Derbien virittäminen

Derbityömaa
Liittynyt:
23.4.2018 20:01
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Derbityömaa » 19.6.2018 16:11

Asennan just enoxia derbi senda drd xtremee ja sen toi paisarissa olevan kiinnitys ei sovi derbin kiinnikkeeseen. Mitäs tälle tekisi?
Varapelaaja
Liittynyt:
22.1.2018 14:06
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Varapelaaja » 20.6.2018 15:42

Derbityömaa kirjoitti:Asennan just enoxia derbi senda drd xtremee ja sen toi paisarissa olevan kiinnitys ei sovi derbin kiinnikkeeseen. Mitäs tälle tekisi?


Ei mene suoraan enox derbiin niissä pitäis tulla semmonen ns. holkki jolla laittaa kiinni mutta jos ei ole niin ite ainaki tein vaa suht paksusta metallin palasesta ja porasin siihe kaksi reikää.
Duumeli
Liittynyt:
10.7.2018 0:52
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Duumeli » 10.7.2018 1:04

Morjes! Täältä varmasti joku osaa sanoa että onko derbeihin valmistettu koneita eri välityksillä tehtaalta vai onko kaikissa samat? Kun nykyisellä tekniikalla nuo 105kmh huiput vaikuttaa kyllä aika vähäisiltä.
Tekniikka:
88 stage6 sylinterisarja
Barikit BRK R45 kampura
28mm pwk kaasari
85sx putki
16-53 välit
Ja siis vastaavalla tekniikalla päästy 15-53 väleillä 137kmh :s
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut johnnyw » 10.7.2018 19:34

Muistaakseni metrakitillä oli custom vaihteisto jossain kohtaa saatavilla rabasaan, mutta tais kyllä olla pidemmät eikä lyhyemmät. Kieltämättä jotain hämärää kyllä oltava, oma perus 80cc malossi MHR replicalla varustettu (sport/midrace sylinteri) derbi menee suht samaa vauhtia 13/50 väleillä :D

Melkein veikkaisin että ongelma voisi olla tuo putki, ainakin kaverilla aikanaan kun testattiin AM6 80cc TPR setupin kanssa kanssa YZ85 putkesta muokattua putkulaa ni yläkierroksilla ei ollut just mitään tehoa vaikka vetikin hyvin ala/keskikierroksilla. Nuo crossien putket kuitenkin suunniteltu toimimaan moottorissa jossa PA säädin ja muutenkin mitoitettu tarkasti kys om moottoreihin. Ei välttämättä siis mopon moottorissa toimi kovinkaan kummoisesti.
Tehitepukka
Pyörä:
Derbi drd x-treme r 2011
Liittynyt:
11.4.2018 22:04
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Tehitepukka » 29.7.2018 18:22

Moro!
tarviiko malossin läppienkanssa mitään tiivistettä siihen läppärungon ja koneen väliin kun vakio läpissä on vain o-rengas kaasarin ja imukaula metalli homman välissä eikä malosseissa tullut mukaan mitään tiivistettä eikä siinä ole paikkaa o-renkaalle.
Toni31
Liittynyt:
30.7.2018 22:59
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Toni31 » 30.7.2018 23:07

Miten sais lisää nopeutta?? mopo on derbi senda sm 2010. Nyt on jo tyhjennetty vakioputki, gianelli änkkä, rajaton cdi, reikälevy poistettu ja 72 suutin. huiput 60km/h :s
T1kka
Paikkakunta:
Usa
Liittynyt:
31.7.2018 0:13
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut T1kka » 31.7.2018 0:19

En tiiä kuuluuko tänne mutta olisiko kellään tietoa että pystyykö valottomista kisasähköistä tehdä millään tavalla valolliset (valopuolaa ei siis ole). Yksi vaihtoehto olisi että laittaisi akulta valot ja latailisi sitä aina sitten tallissa mutta onko muita vaihtoehtoja. Pystyykö esimerkiksi sytytykseltä ryöstää ihan vähän virtaa niin että tehot eivät laskisi mutta akku latautuisi. Sähköinä toimii Bidalot PVL.
Actual Girls
T1kka
Paikkakunta:
Usa
Liittynyt:
31.7.2018 0:13
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut T1kka » 31.7.2018 0:20

Tehitepukka kirjoitti:Moro!
tarviiko malossin läppienkanssa mitään tiivistettä siihen läppärungon ja koneen väliin kun vakio läpissä on vain o-rengas kaasarin ja imukaula metalli homman välissä eikä malosseissa tullut mukaan mitään tiivistettä eikä siinä ole paikkaa o-renkaalle.

Laitat silikoonia vaan se tiivistää hyvin
Actual Girls
Tehitepukka
Pyörä:
Derbi drd x-treme r 2011
Liittynyt:
11.4.2018 22:04
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Tehitepukka » 2.8.2018 5:35

Toni31 kirjoitti:Miten sais lisää nopeutta?? mopo on derbi senda sm 2010. Nyt on jo tyhjennetty vakioputki, gianelli änkkä, rajaton cdi, reikälevy poistettu ja 72 suutin. huiput 60km/h :s

tuo 72 suutin kuulostaa aika pienelle kurittomalle mopolle.
kannattaa välejä pidentää jos haluaa nopeutta lisää
mutta suosittelisin vaihtamaa se suutin ennenkun kilkahtaa.
saara aalto
Liittynyt:
28.11.2017 22:44
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut saara aalto » 3.8.2018 12:51

Ostin Yasunin teharin ja mietin että minkä kokonen suutin olis sopiva jos sen pitää kurillisena vähän aikaa? Nyt on kiinni vakioputki josta porattu holkkia avarammaksi ja vakiosuutin on toiminu mainiosti.
Viimeksi muokannut saara aalto päivämäärä 7.8.2018 22:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 3.8.2018 16:09

Meneepi varmaan samalla suuttimella. Ymmärtääkseni noi kuristetut tehopiiput on aika ahtaita.
NO_ANIME
Liittynyt:
17.6.2018 23:25
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut NO_ANIME » 4.8.2018 20:16

Moro moro! Kysyin täältä apua jo aiemmin välityksien kanssa. Eli Derbissä tällä hetkellä kiinni LeoVince V6 tehari, 19mm kaasari, rajottamaton cdi, (jäiköhän jotain vielä?), ja vakio välit eli 12-65. Näillä kulkee noin 65. Mulla löytyy tallista 13- ja 15-piikkiset eturattat sekä 62 takaratas. Näistähän saisi vaikka mitä comboja aikaan, joten osaisko joku sanoa että Paljon kulkisi esimerkiksi vaikka 13-62 ja 15-62 väleillä? Kiitos! :)
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 5.8.2018 10:27

Kaavat -topicissa jossa on valtavat 2 sivua löytyy valmis laskuri tähän hommaan. Laitan sen kuitenkin liitteeksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
saara aalto
Liittynyt:
28.11.2017 22:44
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut saara aalto » 7.8.2018 22:26

Onko hirveetä rääkkäystä koneelle jos vaihtaa 11-70 välit niin että kulkis alle verorajan? Nyt on 12-53 ja kulkee noin 80 km/h.
veke02
Liittynyt:
15.1.2017 17:27
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut veke02 » 8.8.2018 11:49

No eihän kone siitä tykkää, kaikki kuluu nopeammin ja matkanopeutta voi ajaa noi 40
Pitäisin rajoitettua cdi boksia järkevämpänä
Derbi drd pro 80cc "sport" #gromijää

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista