ApikkaOnJees
- Liittynyt:
- 24.8.2015 22:57
Onko kellään tietoa että miksi apikka kuluttaa 7l/100km? Tyhjä vakioputki on paikallaan ja suuttimesta ei ole tietoa vielä kun tämän mopon vasta sain
prokona
- Liittynyt:
- 25.10.2014 12:27
Itse pääsen n. 150km tankillisella joka on n.6l ja on alkukäyrän kuri irti + 85 suutin kiinni, kulkee 65. En usko että se tyhjäputki niin paljoa vaikuttaa, että kuluttaisi sen 7l sadalla kilometrillä. ottaako ajossa täysiä kierroksia vai röpeltääkö sillon kannattaa kattoo mikä suutin siel on
Miguelo1221
- Liittynyt:
- 15.9.2015 20:36
Mistäs vm 2010 rx:ssä sädetää seokset ?
derbinisti
- Pyörä:
- Husse ja Derbi
- Liittynyt:
- 9.7.2014 21:28
Kaasuttimessa.
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
tupruttelia
- Liittynyt:
- 16.9.2015 17:39
Mitäs ainetta pakoputki on vuoden 2013 aprilia sx? On pieni murtuma joka pitäisi hitsata umpeen.
prokona
- Liittynyt:
- 25.10.2014 12:27
Eikös ne jottain rosteria ole
migillä ei pysty hitsaa ellei oo sille tarkotettuu lankaa mut puikolla pitäs onnistuu
tupruttelia
- Liittynyt:
- 16.9.2015 17:39
Elikkä tigilläkin onnistuu.
Yoxi
- Liittynyt:
- 18.9.2015 22:57
Aprilia SX 2010. Ei pysy lämpimänä tyhjäkäynnillä vaikka tyhjäkäyntiruuvi on pohjassa. Savuttaa lämpimänäkin paljon ja kun mopoa kallistaa vasemmalle, kierrokset nousevat todella korkealle. Suutin on kokoa 88, pillikuristin irti, vakioputki. Ostettiin käytettynä joten ei ole varmaa mitä mopolle on tehty. Ilmanputsari pesty lähiaikoina. Tulppa on aika musta. Mopo kulkee n. 58 kmh vakioväleillä. Mopo kuluttaa 7l/100km. Miten kulutusta saisi vähennettyä ja muut ongelmat korjattua? Tässä on vielä kuukausi aikaa korjata ennenkuin saan kortin ja pitäisi päästä ajelemaan. Kiitos jo etukäteen!
Hepex
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 13.9.2008 22:15
Vanhanliiton Apikkamies ilmottautuu. Mopedin long story short: 2010 ostettu, 2011 hylätty, seisonu siitä saakka tallissa odottamassa motivaatiokipinää. Jotkut saattaa tän vähän venähtäneen projektin tietääkkin
kphaavisto
- Liittynyt:
- 22.9.2015 9:56
Moikka!
Pojan SX50:n / vm. 2007 käynnistin lopetti toimimasta eli lyö vaan tyhjää. Avattuamme kytkinkopan se sisempi, käynnistimen rattaan urassa normaalisti oleva hidastusjousi / lukitusjousi oli lähtenyt paikaltaan ja tippunut kytkinkopan pohjalle. Asensimme sen uudelleen siihen rattaan uraan ja kytkinkoppa paikalleen, öljyt koneeseen ja kokeilemaan. Noin 5-10 polkaisun jälkeen alkoi jälleen lyömään tyhjää. Taas öljyt pois ja avaamaan kytkinkoppa. Jälleen tuo jousi oli lähtenyt paikaltaan ja tippunut pohjalle. Oisko kellään ideaa, että onko se jousi vaan kuolettunut liikaa (se kyllä tuntuu tiukalta, kun sen asentaa siihen rattaan uraan) vai oisko joku muukin siitä käynnistimestä mennyt ?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
NGEDJ
- Liittynyt:
- 1.2.2015 23:58
Itsellä oli samanlainen ongelma, tutun korjaamolle sen vein korjattavaksi kun ei ollut itsellä mielenkiintoa
jotain sieltä oli kuulemma mennyt poikki, en nyt muista mitä. Sanoi myös että yleinen vika apriliassa.
Mitä lokasuojaa porukka on käyttänyt rx:ssä v-facen kanssa? Jokin pitäisi hankkia, mielellään valkoisena mutta mustakin käy. Ja siis ihan endurolokari, ei mitään smotoa ettei kurat roisku naamalle. Ja ei mielellään kovin paljon muokkauksia vaativa, vaan mielummin suoraan kiinni muttei ole pakollinen. Ehdotuksia otetaan mielellään vastaan.
tuukkaaaah
- Liittynyt:
- 16.8.2015 18:00
minkäslaisessa asennossa tua uuden mallin rabasan kytkin pitää olla moottorissa, kun otin kytkimen pois ja laitoin takaisin mielestäni samaan asentoon kuin ennen oli mutta nyt ei palauta enää.
derbinisti
- Pyörä:
- Husse ja Derbi
- Liittynyt:
- 9.7.2014 21:28
En oikein ymmärrä mitä kytkimen asennosta oikein selität, mutta kytkimen kansi ei mene kuin yhdessä asennossa oikein. Eli sen siis pitää upota aivan pohjaan asti, eikä kannen ja kruunun väliin saa jäädä rakoa. Pyörität kantta vain niin kauan, ja kokeilet, että se menee oikein.
https://youtu.be/wzdFRNjU2vw?t=249Tämän videon pitäisi selventää, mitä juuri selitin.
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
Yoxi
- Liittynyt:
- 18.9.2015 22:57
Aprilia SX 2010. Ei pysy lämpimänä tyhjäkäynnillä vaikka tyhjäkäyntiruuvi on pohjassa. Savuttaa lämpimänäkin paljon ja kun mopoa kallistaa vasemmalle, kierrokset nousevat todella korkealle. Suutin on kokoa 88, pillikuristin irti, vakioputki. Ostettiin käytettynä joten ei ole varmaa mitä mopolle on tehty. Ilmanputsari pesty lähiaikoina. Tulppa on aika musta. Mopo kulkee n. 58 kmh vakioväleillä. Mopo kuluttaa 7l/100km. Miten kulutusta saisi vähennettyä ja muut ongelmat korjattua?
Piiroone
- Pyörä:
- Aprilia Sx50 -14
- Paikkakunta:
- Kerava
- Liittynyt:
- 18.5.2015 20:25
Ihan näin mielenkiinnosta, onko vuoden 2014 sx apikkaan mahdollista laittaa sähköryyppyä?
Ja toinen kysymys. Kun vaihdan siihen männän niin tarviiko/voiko sylinteriä hoonata vai onko pinnoitettu? Mäntä ilmeisesti aina saman kokoinen?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista