Eli kyseessä oli vm2012 Aprilia sx ja olin vaihtamassa siihen vaihteisto öljyjä MOtul merkkiset sisään laitton ja viikon päästä huomasin että pohjasta tulee öljyä semmosesta mutterista moottorin pohjassa joka piti löysätä ennen öljyjen vaihtamista mikä voisi olla vikana??? Löysäsinkö mutteria liika vai mikä on ???
Oot todennäkösesti vääntäny kierteet joko sieltä pultista tai sitte ite koneesta. Käytäppä se pultti irti ja laske öljyt sieltä pois. Tarkista onko ne kierteet menny sitte siitä pultista vai koneesta. Jos pelkän pultin kierteet on menny ni selviät siitä uuen pultin ostolla, mutta jos ne kierteet on menny koneesta joudut tekemään/teetättämään uuet kierteet sinne koneeseen.
Mikä vikana? Ajoin ihan normaalisti ja satoi aika paljon vettä.. Sit yhtäkkiä kierrokset tippui ja mopo sammui. Eikä lähde käyntiin. Mikä siihen nyt tuli. Kipinä löytyy. Tarviis nyt niitä vastauksia!!
Nyt tarviis nopeesti apua! Mun apikka on siis 2010 sx ja tähän asti toiminut normaalisti. Pari päivää sitten kun olin lähdössä kouluun niin mopo ei lähtenyt polkemalla käyntiin (normaalisti max.2 polkaisulla lähtee) Mutta mopo lähti työntämällä käyntiin. Ostin uuden tulpan mutta se ei auttanut. Tämä vika on havaittavissa vain kylmällä koneella, lämpimänä lähtee polkaisulla käyntiin. Joten osaatteko sanoa missä on vika?
Varmaan kannattaa katsoa että kaikki kytkimeen liittyvät liikkuvat/vetävät osat ovat kunnossa ja paikallaan jos kerran välillä toimii ja välillä ei ja samallahan ku sitä konetta availeesiinä niin kannattaahan ne kytkinlevyt sieltä vaihtaa.
Mikä vois aprilia sx vuosimallissa 2010 olla vikana, kun jos mopo on ollut vesisateessa esim. Koulun pihassa ja koulun jälkeen kun yrittää lähteä kotiin niin lähtee käyntiin, mutta kuuluu semmoinen sähkön sirinää ja sammuu siihen eikä lähde enää läyntiin. (Tulpanhattu vaihdettu)
Samanlainen sirinä kuuluu myös, kun ajat ja hiljennän risteykseen jolloin meinaa sammua siihen
Joten kertokaa jos on ollut samanlaisia ongelmia ja miten ootte korjannu
mul on sx 2010 joka ei oo pesun jälkeen käynnistyny kunnol. eli ennen se käynnisty tosihyvin ilma mitää ryyppyä yhellä polkasulla, nyt se yrittää ekalla polkasulla ja saattaa käynnistyäki mut sammuu heti. Mutta jos ei lähe käyntii ekalla ni sit ei lähe ollenkaa. Joten mikähä tos mahtais olla?
Nyt tarvis mielellään nopeesti apua. En tiedä missä tätä olisin kysynyt, mutta miten pakoputken kiinni ruostuneet pultit saa auki? Auttaako lämmitys/uskaltaako sitä tehdä? Vai jokin muu keino?
Ihan reippaasti vaan lämpöä, mielellään koko suomea siinä sivussa polttamatta, ja annat pultin jäähtyä, ennen ku menet koskemaan siihen. Jos ei aukea ekalla yrityksellä, niin toistat koko homman. Lämmöllä niitä kiinni ruostuneita pultteja on saatu ja tullaan saamaan auki.
Käynnistys akselista lukkorengas meni rikki ja hidastusjousi(?) lähti pois paikoiltaan ja alko pitää kolinaa kierrosten mukaan, nyt sain polkimen toimimaan mutta vielä kuuluu kolinaa. Tuossa video
kapi_00 kirjoitti:mul on sx 2010 joka ei oo pesun jälkeen käynnistyny kunnol. eli ennen se käynnisty tosihyvin ilma mitää ryyppyä yhellä polkasulla, nyt se yrittää ekalla polkasulla ja saattaa käynnistyäki mut sammuu heti. Mutta jos ei lähe käyntii ekalla ni sit ei lähe ollenkaa. Joten mikähä tos mahtais olla?
nii että olisko kellää mitään neuvoja tähä. lähtee kyllä työntämällä. ni jos jollai olis ollu vaik samanlaista vikkaa ni mite ratkes