Puch-moottoriset Tunturit

Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 3.7.2012 16:21

Reetuhai2 kirjoitti:Laita siihen vaijeriin lukkopihdit ja käytä pilkkikytkintä.
Parempi on että käärii sen vaijerin hanskan ympärille ja hanska käteen. Ei tartte pelata/pelätä irtoilevien lukkopihtien kanssa liikenteessä.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 3.7.2012 17:39

Voi ny helevetin perkele. Se klipsi johon kytkinvaijerin se ruuvi laitetaa koneen puolella katkes. Kellää tietoo millä pistäis kiinni? Koitin kemiallista metallii ja epoksii eikä kumpikaa toiminu.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 3.7.2012 20:56

Mee ilman kytkintä pyöräteitä pisin pikku hiljaa, ja koita välttää pysähtymisiä. Kaupungissa jos asut, tuskin kannattaa lähteä mihinkään.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 3.7.2012 21:54

Ite joskus johonki hetkelliseks patentiks sain tinapallon laitettuu. Ja jos ne lukkopihdit on laitettu vaijeriin kunnolla, ni aika epätodennäköstä on että lähtee irti. Ite ajelin useemman kuukauden DT:llä ja pilkkikaasulla, lukkopihdeillä. Ikinä ei irronnu.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 3.7.2012 22:02

Itellä ne on irronnu aina vaikka olis mitkä bachot tai stalvillet olleet. Jonkun aikaa pysyy, mutta sen jälkeen on jo vaijerin pää niin muussina että irtoaa. Tunassa voi olla ohkasemmat vaijerit mitä DTssä ja siihen lisättynä päälle vielä taiwanlaatu. Käden ympärillä omasta mielestä vaijeri parempi, ei tartte alkaa virittämään mitään ja on varmatoiminen.
deseiner
Pyörä:
Tunturi Supersport -82 Tunturi raaseripappa -?? Yamaha TZR 125 -90
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.7.2011 20:36
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut deseiner » 4.7.2012 21:08

Minkä keulat sopivat Supersporttiin? Eikö ainakin jonkun tigerin keulat sovi?
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 4.7.2012 22:07

Tigerin levykeula on hyvä muuten mutta moposta tulee takakenonen vähän harrikkamallinen. Tämä tietty korjaantuu kun laittaa taa korkeemmat iskarit.
deseiner
Pyörä:
Tunturi Supersport -82 Tunturi raaseripappa -?? Yamaha TZR 125 -90
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.7.2011 20:36
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut deseiner » 4.7.2012 22:11

No jostain sitte etsimään tigerin keulaa... Ei kellään ois myydä halvalla keulaa + jarru hilppeitä?

edit. Tai ihan Supersportin omaa keulaakin saa tarjota.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 4.7.2012 22:15

Throttlella on tai ainakin on ollut jo jonkun aikaa myynnissä tollanen paketti. Kysele häneltä.
deseiner
Pyörä:
Tunturi Supersport -82 Tunturi raaseripappa -?? Yamaha TZR 125 -90
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.7.2011 20:36
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut deseiner » 4.7.2012 22:22

Okei, kiitos tiedosta pitää kysellä.
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 5.7.2012 23:21

Onhan se vielä myynnissä, ilmo vain vanhentunut.
deseiner
Pyörä:
Tunturi Supersport -82 Tunturi raaseripappa -?? Yamaha TZR 125 -90
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.7.2011 20:36
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut deseiner » 6.7.2012 13:12

Lähteekö SS:n rungosta irti ne ohjauslaakereiden "vastakappaleet"? Kun se alempi on murtunut ja pitäis vaihtaa vai yritänkö hitsata sen?
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 6.7.2012 23:51

Lähtee lyömällä irti. Meinasitko varmasti alalaakerin pesää joka on rungossa kiinni?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 7.7.2012 1:22

Tuli ny mielee et jos ei saada tota kytkinhommaa kasaan että tekisin semmosen ''suicide shifterin''. Elikkäs jarrupolkimesta tanko irti, siihen kiinni vaijerinpätkä ja toinen pää jotakin kautta kytkimeen että jarrupoljinta painamalla vois räplätä kytkintä. Vaihdepolkimen tilalle tulis joku laitos sillee et se tulis pensatankin kohdalle ni vaihteita vois vaihtaa käsin. Takajarrun pystyis sit laittamaa kytkinkahvalle niiku skoottereis. Mitäs mieltä ootte?
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 7.7.2012 1:40

Eli meinaat rakennella 30-luvun tyyliin käsivaihteet ym?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista