DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 18.2.2013 18:36

No joo, ehkä vähän huonosti selitetty, mutta kyllä sen derbissäkin huomasi kun oli loppuun ajetut ketjut kun laittoi kireelle niin ketju ei pyörinyt oikein siinä rattaalla vaan näytti siltä, että ketju meni piikkien päällä.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut korker0 » 18.2.2013 22:44

Itellä huomas loppuaikoina, että helvetin kuluneet koska taaksepäin työntäessä ketjut ikäänkuin jäivät rattaiden väliin, ja sitten sinkosivat siittä poissa ratisten. Kannattaa kumminkin uusia ketjut ja rattaat, ei ole kuin noin. 50-70e homma, riippuen mitkä ketjut ostaapi.
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 19.2.2013 20:49

Miksi mittaristossa näkyy vuorotellen 12p ja 6p silloin kun on virrat pois?

E: Viisaana ensin kysyin, sitten luin aloistusviestin. :lol:

Pääset mittarin "säätötilaan" ottamalla akun (penkin alla) johdot irti ja laittamalla ne pienen odotuksen jälkeen takaisin. Silloin mittarissa välkkyy neljä eri asetusta; | 6P ENDR | 12P ENDR | 6P SMOTARD(?) | 12P SMOTARD(?) |. Oikea asetus selviää penkin alta katsomalla tyyppikilvestä. Oikean asetuksen saa hyväksyttyä painamalla Mode-nappulaa, jolloin mittaristo käynnistyy


Mikä sitten noista on se oikea asetus? Olen painat muuten vaan sitä mode nappulaa ja ei kyllä mitään ole tapahtunut. Tämän suorittaa, niin ei tarvi olla mopon käynnissä?
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 19.2.2013 21:13

no virrat pitää tietenkin olla päällä kun valihet sen.
Ja tossahan sanotaan että miten katotaan oikee asetus :roll:
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 19.2.2013 21:18

Miten voi olla näin tyhmä, oisko parempi mennä nukkumaan. :lol:
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut siimo- » 20.2.2013 9:52

Ja vielä kertauksena muillekkin jos ei muistu tai "jaksa" irroitella penkkiä. Eli täällä Suomessa saa kaikkiin valita tuon 6p asetuksen, koska 12p asetuksella näyttää kierrokset puolet vähemmän. Ilmeisesti tarkoitettu eri sytytysjärjestelmällä oleville mopoille. Joten tiivistettynä 6p mtrd motomalleille ja 6p endr enskoille.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
jondee58
Pyörä:
Malaguti XSM 2010
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
6.4.2012 18:53
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jondee58 » 20.2.2013 17:44

Joopa joo.. Meni tos kaasuvaijeri poikki, ni päätin sit samal ottaa koko kaasarin irti ja pestä sen kaikinpuolin, hukkasin sit neulan ja neulansokan, no kävin uudet ostamas. Pesun ja kasauksen jälkeen pistin käyntiin niin röpöttää ja savuttaa huolella ( eli siis käy IHAN liian rikkaalla) Samat säädöt siis kuin ennen putsausta ja toimi silloin hyvin. Missä vika? Neulan asentoa olen vaihdellut mutta sillä ei ole ainakaan suurta vaikutusta, joten ilmeisesti neulassa jokin vika..?
Viimeksi muokannut jondee58 päivämäärä 20.2.2013 18:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 20.2.2013 18:21

Onhan sama neula kuin aijemmin? Käytitkö seos/ilmaruuvia irti? Jos käytit, oletko kokeillut sitä säätää?
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
jondee58
Pyörä:
Malaguti XSM 2010
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
6.4.2012 18:53
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jondee58 » 20.2.2013 18:25

En tiedä onko sama kuin aiemmin.. Aikaisempi hukkui ( se oli vakio ) , menin vaan crossipyörästä pyytämään uutta neulaa PHBN kaasariin ja sen antoivat (tais olla w7 jos muistan oikein, en sit tiedä mikä vakio on.) Ja ei, en koskenut mihinkään säätöruuviin.

E: Sain muuten nyt pelaamaan, mutta kun lähin ajamaan nii kierrokset vaa pomppi ja välil huus viimist päivää kytkin pohjas ja loppujen lopuks tankkauksen jälkeen hyyty eikä lähten enää käyntiin... Epäilen ilmanputsaria? Aattelin laittaa jotain vaahtomuovista, pipercrossin tyylistä putsaria, mites hyvin noi menee toho detsin runkoon ottaako iskari vastaan?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 21.2.2013 3:15

Kyllä se Piperi siellä kestää, osu iskariin tai ei. Ja voi siihen tehä jonku 90 asteen mutkan ettei osu pahemmin iskariin.

Milläs pesit kaasarin? Miten putsasit?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jondee58
Pyörä:
Malaguti XSM 2010
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
6.4.2012 18:53
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jondee58 » 21.2.2013 17:25

Bensalla ja perus hammasharja :DD Kyllä se puoli taitaa olla kunnossa, kun ton putsarin suodattimen pesin ja laitoin takas ni kävi jo paljo paremmin :)
detsi0808
Liittynyt:
8.3.2012 22:39
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut detsi0808 » 23.2.2013 18:53

detsi0808 kirjoitti:Virtaa tulee kyllä ihan tulpanhattuun asti mutta ei tarpeeksi plajon :D että oisko puola rikki ?

Reetuhai2 kirjoitti:Paljon on lähtövirta magneetolta ja missä vaiheessa se alkaa laskee, paljonko on virtaa tulpanhatussa?

En saa magneeton lähtövirtaa mitattuu, mut moriccii tule 12v, moricist puolaa menee vaa 2,5v :roll:
Deeteemann
Pyörä:
Yamaha DT50R, Solifer Export -73
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.9.2010 21:12
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Deeteemann » 24.2.2013 0:38

Saako kiertokanki liikkua kampurassa sivuttain? itellä se lonksuu siinä meleko omituisesti..
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 24.2.2013 3:10

Kyllä se sivuttain liikkuu, mutta pystysuunnassa ei saa liikkua.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Deeteemann
Pyörä:
Yamaha DT50R, Solifer Export -73
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.9.2010 21:12
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Deeteemann » 24.2.2013 14:00

Juujuu, no mikähän tuossa detsissä on vikana, ku tuntuu et tehoja katoais? Sitku vettää urku auki kutosella nii vauhti alkaa tippumaan ja siinä 40km/h:n kohdalla vetäsee aina takarenkaan lukkoon? Muutenkaan ei kule ku sen 50km/h ja ei kiihdy, sitten se pitää sellaista elämääkin ihmeellisempää ääntä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista