En jaksa tähän enään jankuttaa sitä samaa, pysy mahdottomissa kuvitelmissasi, tai tule järkiisi, ota kaasarin halkieikkauskuva käteen, ja totea ettei se ruuvi vaikuta, vaikka kuinka reippaasti sitä jenkailisit suuntaan tai toiseen.Ei tarvii kirjottaa joka viestiin samaa asiaa. Vielä muistutan KÄÄNSIN REILUSTI SEOSRUUVISTA.
Neulan vaikutus alkaa 1/4 kaasulla, tai oikeastaan jopa sitä ennen. Kutakuinkin neulan vaikutus alkaa suunnilleen siitä, mihin seosruuvin vaikutus loppuu. Siinä on se lyhyt avauma, jossa ne vaikuttavat päällekkäin. 1/2 kaasulla vaikutus on suurin, ja siitä puolikaasusta eteenpäin sen vaikutus pienenee, ja 3/4 kaasulla ja siitä eteenpäin se ei sitten enään erityisemmin vaikutakkaan.Ja neula toimii itseasiassa 1/4 osa kaasulla.
Suosittelisin, että luet Tiittasen kirjasta sen kaasuttimen säätö osion. Sivu 104 on täyttä asiaa, siinä ei ole liikaa lukemista, ja siinä tulee kutakuinkin kaikki ohjeet, mitä kaasarin säädöstä pitää tietää. Pensapinnan säätöjutuista ei kannata välittää, koska sitä ei yleensä säädetä oikeen mihinkään suuntaan.
Joo, nämä on näitä vittumaisimpia tilanteita mitä kaasarin säädössä tulee vastaan. Ite joskus kaverin mopoa säätelin, ja oli vähän samanmoisia oireita. Ohjeita näin netin välityksellä on vähän hankala antaa, koska en tiedä miten se mopo käyttäytyy, mitä ääniä pitää, miten kulkee yms. yms.mitä tekisit jos ennen piikin alkua röpöttää ihan hirveesti mutta täyskaasulla ajettaessa ei saa tarpeeks bensaa? Neula ylös ja isompi suutin?
Ensiksi pitäisi tietää, että kiihdytys ilmeisesti tehdään koko ajan kaasu pohjassa? Jos tehdään, ei säädetä mitään muuta kuin suutinta, koska muut eivät siinä kohtaa enää vaikuta paljoa seoksen syntyyn. Siitä sitten koittamaan vaikka pienemmällä suuttimella mitä mopedi sanoo, jos meni paremmaksi, hyvä, jos huonommaksi, laitetaan se isompi suutin takasin, ja aletaan koittamaan niitä isompia suuttimia.