Puch-moottoriset Tunturit

zamppade
Pyörä:
Gas Gas ec 50 rookie. Tunturi Trial.....
Paikkakunta:
vihti
Liittynyt:
17.4.2009 16:56
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut zamppade » 17.7.2012 22:19

kauan..
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 18.7.2012 20:24

Mother of God! Pakko se on nyt uskoa kun moisesta kuva heitetään eteen. Harvinaista. Kyllä tuosta 100€ ainakin kehtaisi pyytää, kun ihan JPC:n orggis mäntäkin näkyy löytyvän. Just muuten romppeilla pyörittelin 43.50 kokoista JPC:n mäntää kädessä, kovasta hinnasta johtuen jäi ostamatta.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
zamppade
Pyörä:
Gas Gas ec 50 rookie. Tunturi Trial.....
Paikkakunta:
vihti
Liittynyt:
17.4.2009 16:56
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut zamppade » 18.7.2012 22:38

löytyy siihen lisää uusia mäntiäkin:)
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 18.7.2012 22:38

Kyllä tosta omasta mielestä 150€ voisi varmasti joku maksaa.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 19.7.2012 23:42

Tänään hain pytyn+männän porautuksesta. Pääsee taas pepiskalla ajeleen 8)
'80 Trial
Pyörä:
1980 Tunturi Trial
Paikkakunta:
Vantaa.
Liittynyt:
17.3.2011 21:36
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut '80 Trial » 20.7.2012 9:44

Sellanen (tyhmä) kysymys, että pitääkös kondensaattorin saada maita siitä magneeton pohjalevystä?

Mulla kävi nimittäin niin, että kun tilasin Tunturiin uuden konkan Voimakoneelta silloin joskus, se oli Forten valmistama tarvike. No sehän ei tietenkään sopinut siihen Magneeton pohjalevyyn, joten kairasin pohjalevyn reikää hieman suuremmaksi Dremelillä. Sitten tuo sopi hyvin paikalleen...

Nyt kun pistin kaikki sähköosat vaihtoon, kun Tunturi hyytyi täysin, hainkin osat Mopo Sportista ja tämä kondensaattori olikin saman kokoinen kuin se alkuperäinen, eli pienempi. En sit tiennyt että pitäisikö sen saada maata, joten tiivistin raon alumiinisuikaleella, ja nyt sopii hyvin paikalleen.

Vähän harmittaa kuitenkin, pitää tehdä erikokoisia noitakin. :roll: Ja Juu, konehan on se Puch VZ50N4.
"I Step On A Gas And Motor Running Wild - I Can't Imagine For A Better Sound"
Pappis Clubiin
Liittynyt:
2.9.2011 19:13
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Pappis Clubiin » 22.7.2012 19:59

Öljyä rupesi vuotamaan vaihdetangon tyvestä,siis stefa kaiketi mennyt rikki.Mites sen saa helpoiten vaihdettua?mistäs sen uuden stefan saa eli minkäs kokoinen se on?
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Betaversio » 22.7.2012 21:32

Tarkoitat ilmeisesti vaihdepolkimen akselia... Siinä on (ainakin uudemmissa, neljävaihteisissa pucheissa) tiivisteenä vain o-rengas, ja uusimalla sen saat öljyt pysymään sisällä. Siihen sopii joku normaali O-rengas, ja uuden saat käytyä hakemassa suurinpiirtein mistä tahansa hydrauliikka / koneosia myyvästä liikkeestä. O-rengas pidetään paikallaan prikalla ja seigerrenkaalla, ja jos otat vanhan o-renkaan malliksi, sopivan kokoinen pitäisi löytyä ihan vertaamalla. Seigerrengas, prikka ja o-rengas lähtee irti ihan moottoria avaamatta kunhan ensin irrottaa vaihdepolkimen ja moottorin sivupellin. Jollain meisselillä sitten vaikka ronkkii sen o-renkaan ulos sieltä.

80 trial: Kondensaattorissa on ideana saada maadoitettua kondensaattorin runko maihin. Jos kondensaattori ei saa maata, sytkä ei toimi. :)
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Pappis Clubiin
Liittynyt:
2.9.2011 19:13
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Pappis Clubiin » 22.7.2012 22:29

[quote="Betaversio"]Tarkoitat ilmeisesti vaihdepolkimen akselia... Siinä on (ainakin uudemmissa, neljävaihteisissa pucheissa) tiivisteenä vain o-rengas, ja uusimalla sen saat öljyt pysymään sisällä. Siihen sopii joku normaali O-rengas, ja uuden saat käytyä hakemassa suurinpiirtein mistä tahansa hydrauliikka / koneosia myyvästä liikkeestä. O-rengas pidetään paikallaan prikalla ja seigerrenkaalla, ja jos otat vanhan o-renkaan malliksi, sopivan kokoinen pitäisi löytyä ihan vertaamalla. Seigerrengas, prikka ja o-rengas lähtee irti ihan moottoria avaamatta kunhan ensin irrottaa vaihdepolkimen ja moottorin sivupellin. Jollain meisselillä sitten vaikka ronkkii sen o-renkaan ulos sieltä.

No mites siis tällainen vm-75 kaksi vaiheinen pappis,onkos kanssa siihen helppo vaihtaa eikä tarvii kuin vaihde steba ottaa irti ja saa vaihdettua sen sfetan?
'80 Trial
Pyörä:
1980 Tunturi Trial
Paikkakunta:
Vantaa.
Liittynyt:
17.3.2011 21:36
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut '80 Trial » 23.7.2012 10:10

Betaversio kirjoitti:80 trial: Kondensaattorissa on ideana saada maadoitettua kondensaattorin runko maihin. Jos kondensaattori ei saa maata, sytkä ei toimi. :)


Kiitos tästä, siinä tapauksessa täytyy laittaa seuraavallakin kerralla alumiinia väliin jos tuo konkka taas on tuollainen pienempi versio. 8)
"I Step On A Gas And Motor Running Wild - I Can't Imagine For A Better Sound"
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 23.7.2012 20:00

Pappis Clubiin kirjoitti:No mites siis tällainen vm-75 kaksi vaiheinen pappis,onkos kanssa siihen helppo vaihtaa eikä tarvii kuin vaihde steba ottaa irti ja saa vaihdettua sen sfetan?


Sama homma. Jollain vain kaivaa se stefa pois ja stefapesän putsauksen jälkeen uutta tilaan. Kannattaa pyhkäistä pikkasen vaseliinia siihen stefan reikään, menee helpommin akselille ja pidentää hieman käyttöikää.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 23.7.2012 20:31

Ja on mukavampi sitten joskus ottaa pois.
Pappis Clubiin
Liittynyt:
2.9.2011 19:13
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Pappis Clubiin » 23.7.2012 21:49

Mäkistation kirjoitti:
Pappis Clubiin kirjoitti:No mites siis tällainen vm-75 kaksi vaiheinen pappis,onkos kanssa siihen helppo vaihtaa eikä tarvii kuin vaihde steba ottaa irti ja saa vaihdettua sen sfetan?


Sama homma. Jollain vain kaivaa se stefa pois ja stefapesän putsauksen jälkeen uutta tilaan. Kannattaa pyhkäistä pikkasen vaseliinia siihen stefan reikään, menee helpommin akselille ja pidentää hieman käyttöikää.


Mistäs tuollaisen stefan saa helpoiten hommattua että on oikean kokoinen ja varmasti pitää oilit sisällä??
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 23.7.2012 22:00

Mistä tahansa hydrauliikkaliikkeestä, sieltä samasta paikkaa mistä O-renkaan menet ostamaan
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 23.7.2012 22:06

Mahtaako 65cc JPC Autisa mennä suoraan Pappa Tunan lohkoihin, vai täytyykö avartaa? Ja ottaako jäähyrivat runkoon?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista