Monkey viritys ja tekniikka

~tuning~
Pyörä:
Husqvarna 125
Liittynyt:
9.9.2011 18:56
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut ~tuning~ » 26.3.2012 15:22

joo se on semmonen pallomainen ja siinä se mihin tulee ilman putsaruni se on semmone vähä niiku niissä SHA kaasareissa mutta rahapula pukkaa päälle ku derbin laitoin ni ois kivä onko siinä eroa vakio kejjoo ja miten se säätö laita
~tuning~
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 26.3.2012 15:30

Pidä vakio keijo. Noi bingit on "vaikeita" säätää ja paljon kaikkea mahdollista joka vaikuttaa kaikkeen. Eli jos käy tuuri se toimii, mutta jos ei niin ei toimi.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
latezii
Liittynyt:
6.10.2011 13:49
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut latezii » 4.4.2012 12:38

paljonko kulkee:

125cc skyteam moottori

22mikuni kaasari + powerfilter

16-30 ???
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut AapoV » 4.4.2012 16:06

Ehkä 80km/h
latezii
Liittynyt:
6.10.2011 13:49
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut latezii » 5.4.2012 1:14

AapoV kirjoitti:Ehkä 80km/h



HUOM..toi kone on suoraa 125cc kevari monkeystä eli menee vakiona sen 80km/h... + isompi kaasari ja välit ni varmasti kulkee +90km/h koska nyt menee joku 75km/h ku keulii kaasust melkee joka vaihteella :D
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut AapoV » 5.4.2012 7:16

Huom. mulla on 125cc kone mankissa suunnilleen samoilla välityksillä ja isommalla kassulla, kulkee ehkä just hikiseen 80km/h gepsiin
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 5.4.2012 15:29

Aika laiska 125cc vissiin sitte. Mulla meni 110 kone ja 17-40 vai 17-42 väleillä jotain 80-85 gepsiin tasasella. 19mm Jinke kassu ja vapariputsari.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 5.4.2012 15:41

Pari faktaa: 22mm Mikuni on kevarimankin vakiokaasari, eikä keuli kaasusta. Itellä ainakin nappaa oikeasti kaasusta keulan pystyyn vain ykkösellä ja kakkosella. Ei sitä kolmosellakaan tarttee ku pikkasen nykästä niin lähtee mutta ei silloin enää keulita pelkkää kapulaa kääntämällä.
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut AapoV » 5.4.2012 17:01

Onkimato kirjoitti:Aika laiska 125cc vissiin sitte. Mulla meni 110 kone ja 17-40 vai 17-42 väleillä jotain 80-85 gepsiin tasasella. 19mm Jinke kassu ja vapariputsari.


Loppuu välit kesken, ei siinä muuta. Pitemmillä väleillä satasen pintaan. Ja en tiedä mitkä on Skyteamin vaihteiston välitykset, niin jos ne on pitemmät kuin mulla niin voi hyvinkin kulkea kovempaakin kuin tuo 80km/h
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 5.4.2012 18:24

Ja jos on lyhyet välit, niin keuliihan se varmaan kaasusta, varsinki kevyemmällä kuskilla.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
vauhtimato11
Paikkakunta:
Siuntio
Liittynyt:
17.9.2006 16:25
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut vauhtimato11 » 6.4.2012 14:17

Noniin, nyt kaivattaisiin taas apua.

Monkey vm. 97 on siis itselläni ollut projektina. Koneelle ei olla mitään tehty ja pitäisi olla hyvässä kunnossa. Kun ostin mopon osissa niin myyjä vain sanoi että jako on päin pers****ä. Jako on nyt säädetty kuntoon (O, ja T merkki). Kuitenkin välillä käynnistettäessä kun moottori itse alkaa käymään ja joskus kun ajaa matalilla kierroksilla ja kuormittaa konetta niin ihan kuin (ei varmaa) mäntä osuisi kanteen. Kuuluu sellanen pieni napakka kilkatus aina kun mäntä tulee ylä-asentoon. Kun polkee ilman virtoja ja pyörittää konetta niin ei ota mihinkään kiinni.

Eikä siinä vielä kaikki. Nykyään kun vääntää kaasua ja sitten päästää kaasun niin kuuluu outoa räminää ilmeisesti kannen puolelta. Aina siis kun päästää kaasun. Ihan kuin siellä olisi jotain mikä on tosi väljää.

Kun taas ajaa normaalisti ja kaasu pohjassa niin ei mitään ongelmaa. Ei outoja ääniä ja kulkee hyvin.
Kokoonpano: kaikki muu on vakio paitsi 72cc sylinteri.

Osaisiko joku vihjata mistä voisi olla kyse? Mikä on pielessä? Kiitän kaikista vastauksista!
agetzy
Pyörä:
CRZ 140cc, Panther 110cc, Rieju RRX 50 -09, HVA SM 125
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
14.12.2009 18:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut agetzy » 6.4.2012 14:35

Oletko katsonut, että venttiilivälykset kunnossa? Niiden lisäksi kilinän aiheuttajia ei taida kannessa olla jolleivat sitten keinuvipujen holkit ole aivan loppuun kuluneet...
Kuis muuten, saako vanhanmallin koneelliseen (1985) kanteen uusia messinkiholkkeja jostain? Tuossa mallissa nokka-akseli ei ole laakeroitu vaan laakerien sijasta siellä on holkit...
http://s757.photobucket.com/home/agetzy/index
qwerty95
Pyörä:
Masai DB, ex Peugeot XPS
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
30.1.2011 17:01
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut qwerty95 » 19.4.2012 17:16

Mitä kaikkea tarvitsee ostaa, kun pitäisi saada mankin kopio koneelle (jialing 50cc) 72cc sylinteri. Ei oo hirveesti tietoa näistä koneista... olen yrittänyt kalastella tietoa eri paikoista, mutta menee vaa sekasin ku jossain sanotaan jotain ja sit jossai taas toista :D
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 19.4.2012 18:07

Josk oneessa on uudenmallin mäntä ja iskunpituus niin 72cc sylkkä ja mäntäsetti ja sitten jos kunnolla haluaa saada tehoa niin 47mm palotilalla oleva kansi tai 110cc kansi joka laskettu oikeaan kokoon.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
wolfire
Liittynyt:
23.4.2012 6:46
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut wolfire » 23.4.2012 6:52

moi! kyselen tässä että pitäiskö välejä vaihtaa kun monkeyssani on 16.dellorton phbg eikä kulje yli 60 :nolo: sit meinasin että uuden putken tyylin/tehon takia hommaisin eli toimiiko tuo turbokitti monkeyssä vai onko se joku 2t tehari? senhän ei pitäs kyllä vauhtia tuoda? haluisin et monki kulkee 60-70 ihan vaan tuolla kaasarilla ja vakio pytyillä et kertokaa miten se onnistus/onnistusko ollenkaa ja välit ois hyvät silleen et kans keulimine onnistuu :nörtti: kiitos.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista