DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 24.2.2013 14:05

Nonii oot paskonu moposi. Lämpöleikkaa kiinni. Ei muutaku sylinteriä auki ja mäntää tilailemaan ja kattoo mitä muuta hajonnu
Deeteemann
Pyörä:
Yamaha DT50R, Solifer Export -73
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.9.2010 21:12
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Deeteemann » 24.2.2013 14:19

^^jaani^^ kirjoitti:Nonii oot paskonu moposi. Lämpöleikkaa kiinni. Ei muutaku sylinteriä auki ja mäntää tilailemaan ja kattoo mitä muuta hajonnu


Eipäs tuossa mennässä ollut erikoisempia jälkiä, ainoastaan männänrenkaiden aukkojen kohalla oli semmoset vähä kuluneen näköset kohdat. Muutama orkonenki oli männässä ja sylinterissä, mutta niitä ei kyllä edes käsin tuntenut Ja itekki tuota lämpöleikkausta mietin ku se vauhti ensin vähän vain pienenee ja sitten niinkuin jarruttaisi. Sitten koneesta kuuluu semmonen narahdus vain ja takarengas jää lukkoon, silti pystyy heti polkasemaan uudelleen käyntiin.
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut korker0 » 24.2.2013 14:59

Ootko kattonu toimiiko syyläri, tai kiertääkö nesteet tarpeeksi?
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
op97
Liittynyt:
29.1.2012 20:38
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut op97 » 24.2.2013 15:07

sellane vika tuli, että dt ei yhtäkkkiä aluksi enää ottanut kierroksia mutta kun lisäili kaasua hissukseen niin sitte taas otti kierrosia. nyt dt ei lähde enään käytiin, tai lähtee välillä ja käy noin 1s jonka jälkeen sammuu. tulpasta tulee hyvä kipimä joten vian pitäisi siis olla bensansaannissa(?). joten kysymys kuuluu että mistä lähtee vikaa ettimään?
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 24.2.2013 17:13

Kannattaa se tulppa vaihtaa vaikka antaisikin kipinän.
miksuhh
Liittynyt:
13.7.2009 22:30
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut miksuhh » 24.2.2013 18:48

Jep uus tulppa niin uskoisin, että toimii taas kun junan vessa.

Itsellä oli joskus pari vuotta sitten drd prossa samoinen ongelma, mutta tosin siinä oli vielläkin "mystisempi" edellisenä päivänä toimi hyvin seuraavana päivänä sai juuri tuollain pariksi sekunniksi käymään.

Uuden tulpan kävin hakemassa, laakista käymään ja ei mitään ongelmia. ;)
Koneremontteja (derbi, gilera, aprilia) , kysy
http://www.motot.net/talli/osat/id53967/
Deeteemann
Pyörä:
Yamaha DT50R, Solifer Export -73
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.9.2010 21:12
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Deeteemann » 27.2.2013 21:15

Vaihoin tänään koneeseen wertexin männän. Nyt yläkierroksilla kuitenkin pätkii ajossa, mutta vapaalla ei yhtään. Mistä vois johtua? Ajaessa matalilla kierroksilla ei ole ongelmia.. voiko johtua esimerkiksi kun voitelin sylinterin vaihteistoöljyllä :D
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 28.2.2013 9:20

no äkkiähän se öljy sieltä palaa. Vaihda vaikka tulppa :D
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 28.2.2013 14:39

Ohjeita mittariston kellon ajan säätämiseen?
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
hirvisorsa
Pyörä:
Yamaha DT 06' [EX]
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
20.6.2012 22:35
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut hirvisorsa » 28.2.2013 15:32

Paina mode nappia kunnes kellon aika näkyy, sen jälkeen paina sitä pohjassa ja numeroiden pitäisi alkaa juosta. Paina nappia niin kauan pohjassa, kunnes oikea aika näkyy. :)
Katso galleria ja kommentoi.
Ostetaan teharin änkkä. Tarjoa YV:llä!
Deeteemann
Pyörä:
Yamaha DT50R, Solifer Export -73
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.9.2010 21:12
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Deeteemann » 28.2.2013 16:00

^^jaani^^ kirjoitti:no äkkiähän se öljy sieltä palaa. Vaihda vaikka tulppa :D

Tulppa on uusi, vanhallaki kyllä pelas ennen purkua, mutta nyt tosiaan on uusi tulppa eikä toimi sen kummemmin :(
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 28.2.2013 16:39

Jos siellä on paljon ollut öljyä niin silloin tykää tulpat paukkua hajalleen eli uudela kokeile.

Hirvilintu,

Juu niinhän se näköjään toimi, mutta ei nyt jaksanu sitä laittaa kun ne numerot menivät niin toivottoman hitaata eteenpäin.. :lol:
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
hirvisorsa
Pyörä:
Yamaha DT 06' [EX]
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
20.6.2012 22:35
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut hirvisorsa » 28.2.2013 16:53

Ainakin itellä menee aluksi vähän aikaa hitaasti, mutta tarpeeksi, kun pitää pohjassa niin numerot rupeavat menemään nopeammin. ;)
Katso galleria ja kommentoi.
Ostetaan teharin änkkä. Tarjoa YV:llä!
Ressu1
Pyörä:
(EX)Yamaha DT50x -09, Yamaha WR125x
Liittynyt:
2.4.2012 16:12
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ressu1 » 28.2.2013 18:59

Sama mulla eli kun pidät sitä pohjassa noin 8sek(?) nii alkaa menee nopeemmin.
Riko ensin, mieti sitten
Deeteemann
Pyörä:
Yamaha DT50R, Solifer Export -73
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.9.2010 21:12
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Deeteemann » 1.3.2013 0:16

Yam4ha kirjoitti:Jos siellä on paljon ollut öljyä niin silloin tykää tulpat paukkua hajalleen eli uudela kokeile.


Joo pittää kokkeilla. Kone myös kolisee yläkierroksilla..

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista