Derbin huolto ja ongelmat #1

Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 18.12.2012 0:23

Ihan näin jälkiviisaana, ei sitten sen viidennen lämpöleikkaamisen jälkeen tullut mieleen tarkistaa jäähdytysjärjestelmän toimintaa?
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
(unknow)
Pyörä:
Derbi Senda
Liittynyt:
14.10.2011 22:06
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut (unknow) » 18.12.2012 1:02

Eiku oli pakko päästä kylille :lol: nii ja sitä jäähdytysnesteen kiertooo on vissiii jotenki muutettu, otettu se ihme kierto pumppu mikä lienee pois käytöstä
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 18.12.2012 8:32

Eli vesipumppu otettu pois? Eihän ne nesteet sitten kierrä, kone ylikuumenee ja lämpöleikkaa.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jukke96 » 18.12.2012 10:31

Tässä tilanteessa en sanois terpiä paskaks vaan sitä käyttäjää, sinähän ne ongelmat oot saanu aikaan ;)
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
(unknow)
Pyörä:
Derbi Senda
Liittynyt:
14.10.2011 22:06
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut (unknow) » 19.12.2012 1:41

No helkkari ku vanha omistaja muutellu siitä kaikkee nii emmä aatellu et se ottais jotaki tärkiää siitä pois :D sano vaa et ei se mitää haittaa ku kysyin siitä...
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jukke96 » 19.12.2012 10:14

Kunnon myyjä ollu... Kannattaa ainaki se vesipumppu kattoa että onko siellä sitä, ja jos ei oo nii laita se heti kiinni ;)
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Bärräxä
Pyörä:
Aprilia RX -07
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
8.9.2010 22:20
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Bärräxä » 19.12.2012 21:40

Mikähän mahtaa vehkeessä olla, ei lähe pihalta käyntiin (-15 C) kun vasta 15 minuutin tappelun jälkeen, pitää laittaa tulpanreiästä lukkosulaa sisään ja yrittää työnnellä käyntii parhaansa mukaan ja sitten vasta hörähtää, mopo savuttaa todella paljon ja kierrokset rötäävät.Mopo sammuilee ajossa ja lähtee vetämään uudestaan kun pomputtaa mopoa oikein kunnolla???

Tulpassa ei vika ole , mutta mopo kyllä tykkää syödä niitä about 1 kappaleen per viikko. Suutin on kokoa 90 ja kaasari 17,5mm phva , viime talvina ollut suutin 98 ,mutten oo sitä kehdannu laittaa ku tuntuu että käy muutenki jo tarpeeks rikkaalla ja tulppa on mustan puoleinen. Kaasarin oon irti ottanu ja putsannu huolellisesti paineilmalla, ja vaihdoin toisen kohon,kohon akselin ja kohonneulan. Mopo toimii aina muutaman päivän kaasarin avauksen jälkeen? Ja vika saattaa muutenkin yhtäkkiä hävitä moneksi päiväksi.

Ja kyseessä aprilia rx 07 , mutta sama tekniikka derbin kanssa yms.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 19.12.2012 22:04

Ettei sulla vaan ryyppy jäätäis ja jäis päälle?
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Bärräxä
Pyörä:
Aprilia RX -07
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
8.9.2010 22:20
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Bärräxä » 19.12.2012 22:07

Ei, huomaa selvän eron kun ottaa ryypyn pois päältä ja laittaa päälle
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kossusukka » 20.12.2012 0:34

Jos savu on sinertävää, haiskahtaa kitkerälle ja huomaat että mopo on alkanut räkimään öljyä normaalia enemmän (änkän pääty öljyssä, putken ja mukin liitoskohdastakin voi sitä valua), niin mulla on huonoja uutisia liittyen kampiakselin kytkimen puoleiseen stefaan.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 20.12.2012 9:05

Ja jos taas savu on valkosta ja sitä oikeesti tulee paljon(eli enemmän kuin normaalisti) voipi olla kannentiiviste vainaa. Koitappa vaikka laittaa käsi hetkeks änkän taakse kun kaasuttelet ja haista haiseeko jäähynesteille. Jäähynesteetkin rikkoo tulppia herkästi.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
taskari
Liittynyt:
29.8.2009 18:18
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut taskari » 20.12.2012 16:36

Elikkä mulla on tollane 09 vuoden derbi jolla on nyt jo ajettu melkei 25tkm. Nyt syksyllä kävi niinki ikävästi että öljypumpun vaijeri meni poikki ajon aikana, ja nyt on sit tietty sylinteri mukavasti naarmuilla. Derbi on myös lämpännyt noin 10tkm kohdalla jolloin vaihdoin vaan männän. Koitin vähän kysellä huollosta, että kannattaako porauttaa pytty ja laittaa uus mäntä, mutta huollosta sanottii et kannattaa tehä koneremppa ku ei kuulemma kestäis alakerta enää nii suurii puristuksii. Eli kannattaako tehä koko koneremppa, mitä konerempassa pitäis vaihtaa ja jollain mitään käsitystä mahdollisesta hinnasta?
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 20.12.2012 17:19

Juu, kyllä noissa lukemissa kannattee huoltaa koko moottori. Elikkäs kaikki laakerit, stefat, tiivisteet, kampiakseli, sylinterisarja ja kytkinosat niin taas on iskussa.

Kyllä kun itse hankkii osat ja tekee homman itse niin pääsee halvemmalla. yli 200e tulee kuitenkin maksamaan. Perus hyvä kampiakseli n.100e, sylinterisarja n.100e, laakerit koko koneeseen n.30-40e, tiivisteet n.10e, stefat n.10e.

Huoltoon jos vie, niin päälle vielä työtunnit niin äkkiseltään kertyy hintaa 400e.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Miinux
Pyörä:
Derbi senda xtreme -05
Liittynyt:
26.4.2012 18:52
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Miinux » 20.12.2012 21:34

Täälläpäin koneremppa maksas varmasti sen +700euroo, kun männän vaihto maksaa jo 250euroo... Oisin vaihatuttanu männän huoltamos mutta hinnan takia en halunnu viedä sinne vaikka äippä kait olis voinut kustantaa. Niin silti halusin ite vaihtaa vaikken pahemmin asioista tienny niin kyllähän tuo onnistu ja samalla oppi, mut koneremppa saattaa tosiaa olla vähän vaikeempi jos joskus se pitää tehdä ja saattaa olla että joudun kun nyt ajettu 12tkm ja 2vuotta 11 päivää mopo-ikää jäljellä=D
Henkka]]
Pyörä:
Derbi
Paikkakunta:
SastamalaCity
Liittynyt:
27.8.2009 18:59
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Henkka]] » 25.12.2012 14:59

Alkaa toivo loppuun kaverin derbin kans, tehtiin koneremppa ja kasattiin kone, kävi hienosti pari minuuttia ja kun sammutettiin niin ei lähe käymään millään ja bensaa tulee pakoaukosta kun saavista kaataen, kaasari kattottu miljoonaan kertaan että se on kunnossa, uusi bensahanakin on, missä viä vois olla vika? :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista