Monkey viritys ja tekniikka

Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 29.4.2012 10:56

No toimii se periaatteessa niin, muttei saa suoraan koneelta, eli joutuu inasen enemmän säätämään.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
veeam
Liittynyt:
30.4.2012 14:06
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut veeam » 30.4.2012 14:10

Terve! Itselläni on solifer enduro vm. 09. Eikös siinä ole sama kone mikä mankissa? Sitä tässä vain että miten puristukset saisi tarkistettua/säädettyä? Tuntuu että vääntö olisi kadonnut :/ Ja sitä vielä että miten venttiilivälykset säädetään? Kiitos jo etukäteen! ::)
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 1.5.2012 1:00

Vilkaiseppa tämä topic, siellä on keskustelua kyseisestä mallista.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 1.5.2012 20:55

Terve! Tos kaverilta saisin melko halvalla samurai 110cc konee jossa ei oo valopuolaa, niin saako tosta jotenki jännitteensäätäjän kautta ne valot palamaan sytytysvirrasta tms ? Ja sitten että miten ? vai jätänkö vaan suosiolla ostamatta ?
Tsekkaa pv proju!
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 1.5.2012 21:01

Et saa. Toki voit laittaa vakiosähköt.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 1.5.2012 21:03

Ku kysees ois skyteam manki nii ei taidakkaan nii helposti onnistua ?
Tsekkaa pv proju!
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 2.5.2012 15:56

Jos Skyteamin hössäkän siihen laittaa niin pitää vaihtaa se koko s-startin "lohko", saattaa olla että joutuu kierteet vääntämään kanssa lohkoon että saa sen startin lohkon siihen kiinni. Paitsi jos on s-startillinen se Samurain kone niin sit riittää periaatteessa että vaihdat vaan magneetonkopan (tai jos turhaa työtä haluaa tehdä niin pelkän staattorin).

Ite näkisin helpoimmaksi ja järkevimmäksi että tilaat vaikka Ebaystä valopuolallisen staattorin siihen koneeseen.
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 2.5.2012 16:02

Eli ymmärsinkö oikee et samuraissa ois magneetto samalla lailla kute Skyteamis ? eli vauhtipyörä ois koneessa kiinni ?

EDIT: tajusin just et mullahan ois ylimääränen Skyteamin staattori mis valopuola, meneekö suoraa ?

EDIT2: Luin myös huhua että PVn valopuola kävis samuraihi, sellanenki multa löytys ?
Tsekkaa pv proju!
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 2.5.2012 23:04

Vauhtipyörähän on koneessa kiinni enivei (varmaan ajatusvirhe sulla tossa), staattorin paikka vaihtelee. Eli sun pitää saada siitä varmuus onko se kone mitä oot ostamassa s-startillinen vai ei (niitä voi olla kyl yälpuolisellakin startilla, mut ne on aika harvinaisia), jos siinä on startti niin sit voit periaatteessa vaan vaihtaa sen ylimääräisen staattorin siihen.

Jos se on normaali eli ilman s-starttia niin joko modaat kiinni sen Skyteamin starttihöskän tai ostat sen uuden staattorin.

http://www.ebay.co.uk/itm/Stomp-Pit-Bik ... 324wt_1194

Esim. tossa olis, en kyl mee varmaks sanomaan onko valopuolaa, varmista se ennenku tilaat.
PV:n valopuolasta en osaa sanoa.

E: Tai sit ostat tästä tuon staattorin, 30€ ei oo paha hinta.
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 3.5.2012 13:43

Selvä peli, täytyy miettiä
Tsekkaa pv proju!
Sakaaali
Pyörä:
KTM exc 125
Liittynyt:
14.5.2011 19:18
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Sakaaali » 4.5.2012 9:37

Itse sain fuden 110cc koneesta valot ulos. Arvailin vaan piuhat ja antaa sähköä jonkunverran valoille. Ei ainakaan poliisit ole valittaneet.
verneris
Pyörä:
Rieju Mrx 2009 Honda Monkey 1983
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
6.10.2011 17:30
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut verneris » 10.5.2012 9:38

moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=53901&theme=1 käyks toi giannellin putki 110cc loncinii?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 10.5.2012 17:59

Kyllä sopii, mutta tuo on ihan paska putki ja kallis. Vakio on parempi (kiinamankin vakio).
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
-JJari-
Pyörä:
Suzuki S1 Supermoto/Usd (EX)/Honda monkey/Yamaha Dt 125cc
Paikkakunta:
Konnevesi
Liittynyt:
14.2.2009 10:56
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -JJari- » 11.5.2012 14:04

mistä sais mankiin uuden vakiopytyn ja männän ? ite en ole löytäny kun mbf motolta 56€ pytty ja mäntä siihen päälle muutaman kympin, saisko jostain siis vielä halvemmalla?
vauhtimato11
Paikkakunta:
Siuntio
Liittynyt:
17.9.2006 16:25
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut vauhtimato11 » 12.5.2012 21:10

Osaako joku viisaampi kertoa että voiko ja miten säätää Mankin nokkaketjun kireyttä. Tällähetkellä manki toimii hyvin mutta pitää pientä rohinaa käydessään koska löysä nokkaketju rallattaa. Miten sitä siis kiristetään? Siinä sylinterin kyljessähän on yksi ruuvi mutta en ole tajunnut miten säädetään ja onko se edes oikea ruuvi? Pitääkö purkaa paljonkin?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista