RiJa
- Liittynyt:
- 12.8.2013 22:28
Kiitos hyvistä ja selkeistä ohjeista. Kokeillaan näitä (kun ensin saadaan mopo käyntiin
)
Driver7
- Pyörä:
- Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 24.9.2012 16:09
Oon kysyny tätä vissiin joskus aikasemmin, mutta jos laittaisin mopoon rajoitetun CDI:n ja sen lisäksi tekisin paikan rajottamattomalle, niin mitä pitäisi tehdä, että saisin vaihdettua niitä suht helposti? En nyt pakosti mitään nappirajotinta meinannu, vaan esim yleisesti ajaisin rajotetulla, mutta sitte vaikka keuliessa sais vaihdettuu siihen rajottamattomaan
Toivottavast joku tajus
Edit. Vaikuttaako toi cdi noihin säätöihin yhtään, kun kiertää enemmän vai pysyykö suunnilleen samanlaisena?
Vegemon
- Liittynyt:
- 25.6.2012 3:22
Molemmat boksit kiinni samoihin johtoihin ja katkaisija niiden väliin, jolla voi vaihdella käytettäviä bokseja? En sitten tiedä miten tuo käytännössä toimii jos kesken ajon alkaa noita vaihtelemaan.
Dioxide
- Pyörä:
- Derbi vaihtanut jo omistajaa
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 3.4.2011 16:14
Ei ainankaan koneen käydessä kannata vaihtaa
Brääm Brääm ja baanalle :D
Driver7
- Pyörä:
- Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 24.9.2012 16:09
Joo siis riittäis vaan, että mopon ollessa sammuksissa saisi vaihdettua sitä boksia. Mietin vaan, että miten sen cdi:n saa samoihin johtoihin kun sinne menee niitä kuitenkin useampi... En oo kyl hyvä näis sähkö asiois eli osaisko joku selittää jotenkin tarkemmin sen homman?
takanakki15
- Pyörä:
- 600 Bandit
- Paikkakunta:
- Kuusamo
- Liittynyt:
- 28.4.2013 20:53
Auttakaapas nyt sähköasioissa melko tietämätöntä / turhautunutta.. Derbissä ku alko sähköt temppuilemaan : Virrat kun laittaa päälle, eli mopo ei ole käynnissä, ei pala takavalo eikä myöskään mittariston merkkivalot sitä vähää aikaa . Lyön mopon käyntiin, kaikki merkkivalot syttyy palamaan, takavalo palaa heikosti, vilkut eivät myöskään vilku jos ei kaasua anna, tosin, muut valot vilkkuvat myös. Mikkään johto ei ota runkoon, tiiä sit oisko jotain oikkarissa / kärähtäny ? Kiitoksia vastauksista
(Ai niin, mopo myös pätkii ihan pirusti ajossa)
Useimmat moottoripyörien ongelmat johtuvat liittimestä, joka yhdistää ohjaustangon ja satulan toisiinsa.
Dioxide
- Pyörä:
- Derbi vaihtanut jo omistajaa
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 3.4.2011 16:14
Miten se pätkii? Kato CDI-boksin piuhat onko kunnolla kiinni, onko tulppa vaihettu millon? Siulta on todennäkösesti sulake palanu tai akku tyhjä, minkä takia valot eivät toimi ilman koneen käymistä.
Brääm Brääm ja baanalle :D
Hepex
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 13.9.2008 22:15
Driver7 kirjoitti:Oon kysyny tätä vissiin joskus aikasemmin, mutta jos laittaisin mopoon rajoitetun CDI:n ja sen lisäksi tekisin paikan rajottamattomalle, niin mitä pitäisi tehdä, että saisin vaihdettua niitä suht helposti? En nyt pakosti mitään nappirajotinta meinannu, vaan esim yleisesti ajaisin rajotetulla, mutta sitte vaikka keuliessa sais vaihdettuu siihen rajottamattomaan
Toivottavast joku tajus
Edit. Vaikuttaako toi cdi noihin säätöihin yhtään, kun kiertää enemmän vai pysyykö suunnilleen samanlaisena?
Itellä oli kanssa joskus tällanen suunnitelma. Tosiaan helpoin keino vaan irrottaa ne kolme johtoa ja laittaa eri CDIhin. Toinen vaihtoehto on heittää sellanen katkasija väliin johon ne kolme johtoa tulee, ja josta lähtee kuusi liitintä, eli voisi katkasijalla vaihtaa. Mutta tämä vaatii kuitenkin sen että vaihdat tulpan hatun ja johdon joka kerta.
Loppujen lopuksi hyvin yksinkertainenhan ja fiksu patentti.
Poliisien kannalta tuo katkaisija on huonompi, mielummin vaihtaa johdot toiseen CDIhin.
PS. Jos tarttet tarkemmin selityksen niin heitä YV.
takanakki15
- Pyörä:
- 600 Bandit
- Paikkakunta:
- Kuusamo
- Liittynyt:
- 28.4.2013 20:53
Dioxide kirjoitti:Miten se pätkii? Kato CDI-boksin piuhat onko kunnolla kiinni, onko tulppa vaihettu millon? Siulta on todennäkösesti sulake palanu tai akku tyhjä, minkä takia valot eivät toimi ilman koneen käymistä.
Tulpan vaihdoin eilen, koska luulin että menis sillä pätkiminen ohi. Pätkimistähän ilmeentyy vaa ajossa, eli jos vapaalla antaa kaasua vaikka mite nii ihan tasasta on käynti.. Pätkii tasasin väliajoin , välillä taas ihan koko ajan .. CDI:n johdot hyvin kii, akkua lataukseen, katotaa mite käy..
Useimmat moottoripyörien ongelmat johtuvat liittimestä, joka yhdistää ohjaustangon ja satulan toisiinsa.
No1
- Liittynyt:
- 16.12.2011 23:27
Driver7 kirjoitti:Joo siis riittäis vaan, että mopon ollessa sammuksissa saisi vaihdettua sitä boksia. Mietin vaan, että miten sen cdi:n saa samoihin johtoihin kun sinne menee niitä kuitenkin useampi... En oo kyl hyvä näis sähkö asiois eli osaisko joku selittää jotenkin tarkemmin sen homman?
mikset laita vaan nappirajotinta johonki todellla hyvään piiloon? cdi boksikin niin iso että kyllähän poliisit sen näkee suoraan jos epäilee että viritetty, ja vaihtaa johdot siihen ja sitten kulkee? eikö se paljon helpompi rajotintaa ois laittaa kun vaihtaa aina johdot eri cdi?
Driver7
- Pyörä:
- Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 24.9.2012 16:09
Tarkotus ois käyttää sitä rajotettua kokoajan paitsi keuliessa ja nappirajotinta en viittis laittaa koska se pätkii niin paljon. Muutenkin poliisit alkais ettii sitä rajotinta jos sattuis ajaa vääräs paikas liian kovaa
Nyt siis ajelen ihan kurittomal vakioputkel rajottamattoman cdi:n kanssa, mutta nämä kysymykset sen takia jos laitan teharin tohon gileraan kiinni.
Hepex
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 13.9.2008 22:15
Mutta voiko poliisi vaihtaa tuota CDItä ja ajaa sen jälkeen huiput? Perjaatteessa samankaltainen asia kun poliisisetä avais putken ja ottais kurit pois. Vähän kyseenalainen juttu.
takanakki15
- Pyörä:
- 600 Bandit
- Paikkakunta:
- Kuusamo
- Liittynyt:
- 28.4.2013 20:53
Jep, eli akkua latailin ja sama rumba jatkuu. seukiks vissiin ois kokeiltava vaihtaa sitä sulaketta, jos sekkää ei toimi ni mites siitä ettenpäi ?
Useimmat moottoripyörien ongelmat johtuvat liittimestä, joka yhdistää ohjaustangon ja satulan toisiinsa.
takanakki15
- Pyörä:
- 600 Bandit
- Paikkakunta:
- Kuusamo
- Liittynyt:
- 28.4.2013 20:53
Sulaketta vaihtamallahan ne sähköt taas normaalisti toimii, taas ollaan vähän viisaampia
Mistäs toi pätkiminen sitten johtuis ? Vaikka tätä nyt sähköpuolelle rustaan en tosiaankaan oo varma että vika ois sähköissä ?
Useimmat moottoripyörien ongelmat johtuvat liittimestä, joka yhdistää ohjaustangon ja satulan toisiinsa.
Dioxide
- Pyörä:
- Derbi vaihtanut jo omistajaa
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 3.4.2011 16:14
No millainen se pätkiminen on? Tapahtuuko tietyllä kierrosalueella vai riippuuko esim. kaasun asennosta? Tarkista CDIn Johtojen kunto, ovatko kunnolla kiinni, onko liittimet hapettunu? Putsaa tulppa, putsaa kaasari. Jos ei auta, koita toista tulppaa.
Brääm Brääm ja baanalle :D
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista