Voisikin kysyä ideoita täältä kun alkaa omat loppua
Eli mulla on tuommoinen wanha sykönen, jonka ostin vuosi sitten konevikaisena kun halavalla sain
. Viime kesänä sitten tein koneremontin missä uusittiin tiivisteet, runkolaakerit, stefat, mäntä (porattiin myös).
No konerempan jälkeen ilmeni tälläistä:
lähtee kylmänä kuin palmun alta, mutta kun motti käy vähän aikaa eli lämpenee niin se sammuu eikä starttaa ennen kuin on jäähtynyt.
No kovasti koitin kesällä säädellä kaasaria yms., mutta ei ollut vaikutusta.
Nyt viikko sitten kaivoin mopon tallista, kun se on vähän siellä tiellä niin koitin piruuttani, että lähtisikö se käyntiin, no toisella se sitten lähti, mutta sama homma edelleen kuumana sammuu jne...
Nyt älysin sitten katsoa tuleeko kipinää kun on kuuma. No, eipä tullut. Miä meinasin, että homma selvä ja seuraavana päivänä sytytyspuolaa hakemaan. Puola paikalleen kipinää tulee ja sitten koitetaan käyntiin ja lähti, mutta taas lämmettyä sama homma joka kerta. Mutta nyt tulee lämpimänä kipinääkin...
Kone on siis aivan vakio, katsastusta silmällä pitäen tehty.
Ainoastaan kaasariin on vahdettu isompaa suutinta, kun etsin vikaa. Nyt vissiin 62. Ja sitten on Bilteman Fiddy -vaahtomuoviputsari.
Joku isopoika sanoi, että kävisi laihalla, no on laitettu nut se 62 suutin ja säädetty kaasari muutenkin niin rikkaalle kuin saa mutta eihän se auta.
Nyt olenkin miettinyt että voiko ''vika'' olla ilmanputsarissa? Kun näissähän on se muovikotelomalli vakiona ja nyt tuo Bilteman putsari joka on ihan varmasti paljon.... ööööö... npo vähemmän tukkoisempi.
Voisiko putsarin vaihto vakioksi auttaa mitään? Jos jollain on nurkissa sellainen niin voisin vaikka lunastaa pois.
Eli mikähän mättää?
Kertokaa viisaammat.
Edit: 62 suuttimella tulppa nokinen mikä viittaa liian rikkaaseen seokseen ja 60 vaihdoin takaisin niin tulppa on ihan valkoinen eli taas liian laiha.