heinone_
- Liittynyt:
- 17.4.2014 19:05
ManteliC kirjoitti:kun lisään jäähytysnestettä, nii kaadanko vaan vai pitääkö se ilmata jotennii
riippuu vähä et jos oot ensin tyhjentäny koko järjestelmän ni sit helpoin tapa on ottaa se syyläristä kanteen menevä letku irti syyläristä ja kaataa siitä nesteet niin kauan että siitä mistä otit letkun alkaa tulla nesteitä ulos, ja thats it tättärää.
ManteliC
- Pyörä:
- Derbi drd pro- ex Yamaha Aerox
- Liittynyt:
- 30.6.2013 15:08
Juu siis täl hetkel jäähytysnestettä on mutta säiliö näyttää että ne on minimissä nii ajattelin lisätä
heinone_
- Liittynyt:
- 17.4.2014 19:05
ManteliC kirjoitti:Juu siis täl hetkel jäähytysnestettä on mutta säiliö näyttää että ne on minimissä nii ajattelin lisätä
no ei siin sit mittää, säiliöön vaa pikkase lisää nestettä
probleema
- Liittynyt:
- 3.5.2014 11:28
Minun pitäisi vaihtaa omaan derbiini stefat, kampiakseli ja runkolaakerit. Onko kuinka vaikea homma, on hyvät työkalut, kamera ja isä joka osaa jonkin verran auttaa. Ainut mikä puuttuu on kokemus moottorin purkamisesta. Eli kannataako purkaa itse vai viedä liikkeeseen (mutta pitäisi käydä ensin koko kesä töissä että olisi varaa viedä ja mopolla ei vois ajaa sinä aikana)
ManteliC
- Pyörä:
- Derbi drd pro- ex Yamaha Aerox
- Liittynyt:
- 30.6.2013 15:08
Todellaki ite vaihtaa! Ite kans aika alottelija, mutta huomannu että tekemällä oppii!
heinone_
- Liittynyt:
- 17.4.2014 19:05
probleema kirjoitti:Minun pitäisi vaihtaa omaan derbiini stefat, kampiakseli ja runkolaakerit. Onko kuinka vaikea homma, on hyvät työkalut, kamera ja isä joka osaa jonkin verran auttaa. Ainut mikä puuttuu on kokemus moottorin purkamisesta. Eli kannataako purkaa itse vai viedä liikkeeseen (mutta pitäisi käydä ensin koko kesä töissä että olisi varaa viedä ja mopolla ei vois ajaa sinä aikana)
tee ite tietty :3 netistä löytyy kattavasti ohjeita ja räjäytyskuvia googlailemalla! kuten tossa jo todettiin ni tekemällähän sen oppii
probleema
- Liittynyt:
- 3.5.2014 11:28
Kiitoksia vastauksista.. enköhän selviä ite tästä projektista tekemällä oppii nänhän se on. Purkaminen kyllä luonnistuu mutta kasaaminen taitaa olla hiukan hankalampaa. Pitää tässä ens viikonloppuna tehä kun on aikaa
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Onhan toi aika monimutkainen kone, kaikkine irrallisine vaihderattaineen, prikkoineen ja holkkineen, sekä omalaatuisine asennuskikkoineen. Jos haluat että homma tulisi onnistumaan edes ekoilla 5 kasauskerralla, 50 virheellisen kasauskerran sijaan, niin suosittelen ettimään youtubesta derbin koneen purku/kasausvideoita ja seuraamaan kädestä pitäen jokaisen kohdan läpi, jotta näiltä ikäviltä "mitä vittua, miksei tää vitun vaihteisto vielkää toimi mähän kasasin tän räjäytyskuvien mukaan" jne... -fiiliksiltä vältyttäisiin ja kone saataisiin ajoon mahd. pian. Hommaa varten kannattaa hankkia simppeli 2-haarainen ulosvetäjä, joka tekee lohkojen irroituksesta 100% helpompaa ja magneeton ulosvetäjän, jolla nimensä mukaisesti vedetään magneetto irti (melkein mahdotonta saada irti ilman ulosvetäjää). En nyt kuitenkaan ala selostamaan sulle koko remppaa tähän viestiin, vaikka mieleni saattaisikin tehdä niin, mutta tule vain sitten aina kysymään apua täältä jos jokin homma tuntuu liian ylitsepääsemättömän vaikeelta, me ollaan valmiina auttamaan.
probleema
- Liittynyt:
- 3.5.2014 11:28
hessuhopotin kirjoitti:Onhan toi aika monimutkainen kone, kaikkine irrallisine vaihderattaineen, prikkoineen ja holkkineen, sekä omalaatuisine asennuskikkoineen. Jos haluat että homma tulisi onnistumaan edes ekoilla 5 kasauskerralla, 50 virheellisen kasauskerran sijaan, niin suosittelen ettimään youtubesta derbin koneen purku/kasausvideoita ja seuraamaan kädestä pitäen jokaisen kohdan läpi, jotta näiltä ikäviltä "mitä vittua, miksei tää vitun vaihteisto vielkää toimi mähän kasasin tän räjäytyskuvien mukaan" jne... -fiiliksiltä vältyttäisiin ja kone saataisiin ajoon mahd. pian. Hommaa varten kannattaa hankkia simppeli 2-haarainen ulosvetäjä, joka tekee lohkojen irroituksesta 100% helpompaa ja magneeton ulosvetäjän, jolla nimensä mukaisesti vedetään magneetto irti (melkein mahdotonta saada irti ilman ulosvetäjää). En nyt kuitenkaan ala selostamaan sulle koko remppaa tähän viestiin, vaikka mieleni saattaisikin tehdä niin, mutta tule vain sitten aina kysymään apua täältä jos jokin homma tuntuu liian ylitsepääsemättömän vaikeelta, me ollaan valmiina auttamaan.
näin tehdään mutta vois ko joku linkata jonkun derbin purku ja kasaus videon kun ite en meinaa löytää
ManteliC
- Pyörä:
- Derbi drd pro- ex Yamaha Aerox
- Liittynyt:
- 30.6.2013 15:08
Ja niinkun sanoit, että sulla on kamera käytössä, nii käytä myöskin sitä ja paljon!
probleema
- Liittynyt:
- 3.5.2014 11:28
Eksyy ehkä aiheesta mutta tekeekö Forten kampiakselilla mitään?
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
probleema
- Liittynyt:
- 3.5.2014 11:28
kiitoksia avusta enköhän seleviä
ManteliC
- Pyörä:
- Derbi drd pro- ex Yamaha Aerox
- Liittynyt:
- 30.6.2013 15:08
Ja kaipa nuo forten kampurat kestää ihan hyvin, kuhan et mitää HE-vehettä oo väsäämässä
Samppa1993
- Pyörä:
- Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
- Paikkakunta:
- Heinola
- Liittynyt:
- 6.12.2009 14:14
Itse väsäsin vaneri levystä lohkon aukasemiseen työkalun
Kampuran magneeton puoleisen pään vieressä on m10 vai olikohan m12 pultteja varten ihan tyhjät kierteet joihin saa lohkojen ulosvetäjän kiinni.
Osista sen verran, että 05 vuoden ja vanhempaan koneeseen varma valinta on motoforcen std kampura. SKF:n laakerit ja hyvät stefat.
http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... 24632.htmlUudempaan koneeseen kait tuo satasen naraku voi olla ihan ok.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista