DT/X-Limit 2004-> Viritys

Villeftw
Liittynyt:
25.4.2012 21:29
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Villeftw » 26.6.2012 21:10

Moro! Jos joku viisais osaisi kertoa mistä johtuu kun porasin ton moricin 5millisellä terällä. Nyt mopo menee 65km/h mittarin mukaan, mutta välillä mopo rajoittaa ittensä 30km/h nopeuteen, eikä päästä kierroksia vapaallakaan yli viiteen palkkiin. :roll:
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut korker0 » 26.6.2012 22:27

Nonnniis, minkä vuojen malli sulla on ? Liikkeessä sanottiin että 2012 mallissa ei pysty ennää poraamaan, ja sen takia monella hajonnu boksi.
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 26.6.2012 22:46

Ja mikähän siinä -12 mallin moricissa olis erona...
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Villeftw
Liittynyt:
25.4.2012 21:29
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Villeftw » 26.6.2012 23:36

Ihan 2012 malli dt on. Kaverille oli liikkeessä porattu moricci ja oli 2012 dt :|
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut korker0 » 27.6.2012 0:31

No ainakin näin malaguteissa oli, eli varmasti sama mikä kaverilla. Kerrottu siellä hänelle, että ei kannata porailla moricceja koska monella pojalla oli menny pieleen poraus, ja uutta oli pitäny tilalle hankkia. Pitänee kattoa, miten 2012 mallissa moric eroaa vanhempiin malleihin .
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
jan96_
Liittynyt:
27.6.2012 1:41
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut jan96_ » 27.6.2012 1:52

Moro mulla on, detsoni 06 vuosimalli. kuri pois putkesta, pipercross, välit 11-62 kulkee gp:ssään 65-67.
vanhalla omistajalla oli enoxi kiinni, juuri ennen ostoa hän laittoi vakioputken kiinni , onko mahdollista että on täällä hetkellä liian iso suutin? tuntuu ettei kiihtyisi oikein, keskikierroksilla ei oikein liiku... ;)

kiitos jo vastaajille!
-pyrtsi
Pyörä:
Cpi Oliver -06
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
13.6.2010 0:21
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut -pyrtsi » 27.6.2012 2:08

Villeftw kirjoitti:Moro! Jos joku viisais osaisi kertoa mistä johtuu kun porasin ton moricin 5millisellä terällä. Nyt mopo menee 65km/h mittarin mukaan, mutta välillä mopo rajoittaa ittensä 30km/h nopeuteen, eikä päästä kierroksia vapaallakaan yli viiteen palkkiin. :roll:


Ittellä ainaki hyytyili todella erikoisesti ja toimi oudosti poraamisen jälkee. Sit vaihoin reilusti isomman suuttimen 95 -> 115 niin ongelmat loppu ja rupes pelittään normaalisti.
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Miiggael » 27.6.2012 12:40

Juu sama mulla, jouduin laittaa heti isompaa suutinta jostain syystä.
jan96_ kirjoitti:Moro mulla on, detsoni 06 vuosimalli. kuri pois putkesta, pipercross, välit 11-62 kulkee gp:ssään 65-67.
vanhalla omistajalla oli enoxi kiinni, juuri ennen ostoa hän laittoi vakioputken kiinni , onko mahdollista että on täällä hetkellä liian iso suutin? tuntuu ettei kiihtyisi oikein, keskikierroksilla ei oikein liiku... ;)

kiitos jo vastaajille!
Voi olla, kato suuttimen koko ja laita pienempää.
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 27.6.2012 19:49

jep tuosta täällä moni vinkuu että eihän se moric mitenkää suuttimen kokoon vaikuta vaan näyttääpä vaikuttavan.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 27.6.2012 22:31

Mä sitten ainakin vingun, ja niin kauan kunnes joku kertoo mulle, millä perusteella kierrosrajotin vaikuttais seokseen/suuttimen kokoon? Paitsi siinä tapauksessa jos mopo jo valmiiks on käyny laihalla, ja rajottimen poisoton jälkeen sen on huomannut kun on kiertäny enemmän.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Qeltti
Pyörä:
Yamaha Dt
Liittynyt:
14.7.2010 23:43
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Qeltti » 27.6.2012 22:43

"Samalla tavallahan" putkessa oleva kuri esttää sen ettei kierräkkään niin paljoa, mut se nyt onkin ehkä hieman eriasia..
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 27.6.2012 22:51

Reetuhai2:
Paitsi siinä tapauksessa jos mopo jo valmiiks on käyny laihalla, ja rajottimen poisoton jälkeen sen on huomannut kun on kiertäny enemmän.

^Tuo voi olla ihan totta.
MUtta joo putken kurihan "tukkii" mopoa niin se vaikuttaa siten sit suuttimen kokoon

Itse en oo ikinä porannu omaa moricia tai mitään, mut kaverilta oli kurit pois sen jälkeen porattiin ja suutin jouduttiin vaihtamaan isompaan ;) Kuri putkesta oli otettu siis jo kauemmin aikaa sitten pois ja säädetty niille virityksille
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Miiggael » 27.6.2012 23:50

No siis kyllä sen jo siinä, että se ei enään käynnisyny ilman ryyppyä sen moricin poraamisen jälkeen, kun aiemmin käynnisty ensimmäisellä polkasulla. :roll:
putsipa
Pyörä:
(ex) KTM 125 EXC -08
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
11.8.2011 22:28
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut putsipa » 28.6.2012 2:29

Kuinkas moni lenkkiset ketjut pitää olla 11-60 välityksille. Ei taida 140 lenkkiset riittä vai ?
Onkos kellään ohjeita miten vaihtaa jäähdytysnesteet ? Otanko vaan jäähdytysneste säiliöstä sen letkun irti ja valutan siitä johki purkkiin. Tarkotus olis ottaa sylinteri auki, nii pitäs saada sieltäki se tyhjäks siitä nesteestä. Mites tämä onnistuu ? :s
Viimeksi muokannut putsipa päivämäärä 28.6.2012 14:16, muokattu yhteensä 1 kerran
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 28.6.2012 9:06

Vesipumpun alin ruuvi pois, ja sitte avaat syylärin korkin varovasti, se pruiskauttaa nesteet ulos siittä ruuvin reiästä. Sitte ku sieltä on kaikki tullu, ni teet mitä teet. Tämän jälkeen sulla on ostettuna laimentamatonta jäähynestettä, jota laimennat sopivasti johonki kannuun tai purkkiin, tai sitte sulla on laimennettua nestettä ostettuna.

Kaadat syylärin täyteen, laitat mopon käyntiin, voit puristella vesiletkuja ja kun veden pinta laskee syylärissä ni lisäät sen mukaan.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista