Derbin huolto ja ongelmat #1

Devis
Liittynyt:
1.6.2012 12:17
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Devis » 28.11.2012 23:55

jukke96 kirjoitti:Onko puristuksia ja saako varmasti bensaa?


Kyllä saa bensaa, puristuksiakin on. Alan seuraavaksi miettii suuttimen osuutta asiaan.
Devis
Liittynyt:
1.6.2012 12:17
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Devis » 28.11.2012 23:56

jukke96 kirjoitti:Onko puristuksia ja saako varmasti bensaa?


Kyllä saa bensaa, puristuksiakin on. Alan seuraavaksi miettii suuttimen osuutta asiaan.
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jukke96 » 28.11.2012 23:59

En oikeen usko että suuttimella olisi osuutta asiaan, mutta tsekkaa sekin ettei siellä oo paskaa, ei se iso homma oo :)
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Miinux
Pyörä:
Derbi senda xtreme -05
Liittynyt:
26.4.2012 18:52
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Miinux » 29.11.2012 18:43

Hmm vaihoin suutinta niin se koho irtos. Mites se menee takasi kiinni? Siel ylhääl on vissiin paikka sille mut miten se tarttuu siihen kiinni?
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kville » 29.11.2012 19:33

Siellä on semmonen tappi mikä tulee läpi siitä kohosta ja on molemmilla puolilla semmosissa metallisissa pidikkeissä kiinni. Se tappi on semmonen harmaa
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
jaffapoika
Liittynyt:
29.10.2012 20:41
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jaffapoika » 29.11.2012 20:17

kertoisko joku mulle että onko ihan ok jos kiertokangessa on noin 1mm välystä??vai pitäskö huoltaa kampura
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 29.11.2012 20:54

Poikittais vai pystysuunnassa? Poikittais suunnassa sitä kuuluukin vähän olla.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Miinux
Pyörä:
Derbi senda xtreme -05
Liittynyt:
26.4.2012 18:52
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Miinux » 29.11.2012 22:28

Mitäs sille hapetusjärjestelmän letkulle vai mikä lie mikä oli vakio putkessa siin paisarin kohilla ja meni sinne juttuu mikä on cdi boxi vieres, nii pitääks se letku tukkia tai jtn vai antaako sen olla? sori vähä kehno selitys ehkä :D
jaffapoika
Liittynyt:
29.10.2012 20:41
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jaffapoika » 29.11.2012 23:44

Rajis- kirjoitti:Poikittais vai pystysuunnassa? Poikittais suunnassa sitä kuuluukin vähän olla.

joo hyvä juttu. poikittaissunnassa oli :lol:
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 30.11.2012 0:28

Miinux kirjoitti:Mitäs sille hapetusjärjestelmän letkulle vai mikä lie mikä oli vakio putkessa siin paisarin kohilla ja meni sinne juttuu mikä on cdi boxi vieres, nii pitääks se letku tukkia tai jtn vai antaako sen olla? sori vähä kehno selitys ehkä :D

Kannattaa tukkia vaikka pultilla ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
malossi95
Liittynyt:
1.9.2011 18:25
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut malossi95 » 30.11.2012 13:37

Siis onko tollasessa 17,5m dellortossa ollenkaan mitään ilmaruuvia mistä sais tyhjäkäyntiä säädettyä kovemmaks? Itte en ainakaan löytäny että ois? Kaasari on siis sellanen mikä jokaisessa drd:essä on?
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jukke96 » 30.11.2012 13:45

Kyllä itellä ainaki on, siinä on itellä vielä semmone musta möhkäle mistä on helppo säätää vaikka ajossa sitä :lol:
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 30.11.2012 14:06

takaata kattonuna oikeella puolella pyörää on ne säätöruuvit siinä kaasarissa. Ihan imutorven juuressa on seosruuvi(josta siis säädetään seoksia) ja siinä keskellä on tyhjäkäyntiruuvi, josta säädetään tyhjäkäynnin kierroksia(yleensä sellanen paksumpi mitä voi sormilla pyörittää). Eli siitä keskimmäisestä pyörittelet niin saat kierroksia säädettyä ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
malossi95
Liittynyt:
1.9.2011 18:25
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut malossi95 » 30.11.2012 21:23

Rajis- kirjoitti:takaata kattonuna oikeella puolella pyörää on ne säätöruuvit siinä kaasarissa. Ihan imutorven juuressa on seosruuvi(josta siis säädetään seoksia) ja siinä keskellä on tyhjäkäyntiruuvi, josta säädetään tyhjäkäynnin kierroksia(yleensä sellanen paksumpi mitä voi sormilla pyörittää). Eli siitä keskimmäisestä pyörittelet niin saat kierroksia säädettyä ;)


Siis oikealla puolella ei ole kuin joku yksi ruuvi, talttapää, mutta se ei ainakaan tyhjäkäyntikierroksiin vaikuta, vasemmalta puolelta kaasari näyttää suurinpiirtein tältä http://images.search.conduit.com/ImageP ... rt=0&pos=3
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kville » 30.11.2012 21:33

Siis oikella puolella ei ole ollenkaa ristipää kannalla olevaa ruuvia joka on ulkonee kaasarista ja on aika paksu?
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista