DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

Detson11R
Pyörä:
Husaberg Te125 2013
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
3.12.2015 11:39
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detson11R » 19.9.2016 11:48

Detson11R kirjoitti:Johdot on oikein ja takavalon anturi sökönä eli siitä se varmaan johtuu... :)
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 20.9.2016 10:40

Unohdin vastata, ylikuumenemisen merkkivalo vilkkuu mm. kun anturi on irti tai rikki.
Detson11R
Pyörä:
Husaberg Te125 2013
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
3.12.2015 11:39
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detson11R » 20.9.2016 11:14

Joo pitääpi sekin kattoa..harmi vaan että Dt on perkuleen ahdas mopo konetilan osalta... :(
Kilpitippu
Liittynyt:
26.9.2016 18:15
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kilpitippu » 26.9.2016 18:42

Kertokaas että mikä -06 detsissä on vikana kun ei millään lähde käyntiin antaa suht koht heikon kipinän ja meinaa lähtee käyntiin mutta sitte vaan sammuu ja ei millään taaskaan edes yritä tulppa vaihettu ja staattorin piuhat katsottu mutta voiko silti vika olla staattorissa?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 27.9.2016 12:07

Staattorin mittauksella liikkeelle. Löytyy tästä topicista ja wikistä.
miksuuh22
Liittynyt:
2.6.2016 19:35
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut miksuuh22 » 29.9.2016 8:26

Joo elikkäs dt on toiminut nyt hyvin, mutta nyt tuli sellainen ongelma, että liikennevaloissa mittari sammui, mutta valot toimi normaalisti. Ennenkö tämä tuli, niin mittari näytti 0km/h ja kilometrit ei lisääntynt. Nyt kun kääntää virrat päälle välkähtää moottorinvikavalo mutta lähtee käyntii.
EDIT: eli huomasin tossa kotio ajaessa että mittari käynnisty itsestään päälle että mittariin tuli enduro ja motard valinta ja otin motardin ku smoto on. Sitte mittari on täysin normaali, mutta ei näyttänyt nopeutta eikä kilometrit lisääntyny. Sitte ihan minuutin päästä sammui ja hetken päästä käynistyi samallalailla. Oisinko voinu laittaa jonku liittimen väärin tai jotain kun tuli otettua joka ikinen sähköjohto irti rempan yhteydessä
detsiseta
Liittynyt:
2.10.2016 18:43
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut detsiseta » 2.10.2016 18:50

Mikä olis vikana -10 detsissä, kun heittää kytkintapista/akselista öljyä pihalle täydessä vauhdissa? Eilen kokeilin eka ajella hiljalleen jonkun aikaa niin ei mitään ongelmia. No sitten ajelin sellaisen kilometrin suoran täyskaasulla niin öljyä oli valunut. Huohotin ei ole tukittuna ja pitäisi tiivistekin olla ihan jees kunnossa. :s
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 2.10.2016 18:52

Voipi kampiakselin kytkimen puolen stefa vuotaa. Kokeile toki ensin vaihtaa sen kytkinakselin stefa ja vaikka se kytkinakselikin.
detsiseta
Liittynyt:
2.10.2016 18:43
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut detsiseta » 2.10.2016 19:37

Malagutisti kirjoitti:Voipi kampiakselin kytkimen puolen stefa vuotaa. Kokeile toki ensin vaihtaa sen kytkinakselin stefa ja vaikka se kytkinakselikin.


Miten se kampiakselin stefa vaihdetaan? Magneetto pois vaan vai. Näyttäis olevan nimittäin hyvässä kunnossa akseli ja akselin stefa
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 3.10.2016 6:28

Kytkimenpuoleinen voi aiheuttaa tuollaisia ongelmia, vaatii kytkinposken avauksen ja kytkimen irrottamisen.
detsiseta
Liittynyt:
2.10.2016 18:43
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut detsiseta » 3.10.2016 15:43

Malagutisti kirjoitti:Kytkimenpuoleinen voi aiheuttaa tuollaisia ongelmia, vaatii kytkinposken avauksen ja kytkimen irrottamisen.

Osaatko sanoa miksi detsi ei vuotanut öljyä rauhallisella ajolla? Vaan pelkästään kovaa ajon aikana :lol:
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 4.10.2016 6:22

Onko sulla se metallinen shimmilevy kytkinakselin stefan päällä? Savuttaako epänormaalisti? Ei se akselilta huvikseen vuoda. Paljonko öljyä koneessa?
detsiseta
Liittynyt:
2.10.2016 18:43
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut detsiseta » 4.10.2016 19:27

Malagutisti kirjoitti:Onko sulla se metallinen shimmilevy kytkinakselin stefan päällä? Savuttaako epänormaalisti? Ei se akselilta huvikseen vuoda. Paljonko öljyä koneessa?

On shimmilevy. (mitäköhän se tekee:D) Savuttaa ihan normaalisti, öljyä koneessa sen verran että vähän kun kallistaa oikeelle niin tulee öljyä siitä tarkistusreiästä :|
Jirroo
Liittynyt:
5.10.2016 18:13
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jirroo » 5.10.2016 18:16

Kertokaapas mitä voi tehä ku jää avain jumii bensatankin korkkii eikä korkki mee paikoillee ja avainta ei saa pois ?
Eetu__
Liittynyt:
6.10.2016 17:44
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Eetu__ » 6.10.2016 19:55

Moro! Nyt ois tossa -07 deeteessä semmone vika että heti kun lämpötilat tippuu siihen alle 10°C nii mopo ei meinaa lähtee käyntiin ollenkaan. Ryyppyä ei kärsi laittamaan paljoa, koska silloin mopo ei ainakaan käynnisty. Joten siis, pitääkö kaasarin säädöille tehdä jotakin, vai mitä pitäisi tehdä? :lol:
Kiitos jo etukäteen!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista