CPI SM/SX

zimi954
Pyörä:
MIkilon m96-sbn125
Paikkakunta:
orivesi
Liittynyt:
22.7.2012 22:45
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut zimi954 » 7.2.2013 8:24

Enpä ole ehtinyt vielä öljyjä vaihtaa,mutta tänää vaihdan. se on nyt aivan sama mulle että onko ne vilkut kiinni vai ei kun kerran hyvin toimii. Ja ei ne sähköt edes näytä miltään virityksil tä kun tein ne kohtuu siististi.
jerppalol
Liittynyt:
25.8.2012 10:06
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut jerppalol » 9.2.2013 22:46

Mikäköhän tossa tällä kertaa mahtaa olla... Kipinää tulee ja sähköstartilla kone pyörii normaalisti ja bensaakin tulee kaasarille
Darian199
Pyörä:
Cpi SM PRO -08, Yamaha WR 125x, Yamaha Neo's 1998, Yamaha Dt 50 -10, Yamaha Dt Lc "125" -86
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
15.8.2010 10:20
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut Darian199 » 10.2.2013 2:52

Helpompi auttaa jos kysyjä kertoisi mitä mopo tekee/ei tee
"Kaikki on sallittua jossei jää kiinni"
jerppalol
Liittynyt:
25.8.2012 10:06
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut jerppalol » 10.2.2013 9:39

oho, ihan ajatuksissani kirjotellut.... Mutra siis ei lähde käyntiin millään, sähköllä tai työntämällä
ALzZuu
Pyörä:
Ktm 125 exc -12
Paikkakunta:
Myllykoski
Liittynyt:
7.2.2011 20:16
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut ALzZuu » 10.2.2013 13:08

Pitäs tohon omaan kiinan ihmeeseen vaihtaa rattaat ja ketjut... riittääks 420-134 ketjut noihi vakiorattaisii (11-62) ? vai ostanko suosiol 420-140?
TuplaBonus
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
16.10.2010 13:33
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut TuplaBonus » 10.2.2013 13:50

Ainakaa moposportis ei uskaltanu se myyjä myyä mulle 134 lenkkisii ku ei ollu varma meneekö nii eiköhän ne kannata suosiolla ne 140 lenkkiset ottaa.
Aina voi lyhentää, mutta pidentäminen onki jo hankalampaa :D
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut Kääntä » 11.2.2013 21:46

zimi954 kirjoitti:Enpä ole ehtinyt vielä öljyjä vaihtaa,mutta tänää vaihdan.

Ai, no enivei, jos se toimii normaalisti nyt nii sielä on Pakko olla vaihdelaatikkoöljyt sisässä. Märkäkytkin ei voi toimia oikein jos sielä on normaali moottoriöljyt sisässä, tai sit ne on jotai 80-90 raskaskalustoöljyä.
Kerran hätäpäissäni lisäsin jokusen desin normaaliöljyä vaihteistoöljyjen joukkoon ku loppu kesken, huippuja keräs noin 35kmh
zimi954
Pyörä:
MIkilon m96-sbn125
Paikkakunta:
orivesi
Liittynyt:
22.7.2012 22:45
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut zimi954 » 12.2.2013 17:29

Kääntä kirjoitti:
zimi954 kirjoitti:Enpä ole ehtinyt vielä öljyjä vaihtaa,mutta tänää vaihdan.

Ai, no enivei, jos se toimii normaalisti nyt nii sielä on Pakko olla vaihdelaatikkoöljyt sisässä. Märkäkytkin ei voi toimia oikein jos sielä on normaali moottoriöljyt sisässä, tai sit ne on jotai 80-90 raskaskalustoöljyä.
Kerran hätäpäissäni lisäsin jokusen desin normaaliöljyä vaihteistoöljyjen joukkoon ku loppu kesken, huippuja keräs noin 35kmh


no mitäs ihmettä, meinaan ite en ole ikinä käyttäny mitään muuta kun normaalia moottoriöljyä vaihteistossa, ja aina on hyvin toiminu. tää oli eka kerta kun kokeilin ihan oikeesti tähän tarkotukseen tehtyä öljyä ja en huomannu mitään eroo, kaikki toimi samalla tavalla kun normaalilla moottoriöljyllä. ja nyt kun sanoit et on varmaan jotain raskaankaluston öljyä ni eipä ole, voin tässä myöntää että ihan normaalia moottoriöljyä on käytetty, todennäköisesti vielä halvinta eli motoxia :D
TuplaBonus
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
16.10.2010 13:33
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut TuplaBonus » 12.2.2013 20:56

Nyt saattanu olla siis kyseessä 4 tahtisen moottoripyörän moottoriöljy, joka on sisältänyt kytkimelle tarkoitettuja lisäaineita, ja onkin siis todennäköisesti täysin käypää tavaraa.

Mutta jos se on auton moottoriöljyä ollu nii sitten onki jo ihmettelemistä :D
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut Kääntä » 13.2.2013 16:50

Näin, mahdollisesti?
Normaali moottoriöljy nimittäin tekee nimenomaan sitä mitä sen pitää, voitelee ja pitää osat liukkaina. jos kytkinlevyjen väliin pääsee normaaliöljyä, ei oo väliä kuinka hyvät levyt sielä on nii luistaminen on taattu.
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut sasumeil » 13.2.2013 18:20

Itellä ainaki kävi kerra siten et piti kytkinpakka avata viikonloppuna enkä saanu muuta öljyä PVseen nii heitin täysin normaalia 4t moottoriöljyä. 10W30 eikä mitään lisäaineita. Toimi ihan siinä missä ennenkin ?
Tsekkaa pv proju!
zimi954
Pyörä:
MIkilon m96-sbn125
Paikkakunta:
orivesi
Liittynyt:
22.7.2012 22:45
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut zimi954 » 13.2.2013 19:04

siis puhutteko nyt kokemuksesta vai luulosta, koska kaiken järjen mukaan eihän se kytkin voi pitää jos sinne normaalia öljyä kaataa minkä pitäis vaan edistää liukkautta ym. mutta voin tässä ylpeenä sanoo että kaikissä pyörissäni on toiminu tavalline AUTON moottoriöljy laatikossa. voin nyt viellä luetella ne tässä ku jollaki on kuitenki jotain pätemisen tarvetta: suzuki pv, yamaha yz 80, samurai cross 110,cpi sm, rieju rs2, solifer ts50s ja derbi senda, kaikissa oon aina käyttäny auton tavallista moottoriöljyä ja mitään vikaa toiminnassa ei oo ikinä ollu.
nyt oli ensimmäinen ja viimenen kerta kun ostin lisäaineellista öljyä, koska siinä ei ollu mitään eroo normaaliin moottoriöljyyn verrattuna.
mutta tokihan joku voi kertoo kokemuksistaan jos on ollu ongelmia ku on käyttäny tavallista moottoriöljyä koska tätä on ihan mukava lukee :D
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut Kääntä » 13.2.2013 21:20

Samuraihin voikin laittaa moottoriöljyä.
Väitän että vielä tuut joskus huomaamaan sen eron. Mulla on vaikuttanu ihan vällttömästi heti ku seassa on ollu muuta ku lisäaineellista öljyä, joten puhun kokemuksesta, en luulosta.
Ite ruukaan silti pitää sitä öljyä mitä sielä pitäis olla, ihan mistä paikasta nyt onkaan kyse.
zimi954
Pyörä:
MIkilon m96-sbn125
Paikkakunta:
orivesi
Liittynyt:
22.7.2012 22:45
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut zimi954 » 14.2.2013 11:16

joo siis samuraihin ja riejuun voi laittaa, mut ne nyt sattu tulee siihen luetteloon vaan muodon vuoks mukaa. ja miten se sitten niinkun ilmenee se vika jos käyttää tavallista moottoriöljyä, koska kytkin on aina pitäny helvetin hyvin ja vaihteet toiminu ilman mitää rutinoita. et voin tällä 10v kokemuksella sanoo että kyllä se tavallinen moottoriöljy vaihteistossa pelaa ihan normaalisti jois ei siellä muut vikaa oo ja kaikki on oikein kasattu. tai sitten mulla vaan on käyny helvetin hyvä munki siinä ku kaikissa pyörissä on sattumalta toiminu normaali moottoriöljy.
ja siis kyllähän mäkin käytän yleensä öljyä semmosissa paikoissa mihin ne on tarkotettu. mutta merkistä ja hinnasta en välitä yhtää, kaikki on toiminu ja mitään vikaa ei oo ollu.
asia vois olla eri jos joskus ois varaa ostaa joku kulkupeli uutena niin että sitä pitäis sääliä ja näin. mut nyt oon edelleen sillä kannalla että normi moottoriöljy käy märkäkytkimen vaihteistossa ihan hyvi.
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut Kääntä » 14.2.2013 21:41

Ei se vaihteiston toimintaan mitenkään liitykkään, vaan kytkimen.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista