DT/X-Limit 2004-> Viritys

il3
Pyörä:
Yamaha WR 125X, Kymso
Liittynyt:
23.10.2011 16:51
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut il3 » 8.7.2012 0:58

En kyllä ole, varma koskeeko kysymykseni viritystä, mutta mitkä olisivat sopivat välitykset, jos haluan moponi kiihtyvän mahdollisimman hyvin, mutta myös sen kannalta, etteivät rattaat kuluisi niin nopeasti, ja pystyisittekö arviomaan, paljonko moponi kulkisi ratas vaihdon jälkeen?

Mopon edellinen omistaja oli laittanut mopoon isomman suuttimen, ottanut kurit pois putkesta ja vaihtanut välit, joita ei tosin muistanut. Mopo kulkee nyt tasan 65km/h gpsiin.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 8.7.2012 2:50

Sulla varmaan kiihtyvyys on aika hyvä, koska kun laittaa liian lyhyet välit, myös kiihtyvyys huonontuu. Koska lyhyimmät välit eivät aina ole ne parhaimmat kiihtyvyyttä hakiessa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut korker0 » 8.7.2012 13:17

http://soliferia.parasiitti.org/laskurit.php

Jos kokeilette kattoa rissalaskurista ;)
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut korker0 » 8.7.2012 18:07

Muute, mitkä välit on sopivat alakauttaselle turbokitille ? tällä hetkellä 11 / 62, ja vakioputkella huilii 70-75 riippuen asennosta ja tuulesta :)
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 8.7.2012 19:36

11/52
s1l4kk4
Liittynyt:
20.3.2012 14:55
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut s1l4kk4 » 9.7.2012 20:16

Mikä on helpoin tapa vaihtaa änkkä DT 09 vuosimalliin ?
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 9.7.2012 20:41

Vakio jööti rälläkällä vittuun, sitte ostat sen teini tk:n tietenkin ja hitsaat sen kappaleen kiinni mikä tulee mukana ja ruuvvaat änkän siihen ;)
nooa10
Pyörä:
Ex Yamaha Dt 50x 2006, Ex Skyteam St 125 Y, Ex Derbi DRD R, Ex Samurai 110cc, Orion CXR 200cc, Ex Suzuki Pv 60cc, Ex Husqvarna SMR 125
Paikkakunta:
Forssa, Kanta-Häme
Liittynyt:
24.11.2011 22:18
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut nooa10 » 9.7.2012 22:04

Joo eli anteeks nyt sit vaan tämmöne tyhmemmän puoleinen kysymys, mutta tässä se nyt tulee..

Minulla on Yamaha dt50 ja Tecnigas E-nox Aceron:n putki josta on kurit otettu pois. Pääsuutin on kokoa 102, kulkee sen 94 mittariin, välitykset on 12/50.

Toisella kaverillani on Derbi Senda, jossa on 86 kokoa oleva pääsuutin, ja Tecnigas E-Nox tehoputki, välitykset on 15/53 ja kulkee sen saman kuin minun eli 94. :s

Kolmannella kaverillani on Derbi Xtreme, jossa on kokoa 78 oleva pääsuutin, ja Metrakitin tehoputki, rajoittamaton cdi ja 11/60 olevat välitykset. Kulkee saman verran kuin muutkin eli sen 94 pintaan. :s

Kysymys esiintyy tässä: Itselläni on 102 kokoa oleva pääsuutin, ja kuriton putki. Kavereillani on taas alle 90 kokoa olevat pääsuuttimet tehareiden kanssa, Mitenkä siis se vaikuttaa kulkuun pääsuutin? Ja mikä merkitys koko suuttimella on? Antaako iso suutin enemmän bensaa vai tuorevoitelu öljyä, vai sekä että molempia..? :|

Mitä haittaa on jos pääsuutin on liian iso/pieni..? Mistä tiedän että se on oikean kokoinen ja onko se normaalia, kun Yamahan putkesta siis tulee jatkuvasti ajon jälkeen öljyä..? Kun ihmetyttää että kavereiden mopot kulkee saman verran niiden suuttimilla kun itsellä on 20 kokoa oleva isompu suutin.. Tietenkin siinä on mallissa ja merkissä eroja, Mutta onko teidän mielestä tuo minun 102 kokoa oleva suutin kohdillaan/lähellä tuommoisella varustuksella mitä mopossani on, ja tiedetään.. Kukaan ei voi kertoa moponi pääsuuttimen kokoa tarkalleen :roll: . Kiitokset vastauksista jo etukäteen kaikille.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 9.7.2012 23:10

Mopot on aika pitkälti yksilöitä tuon suhteen, saman merkkiset ja malliset mopotkaan eivät aina toimi samankokoisella pääsuuttimella optimaalisesti. Pääsuuttimen ja yleensäkin kaasuttimen toimintaa selventää esimerkiksi Tietopankin artikkeli:
http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttime ... C3%A4minen
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Lpr
Pyörä:
Yamaha DT 50x 2010
Paikkakunta:
Lpr
Liittynyt:
29.8.2011 9:05
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Lpr » 10.7.2012 18:02

kuinka paljon putken koko sisäpuolelta ilman holkkia? jos kurin reikä 12mm? älysitteko :D
Saatetaan ostaa mikä tahansa tehari am6! mieluiten mk thrower vai vince;) tarjoilkaas
putsipa
Pyörä:
(ex) KTM 125 EXC -08
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
11.8.2011 22:28
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut putsipa » 10.7.2012 21:33

@nooa10 Mopot on hyvin yksilöllisiä, esim mulla on yamaha dt kurittomalla vakioputkella 115 suutin.
Oikean suuttimen löydät kun kokeilet vetää tuppi pohjassa ja sitten pistät ryypyn päälle. Jos hyytyy niin suutin on hyvä, jos kiihtyy ja kulkee paremmin ryyppy päällä on suutin liian pieni. Tuolta minkä vauhtiviivatarra linkitti varmaan löydät myös hyviä keinoja mistä tiedät onko suutin oikea.

Eiköhä se putken halkaisija ainaki 35mm ole. :)

Eikös se oli ihan normaalia, että ns röpöttää alle piikin kun jos ajelee. En tarkoita sitä semmoista röpöttämistä mikä tulisi juuri ennen piikkiä, jonka voi korjata neulaa säätämällä. Vaikea selittää, mutta toivottavasti tajuatte.

Kyllähän tuo detsi aika pirteästi kulkee 13-62 väleillä ja kurittomalla vakioputkella, 92 mittariin loivaan alamäkeen ja 85 mittariin tasasella. Kuulostaako ihan järkevältä, että kun mittari näyttää 68 niin gepsiin meni 63 vai kusettaako gepsiki mulla ( testailin rajoitinta :> ) :)
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 11.7.2012 12:47

ihan järkevältä kuulostaa
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut korker0 » 11.7.2012 13:50

Jeap, ihan hyvin vissiin tuo dt kulkee vakioputkella. :)

osallistutaan itekki vielä tähä suutinkeskusteluu, kurittomalla putkella itellä oli 95 pääsuutin, ja nyt turbokitin alakauttasella putkella 100 suutin. :d että on ne mopot yksilöitä. !
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista