kas1
- Pyörä:
- Gas Gas ec 50 Rookie -06
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 1.7.2006 21:00
Jep jep. Nyt kun vielä kokeilin sitä, että avaa lämpimänä sen syylärin korkin, niin kuului ihan pieni sihahdus ja vähän lensi nesteitä syyläristä ulos kun oli ihan täynnä. Alan jo luottamaan siihen, että kyllä se on vaan siitä kiinni, että säädöt liian rikkaalla =D
Pitää säätää sitten kohilleen kun pääse taas tuolla ajamaan! =)
Ja taas vaihteeks muuten rupes syyläri vuotamaan jostain sieltä alareunasta, pitää huomenna käydä ostamassa jotain paikkaus mömmöö taas siihe..
Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
Tinauta suosiolla se syyläri äläkä leiki millään paikkaustahnoilla.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
kas1
- Pyörä:
- Gas Gas ec 50 Rookie -06
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 1.7.2006 21:00
Topsa- kirjoitti:Tinauta suosiolla se syyläri äläkä leiki millään paikkaustahnoilla.
Tinauta?
En oo tuommosesta ennen kuullutkaan..
Ja pitääpi sen verra vielä tuosta gg:n ongelmasta jauhaa, että tuli mieleen, voisiko kytkipuolen stefa aiheuttaa tuollaisen ilmiön jos vuotaa? Eli vielä kerran, oireita on mm: savuttaa kohtuullisen paljon, kiertää tukkosen olosesti jne.
Vai kävisikö mopo silloin ollenkaan?
Nyt kuitenkin lähtee hyvin käyntiin ja pysyy tyhjäkäynnillä hyvin.
Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
Käytät tinauksessa, mikä siinä on niin uutta?
Voi, yleensä vaan ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan, ja lähtee huonosti käyntiin.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
kas1
- Pyörä:
- Gas Gas ec 50 Rookie -06
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 1.7.2006 21:00
No ei se tinaus uutta olekkaan, mutta se, että syylärinkin voi tinauttaa oli uutta =D Sitä tässä hämmästelin..
No pitää kokeilla nyt sitten ensin ne kaasarin säädöt vielä, jos ei auta niin pitää kahtella sitä stefaa.. Saakos sitä pelkän kytkinkopan irroituksella vaihdettua? Vai pitääkö lohkot avata?
TooByAas
- Pyörä:
- tön
- Paikkakunta:
- Lapua
- Liittynyt:
- 14.2.2008 17:30
Se on sitten joku tyyppivika gassuissa. Mulla hajos kaks syyläriä samasta kohtaa, toinen oli uus(200e...) ja se hajos 1kk sisällä. Mä vaan raakasti löin kemiallista metallia vuotokohtaan
Tinauttaminen = juottaminen, jos yhtään selventää.
Savuuttiko silloon kun koitit sitä 65 suutinta? Jos savuutti niin varmaan vuotaa se stefa, ja sen saa kyllä vaihdettua ilman että ottaa lohkoja erilleen. Justiin toiseen topiciin selitin kuinka sen saa, mutta selitetään ny täälläkin
Eli yksinkertaisesti väännät jonkun pienen puuruuvin meisselillä siihen stefaan ja nyppäät pihdeillä irti.
kas1
- Pyörä:
- Gas Gas ec 50 Rookie -06
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 1.7.2006 21:00
Noniin hyvä homma!
Pitääpä se melkein vaihtaa jos säädöt ei auta.
Monessa mopossa on ollu vaan se, että magneeton puolen stefan on saanut vaihdettua "ulkopuolelta", mutta kyktinpuolen stefaa ei ole saanut vaihdettua pelkästään kytkinkoppaa irrottamalla. Aina pitäny ottaa lohkot levällee..
Mutta hyvä jos tässä sen saa vaihdettua!!
Kun ei muuta kuitenkaan ole vielä menossa vaihtoon, niin hieman turhauttaisi koko mottia avata yhden stefan takia..
Muistaakos kukaan sitä kytkinpuolen stefan kokoa?
judetskin
- Pyörä:
- Gas Gas ec50 rookie 2005
- Liittynyt:
- 29.1.2011 1:24
Minkäslaisii toimenpiteitä suosittelette ku 15tkm tulee täyteee?
TooByAas
- Pyörä:
- tön
- Paikkakunta:
- Lapua
- Liittynyt:
- 14.2.2008 17:30
sploz
- Pyörä:
- tulee pian :)
- Liittynyt:
- 11.3.2011 16:46
Ja fiksu ihminen putsaa samalla esim. kaasarin ja ilmanpuhdistimen, öljyy vaijerit sun muut kuntoon samalla kun kerran tulee mopoa purettua.
kas1
- Pyörä:
- Gas Gas ec 50 Rookie -06
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 1.7.2006 21:00
Jos jollain tarvetta isommalla imukaulalle, 21mm kaasarille, malossin hiilari läpille ja pipercrossille- tai metrakitin putkelle tarvetta niin yv:llä tavoittaa! Suottaapi lähtiä koko paketti joulun kunniaks aika halavallakin
sploz
- Pyörä:
- tulee pian :)
- Liittynyt:
- 11.3.2011 16:46
Kyllä on brembo ihan eri maailmasta kytkinsylinterinä kun toi ajp. Tajuttoman hyvän tuntunen, pehmeä ja samalla tukeva. Eikä tarvi kokoajan olla säätämässä ja miettimässä että no taasko se ja se tiiviste vuotaa
Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
Eikö kannattanukki vaihtaa
Vois itellekki tilata sylinterit ja tehä kytkimen vivun vetämiseen työsylinterin
Kyllä skootterissakin huomas brembojen laadun, pysähty muuten ku seinään seittemän kympin vauhdista
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
sploz
- Pyörä:
- tulee pian :)
- Liittynyt:
- 11.3.2011 16:46
Joo, kannatti todella!
Ei tosiaan tullut päätä eikä häntää siitä ajp:n kahvasta ja kokoajan meni se tiiviste ruvelle ihan kuin orava olisi syöny sitä joka yö ja välillä tippui se tappi mikä työntää sitä mäntää sun muuta.. Itte kans ajanu nitrolla ja niissähän on joka puolella nää brembot ja ne jarrut on tosiaan !tehokkaat! Pitääpä harkita jos tekis kevariin vaikka käppärin tollasesta brembon sylinteri&satula setistä
tolonext
- Pyörä:
- Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
- Liittynyt:
- 1.7.2009 19:01
tolonext kirjoitti:Mikäs vikana ku ajelin semmosen 30 km matkan. ekan kerran ongelma ilmeni 1.5km kohdalla että booa kierrokset laskee ihan minimiin tai sammuu kokonaan.monesti auttaa se että kytkinpohjaan räppää kaasua sitte yrkin irti rullailee parimetriä ja sitten lähtee uudelleen käyntiin jos kus ei lähe sillenkää käyntiin vaa pitää työntää lämpimästä tallista lähtee hyvin ja puolen tunnin päästäki ulkona mutta ku on usseemman tunnin nii ei lähe. tulpan oon vaihtanu (br8es) katoin että onko taas tippunu suutin vaa ei ollu puhistin suuttimenki ja huomasin että kaasuttimen ja ilmanpusärin välissä oleva kumiholkkissa oli halkeama ilmanputsarin puolella sen laitoin tiivistemassalla kuntoon. vaan ei vieläkään toimi? mikä neuvoksi?
Tuohon vikaan päätin hankkia paremman kaasarin dellorton phgp 19 noh ei toimi vieläkään pienellä kaasumäärällä pelaa jotenki ja kun laittaa enemmän kaasua booa heti sammuksiin. 105,110 ja 125 suutinta ollaan kokeiltu ja eroa ei huomaa ollenkaan. kaasarin kanssa on joku vapaa ilmasuodatin. eli missä vika voisi olla koska vika on kummallakin kaasuttimella melkein sama. nyt tuolla 19 kaasarilla välille leijuu ja välillä röpöttää. Voisiko joku auttaa olen paininut tämän asian kanssa noin kuukauden verran
EDIT: vielä tuohon semmonen että ajettu on noin 15000-17000 ja männällä ajettu n.6000 viriä tecnigas e nox
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista