Joo eli anteeks nyt sit vaan tämmöne tyhmemmän puoleinen kysymys, mutta tässä se nyt tulee..
Minulla on Yamaha dt50 ja Tecnigas E-nox Aceron:n putki josta on kurit otettu pois. Pääsuutin on kokoa 102, kulkee sen 94 mittariin, välitykset on 12/50.
Toisella kaverillani on Derbi Senda, jossa on 86 kokoa oleva pääsuutin, ja Tecnigas E-Nox tehoputki, välitykset on 15/53 ja kulkee sen saman kuin minun eli 94.
Kolmannella kaverillani on Derbi Xtreme, jossa on kokoa 78 oleva pääsuutin, ja Metrakitin tehoputki, rajoittamaton cdi ja 11/60 olevat välitykset. Kulkee saman verran kuin muutkin eli sen 94 pintaan.
Kysymys esiintyy tässä: Itselläni on 102 kokoa oleva pääsuutin, ja kuriton putki. Kavereillani on taas alle 90 kokoa olevat pääsuuttimet tehareiden kanssa, Mitenkä siis se vaikuttaa kulkuun pääsuutin? Ja mikä merkitys koko suuttimella on? Antaako iso suutin enemmän bensaa vai tuorevoitelu öljyä, vai sekä että molempia..?
Mitä haittaa on jos pääsuutin on liian iso/pieni..? Mistä tiedän että se on oikean kokoinen ja onko se normaalia, kun Yamahan putkesta siis tulee jatkuvasti ajon jälkeen öljyä..? Kun ihmetyttää että kavereiden mopot kulkee saman verran niiden suuttimilla kun itsellä on 20 kokoa oleva isompu suutin.. Tietenkin siinä on mallissa ja merkissä eroja, Mutta onko teidän mielestä tuo minun 102 kokoa oleva suutin kohdillaan/lähellä tuommoisella varustuksella mitä mopossani on, ja tiedetään.. Kukaan ei voi kertoa moponi pääsuuttimen kokoa tarkalleen
. Kiitokset vastauksista jo etukäteen kaikille.