KetkuFIN
- Pyörä:
- skyteam monkey, helkama mummopyörä
- Paikkakunta:
- kemi
- Liittynyt:
- 4.8.2014 11:31
mulla se on pelannu ihan hyvin tähän asti
perkeles alko venttiilit sirisee ku ajaa veto päällä. pahenee koneen lämmetessä ja paikallaan kierrättäessä ei kuulu mitään ylimääräsiä :O
ketjuveto
- Pyörä:
- Yamaha fzr 600 -91, Tunturi pappa -72
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 5.8.2011 22:40
Kaasuttumen säädöt kusee jos booailee . Ei se vakiokansi sitä aiheuta. @ketkufin tarkastappas ne venttiilien säädöt , että ovatko löystyneet. Yleensä venttiileistä peräisin oleva ääni on semmoinen tikitys. Siritys voi kuulua myös männänrenkaista.
On se semmosta....
TemeZzZ
- Liittynyt:
- 9.9.2014 20:50
Kertokaas tyhmälle että onko se ajoituksen merkki siinä sähköstartin lohkossa semmonen pieni kohoama. Ja pitääkö se F merkki vauhtipyörässä olla sen kanssa tasan, kun jos laittaa T merkin kanssa tasan niin ei mene enää nokasta kohdalleen.
KetkuFIN
- Pyörä:
- skyteam monkey, helkama mummopyörä
- Paikkakunta:
- kemi
- Liittynyt:
- 4.8.2014 11:31
T on yläkuolokohta ja F taitaa olla sytytysmerkki.
T merkki pitää olla ylöspäin muistaakseni ja sille on merkki siellä lohkossa sellanen viiva ja myös siinä kierteessä mikä on sen tulpan alla jos et magneetonkoppaa ota irti.
nokkarattaan merkki sattuu kyllä kohdalleen mutta sitä pitää katsoa suoraan sivustapäin.
itekki tappelin sen kans
kato vaan että nokka akseli liikkuu vapaasti ettei ole mikään venttiili auki ja T merkki kohillaan niin on väkisinkin oikein
saatana, mulla lentäny johki hukkaan se nokka ketjun rullan pultti -_-
piti laittaa tilaukseen ja varmaan pitää purkaa kansi irti että sen rullan saa paikalleen takasi ku se on nyt jossain siellä..
jospa ei oo hajonnu kuitenkaan
KetkuFIN
- Pyörä:
- skyteam monkey, helkama mummopyörä
- Paikkakunta:
- kemi
- Liittynyt:
- 4.8.2014 11:31
bo se pulttiongelma ratkes. tein siihen uuden ja sain rullanki paikalleen.
venttiilt tuottaa ongelmia edelleen. alkanu raksuttaa ihan kunnolla varsinki ylemmillä kierroksilla.
kokeilin 0.05 välyksillä ja 0.1 välyksillä eikä oikeastaan muuttunu miksikään -_-
alkuperäiset välykset oli sellaset ettei siellä mitään välystä edes ollu
olisko öljyn puutetta? ei kyllä kuulosta siltä että mäntään osuisi ja ylimääräisiä ääniä ei kuulunut sillon kun vaihdoin tuon 72cc sylinterin siihen että tuskin ne sinne osuu nytkään
ranenare
- Liittynyt:
- 4.5.2014 11:22
Olisko kellään tietoa mikä mankiin tuli? Aiemmin lähti toisella polkasulla aamuisin käyntiin, mutta röpötti alakierroksilla. Sitten puhdistin kaasarin ja ilmanputsarin (pipercross) ja laitoin kiinni niin saa työnnellä vaikka kuinka kauan ennen kuin lähtee käyntiin, vaikkei seisoisi, kun vaikka tunnin.. Kun lähtee käyntiin röpöttää paljon. Tyhjäkäyntiä ei aluksi käy, vaikka olisi tyhjäkäyntiruuvi pohjassa, mutta sitten kun kaasuttaa vähän niin tyhjäkäynti huutaa kovaa. Sitten pieniltä kierroksilta, kun painaa kaasua niin booaa. Ryypy päällä ei kylmänä käynnisty ollenkaan, lämpimänä ryypyn kanssa pysyy pintakaasulla käynnissä, mutta heti kun laittaa enemmän kaasua tai löysää kaasusta, niin sammuu. Kaasarina tuo Jingke 19mm soikeakurkkuinen eli taitaa vastata 16mm? TK suutin kokoa 40 ja pääsuuttimessa lukee numerot 785 eli taitaa olla 78,5?
Eli: Puhdistin kaasarin ja ilmanputsarin, nyt lähtee todella huonosti käyntiin, röpöttää alakierroksilla ja booaa kun laittaa alakierroksilta kaasun pohjaan.
KetkuFIN
- Pyörä:
- skyteam monkey, helkama mummopyörä
- Paikkakunta:
- kemi
- Liittynyt:
- 4.8.2014 11:31
joku jäi irti tai meni tukkoon
pura uusiksi
entäs toimiiko paremmin ilman ilmanputsaria?
onko tiivisteet ehjät ettei ole imuvuoto kyseessä
ranenare
- Liittynyt:
- 4.5.2014 11:22
Unohin tuossa viestissä sanoa, että kaasarin oon jo toisen kerran purkanut ja kaikki oli paikallaan.. Ilman ilmanputsaria en ole kylmänä kokeillut, mutta lämpimänä röpötti ehkä hieman vähemmän.
TemeZzZ
- Liittynyt:
- 9.9.2014 20:50
Kertokaas että saako samurain 70cc sylinterisarjan sopivaan mankin vakiolohkolle? Kaverin mankiin koitettiin laittaa ja muuten meni paikalleen mutta pinnanpultit jäi liian lyhyeksi ja nokkaketjuissa ei pituua riitä. Ja onko mankiin tarkoitetun 72cc sarjan pytty samanpitunen kun 50cc. Tuo samurain pytty taas melkein 2cm pidempi kuin 50cc.
KetkuFIN
- Pyörä:
- skyteam monkey, helkama mummopyörä
- Paikkakunta:
- kemi
- Liittynyt:
- 4.8.2014 11:31
eikös samuraissa ole pidempi isku? tai ainakin kmpikseli on erinlainen niin varmaan sen joudut kuitenki laittaa kans samuraista.
KetkuFIN
- Pyörä:
- skyteam monkey, helkama mummopyörä
- Paikkakunta:
- kemi
- Liittynyt:
- 4.8.2014 11:31
mankin pytyt on saman mittasia kyllä
ihan proo tippinä kaikille:
ei kannata vääntää kiinniasti niitä venttiilinkorkkeja meinaan mulla on ne nyt sitte sillai kiinni että ei lähde edes suurimmilla putkipihdeillä irti
-_-
pitää varmaan särkeä ne ihan ja tilata uudet jahka saapuu isompi kansi postin tuomana
KetkuFIN
- Pyörä:
- skyteam monkey, helkama mummopyörä
- Paikkakunta:
- kemi
- Liittynyt:
- 4.8.2014 11:31
jatkampa yksinpuhelua tänne.
löysin tänään aikaaa muuttohommilta että annoin autotallille tulikasteen ja purin monkin yläkerran että näen että missä mättää.
noh, se nakutus ei lähteny venttiileistä vaan se nakutti ohan sillai "oikeasti" eli polttoaine syttyi sylinterissä liian aikaisin johtuen kai kuspäisistä puristuksista joiden takia alatiivisteet oli menny lyttyyn ja mäntä kopassu palotilan reunaan sen verran että karstat lähteny mutta ei kuitenkaan ollu mitään rikkonut.
uus kansi isoilla venttiileillä on tod näk. huomenna jo kourassa niin jätin polosen aukirevittynä odottelemaan huomista.
huomasin tuossa myös sellaisen kikan että kun nostin mopon pöydälle niin tietty etupää kyvyempänä ensin ja sitten takapää joka taas aiheutti ilmeisesti sen että kannesta valui kaikki öljy alakertaan eikä pisaraakaan tullu pöydälle niinkuin viimeksi tuli kannen irroituksen aikana olohuoneen lattialle. pitääpä enskerralla muistaa hetkenaikaa pitää mopoa pystyssä ennen kannen irrotusta ja katsoa käykö sama ilmiö. oli mukavan siisti homma kun ei tartte öljyjä laskea ulos kun nekin on kuitenki pariviikkoa sitten vaihdettu
Megapaula
- Pyörä:
- Jincheng monkey "72cc" 2008 (Myynnissä)
- Paikkakunta:
- Kemi
- Liittynyt:
- 31.7.2008 18:32
Eli sulla oli liian vähän tiivisteitä alhaalla?
Mikä kansi tulossa?
KetkuFIN
- Pyörä:
- skyteam monkey, helkama mummopyörä
- Paikkakunta:
- kemi
- Liittynyt:
- 4.8.2014 11:31
mjoo, tai ne oli menneet lyttyyn ja tursunnu silleen tyhmästi pois joka selittäs sen että miks alussa ei kuulunu mitään ylimääräisiä ääniä
oli tuota tiivistepaperia mutta näkyy painuvan melko littanaan ku runnoo osat kiinni.
se on ihan skyteamin 47mm palotilalla oleva kansi joltain yksityiseltä.
saas nähä mitä sieltä tulee
mukaan tulee toinen pyttyki josta ei ollu ihan varma onko 72 vai isompi, sanoi porauksen olevan lähempänä 50milliä kuin 47ää
Megapaula
- Pyörä:
- Jincheng monkey "72cc" 2008 (Myynnissä)
- Paikkakunta:
- Kemi
- Liittynyt:
- 31.7.2008 18:32
Voisko olla sellasesta "crossi" mallista se sitten..
Ajattelin tässä kun taas rikastuu,niin tilata mbfmotolta 72 kannen ja jyrkän nokan siihen kaveriksi. Alkaa jo varmaan tulla liikaa kulkupuolta sitten.
Oliko näihin jotain rajoittimia kukaan väsänny?
Toisaalta taas jos hommais kortin ja sen piikkimanan ja myis tämän pois. Alkaa palamaan rahaa jo aikalailla ja jos jääkin kiinni niin menee jo melkein piikkimanan rahat niihin.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista