Puch-moottoriset Tunturit

Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 23.7.2012 22:15

Ei mee lohkoihin ja rivat ottaa runkoon jos on samankokoset mitä supersportin vakiopytyn rivat. Pappatunassa on samankokonen reikä lohkoissa mitä supersporteissa.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 23.7.2012 22:26

Saakos sitte imukaulaakaa kiinni, jos jäähyrivat ottaa runkoon?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 23.7.2012 23:04

Ei sitä kokoa pyttyä saa kiinni ainakaan normaalisti, väkisin hakkaamalla voi mennä, tai kaikki pinnapultit irrottamalla.
Pappis Clubiin
Liittynyt:
2.9.2011 19:13
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Pappis Clubiin » 24.7.2012 17:45

Slerpa_ kirjoitti:Mistä tahansa hydrauliikkaliikkeestä, sieltä samasta paikkaa mistä O-renkaan menet ostamaan


Osaatteko heti suoralta kädeltä sanoa sen stefan koko?Eli osais käydä osatamassa sen jo ennen ku revin vanhan pois niin saa heti laittaa uuden tilalle,jos sitä ees sieltä siinä kunnossa saa pois että saa siitä mittailtua kokoa...
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Betaversio » 27.7.2012 23:24

Se täytyis googlata ja siihen kukaan pystyy ja kykenee. Tai pitäs käydä mittaamassa joka on vielä vaikeampi toimenpide... :)

Elikkäs aiotko vaihtaa sekä vaihdepolkimen o-renkaan että vetoakselin stefan (=stefa eturattaan alla)? Vai onko sulla joku eri puchin malli jossa on stefa vaihdepolkimen akselillakin?
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
-vainio-
Pyörä:
LC4
Liittynyt:
3.1.2006 21:43
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut -vainio- » 29.7.2012 23:53

Jaa, tuli näköjään tilailtua 74cc Parmakit-sylinterisarja.
Nykyinen kokoonpano sisänsä pikaisten testien perusteella ihan ok. 75cc JPC omalla männällään, MK Muffler lyhennetyllä alkukäyrällä, 21mm lorto sekä 13-36välitykset. Kyllä tuo Gpsiin 41km/h kakkosella, kierroksia perstuntumalla 3/4 kolmoselle vaihtokohdasta. Ei kovempaa uskaltanut pelkän takajarrun varassa testailla. :lol:
Etujarruksi olisi tarkoitus laittaa 125cc Yz:n etujarrusatula ja pääsylinteri, luulisi noilla pärjäävän.
Vielä kun Kokusan CDI-sytkäsaapuisi, yms pientä, niin tuo rotta-superi alkaisi olemaan valmis.
Perjantaina haettu tigeri kaipaisi myöshuolenpitoa, tosin lähinnä maalauksen merkeissä, jonkun mielestä ollut hyvä idea maalata runkovalkoiseksi ja kaikki muu kultaiseksi... :lol:
Kone puoli siinä kohtuukunnossa, mitä vain kolmilevyisenkytkimen rakentelu, johtosarjan veto, 75cc Metra kaipaa hieman siistimistä jne.
On tämäkin, ajokupongissa kirjaimia ABC ja silti mopoja tulee rakenneltua nurkissa ajamiseen. :D
Solikka_69
Liittynyt:
30.4.2010 23:53
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Solikka_69 » 29.7.2012 23:56

Hyvä että päivität jarrujakin. :) luulis 125cc jarruilla stoppaavan kovemmistaki vauheista. Jos ei riitä ni ninjan jarruja modaamaan kiinni :P
Suomen hienoin ★ Solifer XTR ★ / kiinanihme?
Aerox vanteiden sovitus, Speedfight 2 takakatteilla, 72cc, DIY putkisto. ym!
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 30.7.2012 18:07

Hei vainio, osta minulta tuohon superiin levykeula joka on muuten bolt-on.
-vainio-
Pyörä:
LC4
Liittynyt:
3.1.2006 21:43
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut -vainio- » 30.7.2012 19:34

En tosiaankaan osta, jos hintaa on 200euroa...
Juuri Perjantaina hain kokonaisen ja kilvellisen Tiger S:n, konepuolella ajamattomat 75cc metra ja 20mm lorto, osia pirusti mukaan, ja hintaa oli 300euroa... :lol:
Ja toisekseen, mulla on tuossa jo Tigerin levyjarrukeula.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 30.7.2012 21:06

On tämäkin, ajokupongissa kirjaimia ABC ja silti mopoja tulee rakenneltua nurkissa ajamiseen.
On näissä kyllä oma viehätyksensä. Itse tykkään mopoissa eniten siitä, kun voi vaan yht'äkkiä tehdä jonkun homman. Autoissa kun täytyy varata enemmän aikaa ja suunnitella tarkemmin, mopoissa voi käydä tekemässä jonkun pikkuhomman aina kun huvittaa.

Oliko muuten noissa vanhoissa GPM-männissä se ylipitkä helma? Itellä rupes ton männän asennuksen jälkeen vaatimaan mopo paljon laihempaa seosta mitä ennen on vaatinut :eek: Edellisillä porautuskerroilla mennyt suunnilleen samoilla säädöillä mitä ennenkin
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut pbt » 31.7.2012 19:24

Mikkäs laakerit breikin takapyörässä on?
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 1.8.2012 22:10

Se selviää kun otat ne laakerit pois ;) .
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut pbt » 1.8.2012 23:31

en ainakaa ota vielä toimivia laakereita pois mutta tuntuu siltä että ne on pian menossa.
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut P U C H » 2.8.2012 0:28

Niin taikka etupyörä vanteineen irti. Jarrukilpi pois tieltä ja katsoo laakerin koolista merkinnän ?
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 4.8.2012 16:12

Asensin tänään Pappatunturiin Sigman. Säädin sen niinku pitää ja ajaessa se näytti ihan mitä sattuu. Kyllä se välillä näytti oikein ja selvisi että toi mopo kulkee jotain 58km/h tasasella ja 65km/h alamäkeen. On tuo papan oma nopeusmittari aika tarkka, se näyttää ehkä korkeintaan pari kilsaa liikaa. Otin Sigman pois kun se ei toiminut mopossa odotusten mukaan ja laitoin sen polkupyörään jossa se toimi :roll: .

Offtopic: Sudittelin vähän soratiellä. Sitten lähti mopo lapasesta --> kaaduin kyljelleni ja poltin jalkani pakoputkeen :x. Joku jonne meni pyörällä ohi ja katso mua ihmeissään. Nolona työnsin mopon käyntiin ja äkkiä pois paikalta.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista