ViTSi
- Pyörä:
- HM derabage rr 50 (EX) , KTM exc 125, Montesa cota 123, rex 50 skootteri, Kawasaki kx250f
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 26.10.2010 20:15
Koita säätää kaasari. Se auttaa oikeesti huomattavasti jos on vähän säädöt ollu pyllyllään. Tietopankista löytyy artikkeli 2-t kaasarin säätöihin. Ylensä vakio mopoissa on liian pieni pääsuutin muutenki. Välejä vaihtamalla luultavasti saat myös kovempaa kulkemaan.
Eikai sun virittämistä varten tarvii kokonaan uutta pyörää ostaa? jos takuun loputtua ohitat sen rajottimen ja kattelet vähän välejä niin saa kulkemaan ainakin alle verojen
Käy katsomassa galleria! Kommento sekä arvioi!
KisaKirppu
- Liittynyt:
- 3.1.2014 0:22
OK! Se kaasari säädettiin siellä huollossa, niin sen pitäisi olla kunnossa. Mutta tietääkö kukaan mitkä on HM CRM derapage RR vakiovälit? Mopon mukana tuli 14 piikkinen eturatas, niin auttaisiko se tuomaan yhtään lisää nopeutta? Ja ehkä hieman tyhmä kysymys, mutta jos vaihtaa välityksiä, niin tarviiko ketjuja lyhentää tai mitään?
Sitten semmosen huomasin kun huollosta ajelin kotiin, että kun ajaa vaikka 44 ja ei ole kääntänyt kaasua vielä täysille. Mutta sitten kun kääntää enemmän niin mopo alkaa pätkiä ja ikäänkuin " tukehtuu" eikä pääse yhtään kovempaa! Ennen huoltoa kun ajeli niin 50 vauhissa rajotin otti vastaan ja " rätisi ". Huoltoa ennen siis mopo kulki kovempaa kun ryyppy oli puoliksi päällä viasta johtuen!
Ja joo mulla on vielä takuuta jäljella puolitoista vuotta niin ei jaksaisi ajella 44 niin kauaa... Ja tuo rajottimen ohittaminen voi mennä ilmeisesti helposti pieleen ja voi olla mulle liian vaikeeta, niin helpointa olisi varmaan ostaa vanhempi mopo viritettäväksi!:D
Viimeksi muokannut KisaKirppu päivämäärä 13.6.2014 17:11, muokattu yhteensä 1 kerran
ViTSi
- Pyörä:
- HM derabage rr 50 (EX) , KTM exc 125, Montesa cota 123, rex 50 skootteri, Kawasaki kx250f
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 26.10.2010 20:15
Juurikin tuo että ryypyllä kulkee kovempaa viittaa liian pieneen pääsyyttimeen. Kun laittaa ryypyn päälle niin nopeuden pitäisi laskea ja kone ikäänkuin tukehtuu. Ei ne ylensä huollossa niitä juurikaan säätele muutakun että on sinnepäin.
Jos isomman rattaan laitat sinne niin ei ketjuja ainakaan lyhentää pidä
pitemmät välit niin kiihtyvyys huononee mutta kulee kovempaa. Tosin en nyt sit tiiä ton power up järjestelmän kanssa... Vakiovälit oli kai 10/62. Joku korjaa jos väärin muistan.
Ei se rajottimen ohittaminen vaikea homma tainnu olla. Teet huolella niin etköhän pärjää.
Käy katsomassa galleria! Kommento sekä arvioi!
KisaKirppu
- Liittynyt:
- 3.1.2014 0:22
Joo, mutta nytkun ryyppy on korjattu ja kaasarit säädetty sunmuuta niin ryyppy päällä se siis tukehtuu. ( ennen huoltoa ei tukehtunut ) mutta jos vain nopeasti laittaa ryypyn päälle ja melkein heti pois niin mopo kulkee parin kilometrin matkan nopeampaa kuin jos ei olisi laittanut ryyppyä hetkeksi päälle. Onko tuosta ryypyn hetkeksi päälle laittamisesta haittaa moottorille?
edb1
- Liittynyt:
- 21.6.2014 20:36
Moi!
Kertokaa kun vaihdan villoja putkeen niin pitääkö ne popniitit porata poijes ja Juhannuksia kaikille
ViTSi
- Pyörä:
- HM derabage rr 50 (EX) , KTM exc 125, Montesa cota 123, rex 50 skootteri, Kawasaki kx250f
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 26.10.2010 20:15
Jep, popniitit otetaan veke niin että poraat sen niitin kannan kokosella terällä läpi. Sit vaa villoja vaihtaa.
Käy katsomassa galleria! Kommento sekä arvioi!
edb1
- Liittynyt:
- 21.6.2014 20:36
ViTSi kirjoitti:Jep, popniitit otetaan veke niin että poraat sen niitin kannan kokosella terällä läpi. Sit vaa villoja vaihtaa.
Vähän tyhmä kysymys mutta kummasta päästä otan auki putke ?
ViTSi
- Pyörä:
- HM derabage rr 50 (EX) , KTM exc 125, Montesa cota 123, rex 50 skootteri, Kawasaki kx250f
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 26.10.2010 20:15
Helpointa varmaa avaa molemmista päistä.
Käy katsomassa galleria! Kommento sekä arvioi!
Henkka98
- Pyörä:
- Cagiva Raptor 125//Hm Crm 50 Competition 2011
- Liittynyt:
- 17.11.2011 20:19
Nyt tarvitaan apua ja äkkiä! Tietääkö kukaan, että sopiiko jonkin muun mopon, esim. Dt:n kytkinvaijeri hemmiin, vai joutuuko ostamaan maahantuojalta alkuperäisen?
Henkka98
- Pyörä:
- Cagiva Raptor 125//Hm Crm 50 Competition 2011
- Liittynyt:
- 17.11.2011 20:19
Kytkinvaijeri asia selvisi ja maahantuojalta on tulossa alkuperäinen. Seuraava kysymys onkin, että minkä vuosimallin 250 CRF:n katteet sopisi hemmiin mahdollisimman pienellä muokkauksella, vai käykö jotkin katteet peräti suoraan? Jossain muistan lukeneeni että 2006 vuosimallin katteet sopisi.
aleksii_
- Pyörä:
- HM Crm 50 Derapage
- Liittynyt:
- 12.9.2013 19:24
Mulla ois tuo HM Crm 50 derapage nii oisko kellää tietoa mistä tähän saa uudet rattaat, vissiin maahantuojalta mutta olen kuullut että aika kalliita ovat. Käykö tähän esim. riejun rattaat tms? voisko joku linkittää.
Henkka98
- Pyörä:
- Cagiva Raptor 125//Hm Crm 50 Competition 2011
- Liittynyt:
- 17.11.2011 20:19
Katsoppas edelliseltä sivulta nuo muutama laittamani viesti..
pv99pv
- Pyörä:
- Hm crm Derapage rr50 2010
- Liittynyt:
- 22.9.2010 7:51
Mitä välejä teijän hemmeissä on?
Ja paljonkohan ottais huippuja 14-60 väleillä?
Mulla on tommone 2010 derapage rr
aleksii_
- Pyörä:
- HM Crm 50 Derapage
- Liittynyt:
- 12.9.2013 19:24
Itellä on hemmissä 11-60 välit ja menee niillä sen 65-70. Asiasta toiseen, oisko kellää tietoa mistä hemmiin saisi uuden kytkinvaijerin ? maahantuojalta kyllä saa mutta käykö esim joku muu kuin se alkuperäinen vaijeri ?
someguy
- Liittynyt:
- 6.7.2014 22:43
Oisko kellää vaikka kuvaa tai selitystä miltä tuo mittariston bensa valo näyttäisi ku itellä ei mitää hajuu toimiiko jos bensa loppuu että varoittaako ennen sitä. Olisi kiva jos jollain olisi
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista