GileraSMT2013
- Liittynyt:
- 4.3.2014 15:44
Juu kiitos. Elikkäs se ilman ja bensan suhde säätyy suutinta vaihtamalla? Onko se johto sellainen musta vai läpinäkyvä jos osaat sanoa?
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Periaatteellisesti kyllä. Tarkemmin ilmaistuna pääsuutinta vaihtamalla säädetään bensiinin määrä oikeaksi käytettävän ilman suhteen täyskaasulla. Muita kaasun asentoja varten kaasarissa on vaihdettava/säädettävä neula, seosruuvi, ryyppysuutin ja tyhjäkäynnin säätöruuvi.
Imuputken, eli ilmanputsarilta kaasuttimelle johtavan putken etsintää helpottaa se tieto että se on kaasuttimelle tulevista liitännöistä ainoa johon peukalosi mahtuu sisään. Ne pienemmät letkut taas tuovat kaasarille bensiiniä ja kaksitahtiöljyä sekä antavat bensahanalle alipainetta.
GileraSMT2013
- Liittynyt:
- 4.3.2014 15:44
Morjes. Otin ton kaasarin kuristuksen irti mut kertojaas onko vaikea ottaa sitä alkukäyrän ja paisarin välistä pillikuristusta pois? Miten onnistuisi japaljon kulkisi enemmän?
GileraSMT2013
- Liittynyt:
- 4.3.2014 15:44
Onko toi suutin vaikea vaihtaa?
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
MIljoonien kysymyksien mies. Ensinnäkin. AInakin omassa värkissä sen kurin saa paisarin ja alkukäyrän välistä irti silleen, että aukasee aluks alkukäyrän ja paisarin liitoskohdasta ne 3 ruuvia. SItten pytystä 2 ruuvia irti. Lyöt putken vaikka hukkaputkesta kiinni ruuvipenkkiin, ja rälläkällä hiot koko kurin helvettiin. Tällä meni 89 mittariin vakioväleillä joskus parhaimmillaan, jotka kyllä oli v*tun pitkät omasta mielestäni, kun kokoajan piti huudattaa vaihteet loppuun. Nyt 13-65 ja menee talvella sen 70-75 mittariin. Eli 62-68 km/h normisti.
Koska alkukäyrä on niin helppo irrottaa niin voihan sitä vähän vaan hioa pois ja lähteä koittamaan. Tämä kokemus siis koettu 2011 vuoden smt:llä.
Suuttimen taas saa vaihdettua silleen, etä vähän aukasee niitä siihen meneviä ilmanputsarin letkuja jne. ja kallistaa kaasaria vähän. Sitten pitkällä ruuvimeisselillä sieltä swingin välistä avaamaan kohon ruuveja. Sitten vaan otat kohokammion pois, ruuvaat suuttimen keskeltä pois ja isompi tilalle, ja sitten katsot että koho menee oikeaan koloonsa ja kiristät sen suorassa kiinni.
Itse teen sen niin etten edes availe niitä ilmanputsarin juttuja ja pähkäilen että mitenkäs helvetti saan sinut nyt avattua, mutta koita keksiä jotain.
Pakokaasu
- Pyörä:
- Husqvarna Smr 125 '13
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 10.12.2013 21:35
Miten ton vakio kilventelineen saa pois ? Otin kaikki maholliset ruuvit siitä pois ja se heilu paljon, muttei irronnu. Pitäskö ottaa ne takakatteet pois et sen sais pois vai mitä ?
Ja pyörä on Smt -13.
braap
G1LLe
- Liittynyt:
- 19.12.2013 0:11
voiko jotenkin tehdä imukaulan ja kaasarinvälistä liitoskumia itse kun tuntuu aina hajoavan jos ostaa jostain? samalla kyselisin miten saisi vähän tehoa/vääntöä gilera smt kun holkki on otettu pois hukkaputki tukittu ja kaikki muutkin kurit poistettu ja menee vinguttamalla alamäkeen vain 65km/h?
GileraSMT2013
- Liittynyt:
- 4.3.2014 15:44
Joo kyselisin kans millee vakio kilventeline lähtee pois
Sako600
- Liittynyt:
- 30.4.2012 12:02
Ei se auta ku värkätä niin kauon mopon kimpussa, että se kilventeline lähtee irti. Jos ei meinaa irrota niin testatkaa ottaa ne takakatteet pois. Eihän oo vilkkujen tai takavalon johdoista kiinni?
Ei taida olla niin yksinkertasta tehdä sitä liitoskumia siihen ja luulen, että ostamalla saisi parhaan.
Onko kaasari hyvissä säädöissä, ei oo imuvuotoja ja moottori on iskussa? Luulisi nyt sen lujempaa kulkevan nuilla vireillä
G1LLe
- Liittynyt:
- 19.12.2013 0:11
säädöistä en mene takuuseen mutta moottori on kyllä ihan hyvässä kunnossa
ja jos joku vielä voisi linkata 17.5mm dellortoon liitoskumin kun ei tahdo löytyä mistään
_tonyvaltteri
- Pyörä:
- Gilera RCR '07
- Paikkakunta:
- Mäntsälä
- Liittynyt:
- 16.7.2013 23:12
Gilera savuttaa tosi paljon antaessa kierroksia ja hetken ajon jälkeen änkässä lilluu öljyä. Mistä tää vois johtua? Sitten ku sammuttaa ni änkkä savuttaa vielä hetken ja haisee erikoiselta, tavallaan palaneelta.
G1LLe
- Liittynyt:
- 19.12.2013 0:11
tony itellä kans sama ja miettiny että mikä on
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Jossain määrin kaksitahtikoneen ominaisuus. Tuorevoitelua käytettäessä kannattaa tarkistaa että järjestelmän säätöviivat ovat kohdakkain ja seosvoitelun osalta harkita käytettävän seoksen suhteen muuttamista, järkevissä rajoissa toki. Laadukkaampaan 2T-öljyyn siirtyminenkin voi auttaa. Mutta kuten mainittua, kaksitahtikoneen ominaisuutena on palamattoman öljyn poistuminen pakokaasun mukana.
GileraSMT2013
- Liittynyt:
- 4.3.2014 15:44
Hei kun ottaa alkukäyrän ne kaks ruuvia koneesta auki niin tarviiki vaihtaa sinne heti uudet tiivisteet
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Ite en oo ikinä edes käyttänyt mitään tiivisteitä pakoaukon ja alkukäyrän liitoksessa, sen voi aivan yhtä hyvin kasaa vanhalla tiivisteellä, kuin jättää kokonaan laittamatta.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista