi se ny on.
Pakokaasujen hapetusjärjestelmä. Yksinkertaistettuna syöttää ilmanpuhdistimesta pakokaasujen sekaan raitisilmaa ja sen mukana happea, joka tehostaa katalysaattorin toimintaa. Pakokaasujen kierrätysjärjestelmiäkin on olemassa, mutta niitä tavataan yleensä vain (kuorma-)autojen dieselmoottoreissa.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
nooa10
Pyörä:
Ex Yamaha Dt 50x 2006, Ex Skyteam St 125 Y, Ex Derbi DRD R, Ex Samurai 110cc, Orion CXR 200cc, Ex Suzuki Pv 60cc, Ex Husqvarna SMR 125
Paikkakunta:
Forssa, Kanta-Häme
Liittynyt:
24.11.2011 22:18
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut nooa10 » 15.6.2012 23:20

Joo eli siis tarkotin sitä pakokaasujen takasinkierrätystä, eli jos ostan teharin ni ei tarvitse tehdä muuta kuin tukkia se ja sitten vaihtaa isompi suutin? Samallahan voin avata ilmanputsarin koska sitäkään ei olle vuosiin avattu (ainakin on sen näköinen :D) Mutta juu. Kiitoksia tiedosta ja kun vaihdan suuttimen voisin alkaa testaamaan esim. 95 suutin koko tai 96.
-pyrtsi
Pyörä:
Cpi Oliver -06
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
13.6.2010 0:21
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut -pyrtsi » 16.6.2012 1:23

Kokeilisin jollai 100 ensiks. Ja itellä ainakin kulutus pieneni ku kurit pois, eitarvi kokoajan ajaa kaasupohjassa niinku vakiolla :)
juusoboi
Pyörä:
Yamaha DT 50X -06, Airsal 73cc
Paikkakunta:
Kirkkonummi
Liittynyt:
8.4.2011 15:00
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut juusoboi » 17.6.2012 21:50

Onko 105 hyvä suutin kurittomalle detsille vakioputsarin kanssa med 70cc? :)
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut korker0 » 17.6.2012 22:23

mallikohtaista edelleen.. kurittoman / rajoittamattoman kanssa itellä 95.
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Miiggael » 17.6.2012 22:40

Meinaat putsarilla varmaan kaasaria... Vaihtaisin kyllä kaasaria isompaan, ei pelaa todellakaan 16mm kaasarissa noin pieni suutin 70cc:n kanssa.
YTX
Pyörä:
Yamaha DT50x
Liittynyt:
11.1.2012 13:56
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut YTX » 18.6.2012 11:19

Minkälainen on airsalin 50?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista