~tuning~
- Pyörä:
- Husqvarna 125
- Liittynyt:
- 9.9.2011 18:56
joo se on semmonen pallomainen ja siinä se mihin tulee ilman putsaruni se on semmone vähä niiku niissä SHA kaasareissa mutta rahapula pukkaa päälle ku derbin laitoin ni ois kivä onko siinä eroa vakio kejjoo ja miten se säätö laita
~tuning~
Onkimato
- Liittynyt:
- 23.5.2011 17:29
Pidä vakio keijo. Noi bingit on "vaikeita" säätää ja paljon kaikkea mahdollista joka vaikuttaa kaikkeen. Eli jos käy tuuri se toimii, mutta jos ei niin ei toimi.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
latezii
- Liittynyt:
- 6.10.2011 13:49
paljonko kulkee:
125cc skyteam moottori
22mikuni kaasari + powerfilter
16-30 ???
AapoV
- Pyörä:
- Honda Monkey -94
- Paikkakunta:
- Savitaipale
- Liittynyt:
- 27.3.2008 14:43
latezii
- Liittynyt:
- 6.10.2011 13:49
AapoV kirjoitti:Ehkä 80km/h
HUOM..toi kone on suoraa 125cc kevari monkeystä eli menee vakiona sen 80km/h... + isompi kaasari ja välit ni varmasti kulkee +90km/h koska nyt menee joku 75km/h ku keulii kaasust melkee joka vaihteella
AapoV
- Pyörä:
- Honda Monkey -94
- Paikkakunta:
- Savitaipale
- Liittynyt:
- 27.3.2008 14:43
Huom. mulla on 125cc kone mankissa suunnilleen samoilla välityksillä ja isommalla kassulla, kulkee ehkä just hikiseen 80km/h gepsiin
Onkimato
- Liittynyt:
- 23.5.2011 17:29
Aika laiska 125cc vissiin sitte. Mulla meni 110 kone ja 17-40 vai 17-42 väleillä jotain 80-85 gepsiin tasasella. 19mm Jinke kassu ja vapariputsari.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
MB93
- Pyörä:
- Honda FT500
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.1.2010 20:10
Pari faktaa: 22mm Mikuni on kevarimankin vakiokaasari, eikä keuli kaasusta. Itellä ainakin nappaa oikeasti kaasusta keulan pystyyn vain ykkösellä ja kakkosella. Ei sitä kolmosellakaan tarttee ku pikkasen nykästä niin lähtee mutta ei silloin enää keulita pelkkää kapulaa kääntämällä.
AapoV
- Pyörä:
- Honda Monkey -94
- Paikkakunta:
- Savitaipale
- Liittynyt:
- 27.3.2008 14:43
Onkimato kirjoitti:Aika laiska 125cc vissiin sitte. Mulla meni 110 kone ja 17-40 vai 17-42 väleillä jotain 80-85 gepsiin tasasella. 19mm Jinke kassu ja vapariputsari.
Loppuu välit kesken, ei siinä muuta. Pitemmillä väleillä satasen pintaan. Ja en tiedä mitkä on Skyteamin vaihteiston välitykset, niin jos ne on pitemmät kuin mulla niin voi hyvinkin kulkea kovempaakin kuin tuo 80km/h
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Ja jos on lyhyet välit, niin keuliihan se varmaan kaasusta, varsinki kevyemmällä kuskilla.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
vauhtimato11
- Paikkakunta:
- Siuntio
- Liittynyt:
- 17.9.2006 16:25
Noniin, nyt kaivattaisiin taas apua.
Monkey vm. 97 on siis itselläni ollut projektina. Koneelle ei olla mitään tehty ja pitäisi olla hyvässä kunnossa. Kun ostin mopon osissa niin myyjä vain sanoi että jako on päin pers****ä. Jako on nyt säädetty kuntoon (O, ja T merkki). Kuitenkin välillä käynnistettäessä kun moottori itse alkaa käymään ja joskus kun ajaa matalilla kierroksilla ja kuormittaa konetta niin ihan kuin (ei varmaa) mäntä osuisi kanteen. Kuuluu sellanen pieni napakka kilkatus aina kun mäntä tulee ylä-asentoon. Kun polkee ilman virtoja ja pyörittää konetta niin ei ota mihinkään kiinni.
Eikä siinä vielä kaikki. Nykyään kun vääntää kaasua ja sitten päästää kaasun niin kuuluu outoa räminää ilmeisesti kannen puolelta. Aina siis kun päästää kaasun. Ihan kuin siellä olisi jotain mikä on tosi väljää.
Kun taas ajaa normaalisti ja kaasu pohjassa niin ei mitään ongelmaa. Ei outoja ääniä ja kulkee hyvin.
Kokoonpano: kaikki muu on vakio paitsi 72cc sylinteri.
Osaisiko joku vihjata mistä voisi olla kyse? Mikä on pielessä? Kiitän kaikista vastauksista!
agetzy
- Pyörä:
- CRZ 140cc, Panther 110cc, Rieju RRX 50 -09, HVA SM 125
- Paikkakunta:
- Ilmajoki
- Liittynyt:
- 14.12.2009 18:29
Oletko katsonut, että venttiilivälykset kunnossa? Niiden lisäksi kilinän aiheuttajia ei taida kannessa olla jolleivat sitten keinuvipujen holkit ole aivan loppuun kuluneet...
Kuis muuten, saako vanhanmallin koneelliseen (1985) kanteen uusia messinkiholkkeja jostain? Tuossa mallissa nokka-akseli ei ole laakeroitu vaan laakerien sijasta siellä on holkit...
qwerty95
- Pyörä:
- Masai DB, ex Peugeot XPS
- Paikkakunta:
- Salo
- Liittynyt:
- 30.1.2011 17:01
Mitä kaikkea tarvitsee ostaa, kun pitäisi saada mankin kopio koneelle (jialing 50cc) 72cc sylinteri. Ei oo hirveesti tietoa näistä koneista... olen yrittänyt kalastella tietoa eri paikoista, mutta menee vaa sekasin ku jossain sanotaan jotain ja sit jossai taas toista
Onkimato
- Liittynyt:
- 23.5.2011 17:29
Josk oneessa on uudenmallin mäntä ja iskunpituus niin 72cc sylkkä ja mäntäsetti ja sitten jos kunnolla haluaa saada tehoa niin 47mm palotilalla oleva kansi tai 110cc kansi joka laskettu oikeaan kokoon.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
wolfire
- Liittynyt:
- 23.4.2012 6:46
moi! kyselen tässä että pitäiskö välejä vaihtaa kun monkeyssani on 16.dellorton phbg eikä kulje yli 60
sit meinasin että uuden putken tyylin/tehon takia hommaisin eli toimiiko tuo turbokitti monkeyssä vai onko se joku 2t tehari? senhän ei pitäs kyllä vauhtia tuoda? haluisin et monki kulkee 60-70 ihan vaan tuolla kaasarilla ja vakio pytyillä et kertokaa miten se onnistus/onnistusko ollenkaa ja välit ois hyvät silleen et kans keulimine onnistuu
kiitos.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista