DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 19.4.2017 23:26

Ducatin staattorissa keltainen johto. Valoille tulee vaihtovirtaa.
MinarelliAM
Liittynyt:
19.4.2017 14:51
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MinarelliAM » 20.4.2017 7:14

Keltainen johto on minulla stop?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 20.4.2017 12:46

Minkä väriset johdot sulla lähtee staattorista?. Ducatin staattorista pitäisi tulla vihreä, punainen, valkoinen ja keltainen. Vihreä, punainen ja valkoinen menevät CDI:lle ja ylijäävä keltainen on latauskäämiltä.
MinarelliAM
Liittynyt:
19.4.2017 14:51
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MinarelliAM » 20.4.2017 15:00

Nuo samat, mutta mopon sammutus tapahtuu kytkemällä keltainen johto staattorin stop-pinniin.
E: vai meinaako tuo stop että ihansama mitä virtaa laitetaan siihen, niin mopo sammuu? Että siellä on rele/transistori joka sammuttaa mopon signaalivirran saatuaan?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 20.4.2017 17:19

Staattorin keltainen siihen sammutinnapaan laittamalla on kyllä hyvät mahikset aiheuttaa läpilyönti staattorissa.
Kuva

Se sammutus pitäisi maadoittaa.
MinarelliAM
Liittynyt:
19.4.2017 14:51
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MinarelliAM » 20.4.2017 17:51

Onko niin käynyt kuitenkaan jos kaikki toimii ja ei tule oireita?
E: Mittasin tasaajan ja akkupinniltä tuli ulos 9-10 volttia ja valoilta ei mitään. Vaatiiko tuo sen akun kiinnitetyksi kun se ei ollut kiinni ja pitääkö tuo maa laittaa runkoon vai akun miinukseen? Keltaisesta johdosta tuli 14 volttia. Ja pitääkö runko maadoittaa?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 20.4.2017 22:28

Maadoitukset runkoon vaan kaikesta. Luulen että tuo jännitteensäädin on rikki, ei vaadi akkua.
En usko että mitään heti on rikki mennyt, mutta pidemmässä juoksussa ongelmia tulee.

Onko tuossa jotku sepitetyt sähköt?
MinarelliAM
Liittynyt:
19.4.2017 14:51
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MinarelliAM » 21.4.2017 8:02

Oli vakiosähköt, kuitenkin niin huonossa hapessa, että ajattelin tehdä omat. Kaikki on jo valmista, mutta valot eivät saa virtaa.
E: Osaatko sanoa että mistä Oulun alueelta saisi vastaavan säätimen?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 21.4.2017 9:48

Okei. Stormilla näyttää olevan oulussa saatavilla. Tuon laadusta en tiedä, sain samalla hinnalla alkuperäisen. Yhdet sähköt detsiin oon tehnyt, siten että sytkä+valot (parkit, lyhyet, pitkät ja jarru), mutta piruvie kun ei oo sähkökaavio enää tallella.
MinarelliAM
Liittynyt:
19.4.2017 14:51
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MinarelliAM » 21.4.2017 9:54

Onko haittaa jos laittaa valot kiinni hetkeksi akkupinniin, kun sieltä tulee se 10 volttia ja pyörä on offroad käytössä syksyyn asti? Kiitti Malagutisti avusta, mulla on tällähetkel kiinni takavalo, pitkät ja lyhyet. Myöhemmin jarruvalo ja vilkut.
E: Nimeä korjattu ja käykö tuohon ihan mikä vain nelipinninen säädin?
HenriP344
Liittynyt:
22.10.2015 18:30
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut HenriP344 » 21.4.2017 10:10

Moro, ois tarkotus viedä detsin runko pulveriin, joten swingistä pitäisi irrottaa ne puslat. Mitenhän nuo saa irti, hakkaamalla ei ainakaan lähde. Saako noita edes ehjänä irti, kun ei tekis mieli maksaa uusista alkuperäisistä 30€ kappale, vai tietäiskö joku, mistä sais tarvikepuslia?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 21.4.2017 10:27

En usko että lähtee ehjänä. Prässillä just sopivalla lestillä vois lähtee. Nuo taitaa tosiaan sulaa uunittaessa.
Uudet voi tehdä esim. POM:sta jos on tsäänssi päästä sorvaamaan.

MinarelliAM kirjoitti:Onko haittaa jos laittaa valot kiinni hetkeksi akkupinniin, kun sieltä tulee se 10 volttia ja pyörä on offroad käytössä syksyyn asti? Kiitti Malagutisti avusta, mulla on tällähetkel kiinni takavalo, pitkät ja lyhyet. Myöhemmin jarruvalo ja vilkut.
E: Nimeä korjattu ja käykö tuohon ihan mikä vain nelipinninen säädin?

Voi laittaa ihan hyvin akun pinniin. 10 V:llä ei välttämättä kovin kirkkaasti pala valot. Mä laittaisin ton Yamaha Dt 04-06 säätimen, se toimii hyvin ducatin sähköllä. Osa nelinapaisista on muutenkin väliulostulollisiin staattoreihin.
MinarelliAM
Liittynyt:
19.4.2017 14:51
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MinarelliAM » 21.4.2017 17:02

Löytyiskö mistään katesarjaa, joka menis suoraan 04 detsiin?
En löytänyt mistään
Detson11R
Pyörä:
Husaberg Te125 2013
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
3.12.2015 11:39
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detson11R » 21.4.2017 18:09

Siis takalippoja, sivukatteita (isot ja pienet) sekä ilmanohjainkatteita saa ainakin Tekant.fi-sivulta ja muilta tämäntyylisiltä sivuilta. Alkuperäismaskia ja lokaria saa Easypartsilta Hollannista, mutta niille tulee sitten jonkinverran hintaa. :)
MinarelliAM
Liittynyt:
19.4.2017 14:51
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MinarelliAM » 21.4.2017 18:45

Kaasuvaijerin vaihon jälkeen mopo huutaa korkeilla kierroksilla käynnistäessä. Kaasuvaijeri otettu irti yläpäästä, ja säädöt minimissään. Olen aukaissut luistin kolme kertaa ja mielestäni kaikki siellä okei, tuleeko se neula sen muovijutun ja luistin väliin vai? Jousi tuntuu olevan kireä, vanha kaasuvaijeri ei mielestäni ollut eri kokoinen.
E: Uusi vaijeri oli vähän lyhempi, tein yhdistelmän vanhasta ja uudesta

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista