Derbin huolto ja ongelmat #1

Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 25.12.2012 15:10

Katsoppas läpät, että raottaako ne.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Henkka]]
Pyörä:
Derbi
Paikkakunta:
SastamalaCity
Liittynyt:
27.8.2009 18:59
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Henkka]] » 25.12.2012 15:13

ei raota sen enempää kun uudetkaan :)
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 25.12.2012 16:29

Ootkos varma ettei ole jäähyynesteet mitkä sieltä tulee? :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Henkka]]
Pyörä:
Derbi
Paikkakunta:
SastamalaCity
Liittynyt:
27.8.2009 18:59
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Henkka]] » 25.12.2012 16:59

bensaa on kun haisee ja maistuu
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 25.12.2012 17:40

Kyllä ne jäähynesteet mullakin hais bensalle ja palaneelle, kun putkesta löytyivät. Ei sitä bensaa oikeen voi tulla litratolkulla sieltä pakoaukosta.. Mutta jos se tosiaan bensaa on niin menee kyllä aika mystiseks :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Henkka]]
Pyörä:
Derbi
Paikkakunta:
SastamalaCity
Liittynyt:
27.8.2009 18:59
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Henkka]] » 26.12.2012 15:42

mysteeri toi koko laitos onkin :D mut jäähdytin nesteet ei oo mihkään hävinny ja pakoaukosta tuleva neste ei maistu makeelta niin se on bensaa, apuja kiitos?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 26.12.2012 15:45

Noh, jos läpät on kunnossa niin ei sitten muuta kun kaasari käteen ja katot, että se on kunnossa :)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 26.12.2012 18:51

taskari kirjoitti:Elikkä mulla on tollane 09 vuoden derbi jolla on nyt jo ajettu melkei 25tkm. Nyt syksyllä kävi niinki ikävästi että öljypumpun vaijeri meni poikki ajon aikana, ja nyt on sit tietty sylinteri mukavasti naarmuilla. Derbi on myös lämpännyt noin 10tkm kohdalla jolloin vaihdoin vaan männän. Koitin vähän kysellä huollosta, että kannattaako porauttaa pytty ja laittaa uus mäntä, mutta huollosta sanottii et kannattaa tehä koneremppa ku ei kuulemma kestäis alakerta enää nii suurii puristuksii. Eli kannattaako tehä koko koneremppa, mitä konerempassa pitäis vaihtaa ja jollain mitään käsitystä mahdollisesta hinnasta?

Ite en kyllä lähtis mitään kampuroita ostelemaan vielä 25t kilometrissä? Riippuen toki hieman siitä millasia virejä on ollut sun muuta. Kyllä näissä vaan kestää tuo alakerta, sehän tulee hirveen kalliiksiki ruveta ostelemaan kampiakselia ja laakeri/stefasarjoja. Ite oon ainaki todennu että monta kymmentä tuhatta menee derbin alakerralla ilman laakereiden vaihtoa, jos rohisemaan alkaa niin sitten.. :|
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut L_rppa » 27.12.2012 2:23

Kannattaskohan tohon omaan roikaleeseen vaihtaa kampuran laakerit, kiertokanki ja stefat? Airsalin 70cc kiinni, mietimpä vain jos sattuu porsimaan niin ei menis kallis pytty paskaks :roll: Ja rasittunee luonnollisesti enemmän tolla setillä. Eikös tosta aika halvalla vois selvitä, ite tehtynä 150e?
VictorH
Pyörä:
Honda cbr f2 stunt, Yamaha dt 70 stunt, keeway matrix 50
Liittynyt:
1.10.2010 14:51
Sv: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut VictorH » 27.12.2012 4:42

Jos yli 10tkm nii tee! Kyllä vakio kestää ku ett aja kokoajan täyskaasulla

Ozibo eihän toi dopplerin kampiakseli oo ku joku 100e että vaiha se nytten samalla ku kerran ajettu jo 25tkm ja lämpäny ainaki kerran ja ei oo öljyä saanut
Tykätkää Facebookissa VictorhStuntista

Stuntti videoita tästä
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 27.12.2012 12:27

Juu, mutta sinun on sama ostaa uusi kampiakseli. Kiertokangen vaihto tasapainotuksineen maksaa suurinpiirtein saman verran kuin kampiakseli.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: Sv: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 27.12.2012 16:11

VictorH kirjoitti:Jos yli 10tkm nii tee! Kyllä vakio kestää ku ett aja kokoajan täyskaasulla

Ozibo eihän toi dopplerin kampiakseli oo ku joku 100e että vaiha se nytten samalla ku kerran ajettu jo 25tkm ja lämpäny ainaki kerran ja ei oo öljyä saanut

En minä tässä mitään oo vaihtamassa :lol:

Mutta pytty + kampiakseli + laakerisarja + tiivisteet + stefat -> Hintaa tuleekin jo kohta 250-300e. Verraten että pelkän pytyn vaihtaa 100e.. Eihän nuo nyt sinänsä kalliita ole mutta rahaa seki on, ja omien (kavereiden) mopojen perusteella kestää kyllä kauemmankin :)
poekka
Pyörä:
Honda nsr 125 TT
Liittynyt:
10.3.2012 19:43
derbi senda xtreme 2008

ViestiKirjoittanut poekka » 27.12.2012 20:03

moro! sellasta kyselisin, että onko noitten kytkinlevyjen ja jousien vaihto ylivoimanen homma tämmöselle harrastelijalle? :D Pitääkö vaihdon yhteydessä irrottaa käynnistyspolkimen akseli?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 27.12.2012 20:30

Helppo homma :) Kytkinkoppa auki, kytkinjouset irti ja sitten vaan vaihat levyt ja kasaat uusilla jousilla ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
poekka
Pyörä:
Honda nsr 125 TT
Liittynyt:
10.3.2012 19:43
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut poekka » 27.12.2012 22:09

pitääkö käynnistyspolkimen akselia ottaa pois?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista