Heat☺
- Liittynyt:
- 9.10.2011 19:00
Joo, 53z tilaan varmaanki.. kulkee arviolta sen 49-53km/h. Heittää vähän tuo pyörän halkasijan mittaus.
Metrimitalla nääs mittasin.. 188cm tai 191cm oli sen kehä.
Ja on muuten tuo OpenOffice hyvä ohjelma!
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Ei vaan ohjelmisto, nusnus
Vaihda ennemmin se 56p, ja isonna vähän reikää kurissa, ei jäis niin paljoo jalkoihin.. 10-52 välitkin on pitkähköt vaikka mopo kulkiski vajaa 65km/h.. saati jos kulkee noin vähän..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Heat☺
- Liittynyt:
- 9.10.2011 19:00
Näkisit nää Kitteen hirmu poliisit.
Mitään muuta teekkään, ku mopoilijoita kyttäile.
Tälläki viikolla alko joku "tehovalvonta" joka kohdistuu nimen omaan mopoilijoihin...
Antovat kaverille sakot jo 53km/h..
Desibelimittarit kädessä ja "mopometri" vieressä joka mutkan takana.. Pittää vielä hiukkasen miettiä tuota nopeus asiaa. :/
E: Tuossa vielä linkki →
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/polii ... 49852.html
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Juu, semmosta se tän väiikon varmaan on, pitää vähän matalaa profiilia niin hyvä tulee.. saas nähdä tuleeko koulullä käymään. Paskalla tuurilla ton meikäläisenkin vehkeen sais naukumaan veroille asti, ei tarvi olla kun ihan pikkunen ala mäki. Varmaan pitää alkaa viel pienempää reikää kuriin tekemään.. 3 kuri jo?
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Kkimi_
- Pyörä:
- Husqvarna SM125 '10, Ex Beta RR 50 Motard track '12
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 22.4.2012 19:43
Oi voi. Ei oikee meinaa löytyä hyvää säätöä seokselle. Nyt mopo savuttaa jonkin verran mutta kulkee sen 52 mittarin mukaan. Jos taas säädän seokset niin ettei mopo savuta paljo paskaakaan niin se ei taas oikein kulje mihinkään, missäköhän vika? :/ suutin on vaihdettu että ei pitäis olla siitä kiinni.
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Minkäs näkönenkokonen kuri? Ja suutin? Huonot öljyt voipi aiheuttaa savuamista, taikka sitten käy rikkaaalla. Öljypumppua voi säätää, muttet välttämättä saa tavoittelemaasi hyötyä siitä. Savu varmaan tummaa?
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
FrankeeD
- Pyörä:
- Ex Ktm exc 125, Ex Husqvarna Cr 125, Ex Beta Track 50, Mbk Booster, Tunturi sport
- Liittynyt:
- 17.1.2012 10:06
jonitzi kirjoitti:Siitä tiivisteestä on hyvä piirtää ´ääriviivat pellinpalaseen ja siitä leikellä.
Vähän oma aloittelisuutta ja järki käteen.
Alko keula taas vaihteeks pysyä ilmas
vielä ku sais jalalle kerrottua et pysyis sielä jarrulla nii ei tulis läheltäpiti tilanteita
Onneks oon ite jo päässy siitä liikkeestä eroo
jarru pelastanu parin päivä sisällä useasti
FrankeeD
- Pyörä:
- Ex Ktm exc 125, Ex Husqvarna Cr 125, Ex Beta Track 50, Mbk Booster, Tunturi sport
- Liittynyt:
- 17.1.2012 10:06
Heat☺ kirjoitti:Näkisit nää Kitteen hirmu poliisit.
Mitään muuta teekkään, ku mopoilijoita kyttäile.
Tälläki viikolla alko joku "tehovalvonta" joka kohdistuu nimen omaan mopoilijoihin...
Antovat kaverille sakot jo 53km/h..
Desibelimittarit kädessä ja "mopometri" vieressä joka mutkan takana.. Pittää vielä hiukkasen miettiä tuota nopeus asiaa. :/
E: Tuossa vielä linkki →
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/polii ... 49852.html
Just tulin kotii ja 3km matkalla vältin 2 setä sinisten ratsiaa ja mp-manen
Aika hyvin oli sumputtanu tiet kiinni mut kävelytie pelasti
jonitzi
- Pyörä:
- Beta RR50 '07 & Husqvarna SMS125 '05 & Suzuki Pv
- Liittynyt:
- 28.3.2010 13:20
Eihän sitä kaasari säädetä niin ettei savuta...
Omasta mielestä näin pieniä kaasareita on suhteellisen vaikea saada kunnon säätöihin toisin kuin jotain +30 kassuja ku huomaa selvästi käykö rikkaalla vai laihalla.
Jos mopo röpöttää se käy liian rikkaalla ja jos taas booaa/hyytyy liian laihalla.
Suuttimesta kannattaa lähteä. Kurittomana se on n.100-120, kurilla jossa n.25mm reikä n.90-100.
Mopokohtaista.
Sitten kun saadaan suuttimella pelaamaan niin, ettei röpötä/booaa voidaan ruveta säätämään neulaa ja seosruuvia.
Seosruuvi yleensä se 2-2½ kierrosta auki. Neulaankaan harvemmin tarvii koskea, mutta jos neulan sokkaa NOSTETAAN seos on rikkaampa ja jos sokkaa LASKETAAN seos menee laihemmalle.
Kaasaria säädettäessä on hyvä seurata tulppaa. Jos se menee valkoiseksi käy liian laihalla, kun se on aivan musta niin käy liian rikkaalla. Maitokahvin värisenä seos on hyvä.
Säädön jälkeen voi ja kannattaa tehdä niin että putsaa tulpan tia laittaa uus. Kiihdyttää kaasupohjassa kutoselle sammuttaa ja katsoa minkä värinen tulppa on. Käy helposti laihalla ylhäällä.
Tulipa taas kirjotettua. Lisätkää jos on jotai mitä jäi puuttumaan
E: Lisätään vielä se, että ilman lämpötila vaikuttaa seokseen. Yleensä talveksi pitää laittaa isompaa suutinta/säätää rikkaammalle koska kylmällä ilmalla käy laihammella ja kesällä voi taas joutua säätämään laihemmalle.
Sen minkä väännössä hävitään, se tehossa voitetaan ;)
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Yleensä seosruuvi 1,5-2 kierrosta auki. Eipä tossa muuta oikeestaan. Mutta jos rikkaalla käy, niin kyllä se myöskin savuttaa enemmän, muttei sen mukaan säädetä niinkuin sanoitkin. Kylmä ilma on tiiviimpää (enemmän happea vrt. "normaaliin") ja siksi myös tarttee enemmän bensaa. Ilmankosteudellakin on vähän merkitystä säätöihin, mutta harvoin niin paljoa että tartteisi ottaa huomioon, ainakaan mopon säädöissä. Ja mopohan ajetaan ensin lämpimäksi, ennenkuin aletaan säätämään. Kylmän koneen säätöihin saaminen on vaikeaa, ja työ menee hukkaan. Ja tulpan väri ei tosiaan muuten kerro mitään, ellei ensin putsaa, ja sen jälkeen aja pariasataa metriä kaasupohjassa, kokoajan.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
jonitzi
- Pyörä:
- Beta RR50 '07 & Husqvarna SMS125 '05 & Suzuki Pv
- Liittynyt:
- 28.3.2010 13:20
Nyt on varmaan tullu esille ne tärkeimmät asiat. Ja tietopankista löytää ohjeet suutimen vaihtoon ja neulan säätöön.
Sen minkä väännössä hävitään, se tehossa voitetaan ;)
L.S.T
- Liittynyt:
- 13.12.2011 21:26
Ja siis neulan säätöhän menee juuri toisteppäin eli sokkaa alemmas rikkaammalle, ylemmäs laihemmalle.
jonitzi
- Pyörä:
- Beta RR50 '07 & Husqvarna SMS125 '05 & Suzuki Pv
- Liittynyt:
- 28.3.2010 13:20
Ei muuten mene.
Nostat neulassa olevaa sokka jolloin neula laskee alemmas eli käy rikkaammalla.
Kun taas neulan sokkaa lasketaan eli neula nousee ja käy laihemmalla.
Sen minkä väännössä hävitään, se tehossa voitetaan ;)
Kkimi_
- Pyörä:
- Husqvarna SM125 '10, Ex Beta RR 50 Motard track '12
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 22.4.2012 19:43
Hassua, savut hävisi kuin tuhka tuuleen vaikka en oikeastaan säätänyt seosta yhtään. Johtuu varmaan öljystä koska laitoin castrollia tulemaan. Ennen castrollia oli jotain neste oilin omaa...
Jeba_96
- Pyörä:
- Peugeot Vivacity Silversport, Beta RR 50 Motard 70cc
- Paikkakunta:
- Paimio
- Liittynyt:
- 9.9.2010 19:05
nyt meni ihan perseellee jonitzi... Jos neula laskee alaspäin, seos laihenee ja jos neula nousee, seos rikastuu!
Rakkaudessa, kartingissa ja mopon virittämisessä ovat kaikki keinot sallittuja.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista