Derbin huolto ja ongelmat #2

Zanddu
Pyörä:
-98 Peugeot Trekker Offroad, Derbi Senda Sm, Proju X-Limitti
Paikkakunta:
Kymenlaakso
Liittynyt:
16.12.2011 21:21
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Zanddu » 24.4.2014 18:47

Imukaula näytti olevan kunnossa, kun katoin sen samalla kun puhistin kaasarin ja yläkerta on uusittu 25km sitten. Alkaa vaan pikkuhiljaa loppuu ideat ja motivaatio ton kanssa :s
Mopo muuttaa miestä ja mies mopoa.
Tsekatkaapas Ilmotukset!!!
-Rikuu-
Liittynyt:
11.3.2012 14:49
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut -Rikuu- » 24.4.2014 21:15

RapeJesse kirjoitti:Männän päällä lukee kirjain.



Siis keskellä männänlakea on se kirjain? Kun mulla on keskellä mäntää pientä d-kirjainta muistuttava kirjain, voi olla kyllä p-kirjainkin.. Ja mites, onko toi pytty kokoa B kun tais imukaulan puolella olla joku numerosarja joka alkaa B:llä ? Nyt joku kertoo kiire ajamaaan :itku:
Fr0nkale
Pyörä:
Löytyy
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
16.2.2014 22:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Fr0nkale » 25.4.2014 14:40

Hei!

Kavereiden kanssa tuossa vaihdettiin heidän derbeihinsä -09 Xtreme ja -10 DRD racing, koon 75 pääsuutin ja imupuolen messinkilevyt pois.

Kumpikin toimii muuten hyvin mutta tyhjäkäynti on korkea n. 6000 kierrosta, etenkin DRD racingissa, jota voi ajaa ilman kaasua :D
Säätö ei auttanut asiaan, joten onko tyhjäkäyntisuuttimet liian pienet. Omassa derbisäni ei ollut tätä ongelmaa, vaikka vaihdoin suuttimen jopa kokoon 82. Mikä on vakio tyhjäkäyntisuuttimen koko ja minkä kokoinen mahdollisesti uuden tulisi olla?

Kiitos
[x] AM120 28.11.2013 [x] A1 21.04.2015
[5] pysäytetty [] sakot [] kortti pois
junavaunu
Pyörä:
Aprilia sx 50
Liittynyt:
28.5.2013 14:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut junavaunu » 25.4.2014 15:57

Fr0nkale kirjoitti:Hei!

Kavereiden kanssa tuossa vaihdettiin heidän derbeihinsä -09 Xtreme ja -10 DRD racing, koon 75 pääsuutin ja imupuolen messinkilevyt pois.

Kumpikin toimii muuten hyvin mutta tyhjäkäynti on korkea n. 6000 kierrosta, etenkin DRD racingissa, jota voi ajaa ilman kaasua :D
Säätö ei auttanut asiaan, joten onko tyhjäkäyntisuuttimet liian pienet. Omassa derbisäni ei ollut tätä ongelmaa, vaikka vaihdoin suuttimen jopa kokoon 82. Mikä on vakio tyhjäkäyntisuuttimen koko ja minkä kokoinen mahdollisesti uuden tulisi olla?

Kiitos


Imuvuoto?
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 25.4.2014 16:06

Tuo on vain imuvuotoa, joka johtuu siitä että ne derbin imukaulojen välikumit on ihan paskoja ja ne tuppaa työntämään sitä kaasaria irti niistä samalla kun niitä koittaa kiristää ja liitoksesta voi tulla sen takia vuotava. Löysäätte vaan ne kaasarit imukurkusta, painatte niitä voimalla takaisin imukurkun sisään ja pidätte niitä kaasareita kädellä paikallaan samalla kun kiristätte imukurkun letkuklemmarit takaisin kiinni.
¿
kalle65
Liittynyt:
9.11.2013 11:40
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kalle65 » 25.4.2014 19:35

Mikä on ku kuumee terpi aika paljo. Yhtäkkiä vaa tullu ja ei auttanu jäähdytysjärjestelmän ilmaus. Ja kuuluuko sen tuulettimen siinä syylärissä pyöriä?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 25.4.2014 23:02

Kesän tulo?

Flekti pyörii automaattisesti jos kone kuumenee liikaa, mutta tämä tapahtuu yleensä vain metsässä ajellessa tai muussa erittäin rasittavassa ajossa. Pieni nopeus ja suuri koneen kuormitus = paljon lämpöä mutta vähän syyläriä jäähdyttävää ilmavirtaa. Flektihän on paikallaan juuri sitä varten että sillä tuotetaan jäähdyttimelle lämpöä pois kuljettavaa ilmavirtausta silloin kun sitä ei ajoviimasta tule.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 27.4.2014 0:30

-
Viimeksi muokannut Aleksimetsäportti päivämäärä 21.9.2014 0:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Katso galleriani!
Jartsa 98
Liittynyt:
11.10.2013 18:17
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jartsa 98 » 27.4.2014 10:31

Morjens.
Tuossa tuli avattua poijan Derbin sylinteri kun jäi välille ja todettava että sylinteri ja mäntä entinen.
Kuinkas on noiden tarvikesylintereiden laita että kannattaako sellasta tuohon ostaa ja kestääkö ne sit niin ettei heti hajoa?
Tuon Derbi Sendan vuosimallihan on 2001
Pojan mukaan lämpenee lievästi ajaessa mutta taitaa olla liikaa kierroksia
Välit muistaakseni 13/63 tai jossakin siinä
Superwalzu
Pyörä:
Derbi Senda R -01
Liittynyt:
14.6.2013 18:42
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Superwalzu » 27.4.2014 10:33

Tossa ku vaihoin 01 derbiin männän, laitoin kannen vissiin vähän vinoon et ku laitto jäähytysnesteet sisään ni vuoti vähäsen siitä sivulta. Nyt on kansi tossa pöydällä lasilevyn päällä, ni miten katon että onko se kierossa? Näyttää suht. suoralta mut ku painelee sormella eri puolilta ni kuuluu ihan pieni kopina et se ihan vähäsen siinä notkuu.
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Pandemic » 27.4.2014 13:05

Jartsa 98 kirjoitti:Morjens.
Tuossa tuli avattua poijan Derbin sylinteri kun jäi välille ja todettava että sylinteri ja mäntä entinen.
Kuinkas on noiden tarvikesylintereiden laita että kannattaako sellasta tuohon ostaa ja kestääkö ne sit niin ettei heti hajoa?
Tuon Derbi Sendan vuosimallihan on 2001
Pojan mukaan lämpenee lievästi ajaessa mutta taitaa olla liikaa kierroksia
Välit muistaakseni 13/63 tai jossakin siinä



Nehä on oma kokemuksen mukaa semmosia et ne joko toimii tai ei toimi, jos toimii nii pääsee pitkälle (15 000) ja jos ei nii sit ei pääse kovin pitkälle(3000-6000), ja tietenki kaikki miten huoltaa ja sisäänajaa vaikuttaa merkittävästi siihen, esim. jos ajat oikeilla seoksilla ja maltillisesti ja vaihtelevalla kierroksilla nii kestää huomattavasti isommalla todennäkösyydellä entä jos laittaa vaa bensat tankkii ja lähtee kaasupohjasa liitämää.

Mut yleisesti ihan toimivia ovat olleet, niissä nyt vaa on enemmän niitä "Maanantai" malleja, ja tarvike sylkissäki on niitä jotka on taas parempia melkee entä alkuperäne, raassa periaatteessa mitä halvempi sitä huonompi, jos on rahaa laittaa nii paras omasta mielestä on Airsal 50cc sylinterisarja sillä hintaa löytyy 190e, jos halvempi nii sitte ois Motoforce 50cc 150e ja jos vielä halvempi nii löytyy RMS Blueline 80e.

Tuoho lämpenemisee kannattaa kattoa syyläri, paineilmalla vaikka varovasti puhaltaa vesikanavat että ei oo tukoksia ja sylinteri asennettuua ilmata syyläri ettei jää ilmaa systeemii.
PÄRPÄR
Jartsa 98
Liittynyt:
11.10.2013 18:17
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jartsa 98 » 27.4.2014 14:06

Ilmattu tuo oli ku hiljan siihen jouduttiin vaihtamaan kannentiiviste kun alkoi vuotamaan. Kansi oikastiin samalla ja pääsihän sillä viime remontista kaksi viikkoa ja nyt on sitten sylinteri ja uusi mäntä palasina.

Syykin löytyi. Vesipumpusta oli mennyt ratas rikki kytkinkopan sisäpuolelta. Metallinen tappi oli irronnut isosta rattaasta ja ei kieputtanut siten vesipumppua.

Epäilin sitä jo aikasemminkin mutta eipä tullut tarkistettua sitä.
Juu sehän noissa sylintereissä on että jotkut kestää ja jotkut ei. Tuskin tuo kloppi osaa ajaa kunnolla sisään kunhan saadaan tilattua uudet osat vaihteeksi.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 27.4.2014 20:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Dioxide » 27.4.2014 14:33

Se sisäänajo on kyllä tosiaan semmonen juttu mikä kannattaa hoitaa rauhallisesti. Toki ei sitä kierrättämistä tarvia pelätä, mutta odottaa että kone on lämmennyt kunnolla.
Brääm Brääm ja baanalle :D
Therpi
Pyörä:
Derbi DRD Evo Limited Edition -09
Liittynyt:
29.4.2014 15:46
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Therpi » 29.4.2014 15:49

Miten isoksi pakoputken kuri kannattaa porata??
Fr0nkale
Pyörä:
Löytyy
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
16.2.2014 22:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Fr0nkale » 29.4.2014 15:52

Riippuu ihan siitä että haluatko maksimitehot siitä putkesta vai haluatko tuntea niinkin suuren tehonlisän, että pakokaasu virtaa vain aavistuksen verran paremmin. Ite ainakin ottaisin kokonaan pois, itellä ainostaan pakoputken kuri pois, ja imupuolen kuri pois ja kulkee pyöreästi 60.
[x] AM120 28.11.2013 [x] A1 21.04.2015
[5] pysäytetty [] sakot [] kortti pois

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista